Miksei perinteiset pojannimet (kuten esim. Ville, Kalle, Jorma, Simo) kelpaa enää kenellekään?
Kommentit (9)
Lähipiirissä on Ville, Kalle ja Simokin. Alle kouluikäisiä. Ehkäpä se näiden aika alkaa vasta, kuten muutkin 60-70 - luvun nimet.
Jorma on taas pilattu jo mun nuoruudessa kaksoismerkityksellään, eikä muutenkaan ole mikään kaunis nimi.
Meillä on jo lähipiirissä Ville, Kalle ja Simo. Suomen kielessä minusta kuulostaa rumalta R, joten siksi en ole valinnut lapsilleni mitään R sisältävää nimeä.
Uusia Villejä, Kalleja ja Simoja nimetään koko ajan.
Jorma-nimen suosio katkesi siihen, että sitä alettiin käyttää rivossa merkityksessä. Tämän tietänet itsekin.
Minun 3v poikani on Ville. Isoisoisänsä mukaan, tämä oli isälle tärkeää. Kiva, ajaton nimi pojalle.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissä on Ville, Kalle ja Simokin. Alle kouluikäisiä. Ehkäpä se näiden aika alkaa vasta, kuten muutkin 60-70 - luvun nimet.
Jorma on taas pilattu jo mun nuoruudessa kaksoismerkityksellään, eikä muutenkaan ole mikään kaunis nimi.
Lukioluokalla on 4 Kallea
Kelpaapa. Minun lapsesta ois tullut aikanaan Mikko, jos ois ollut poika.
Minusta Ville ja Kalle on kivoja iättömiä nimiä. Voisin laittaa lapselle jos vielä yhden tekisin.
Jormasta tulee nykyään outoja mielikuvia ja Simo taas on liian-- äh simo nimi.