Joka väittää ettei soosurahat passivoi, on vieraantunut todellisuudesta (Officail)
-Tsoosut: Toimeentulotuki tammi- ja helmikuulta (oli päätöksessä kirjoitettu isolla kuukaudet juhlallisesti)- tadaa; euroa 1350, asumistuki (vuositarkastus, niin maanantaina vasta tajusi että laitetaanpas hakemus) 2x 375euroliinia (tän asunnon omistaa rikas sukulainen jonka en vois edes kuvitella että joskus kysyis että missä vuokrat, maksan kyllä mut…) Oon opiskelija yliopistossa, mut samat hommat on työttömillä kavereilla. Ajattelen aina intialaisia sellaisena köyhyyden mittarina kun ojasta on aamulla noustava jos nälkä kurnii, soosurahat passivoi vaan että jos sitä tänään hakis ruuan sijasta tukiaisia- siinä ois intialainen ihmeissään
Kommentit (7)
Mahtaa yliopistojen taso olla alhainen jos sinäkin sinne olet päässyt. Huh.
Pelkkää soosua tämäkin kännissä kirjoitettu soosustus?
bilsanmaikka (teidän muksulle) kirjoitti:
-Tsoosut: Toimeentulotuki tammi- ja helmikuulta (oli päätöksessä kirjoitettu isolla kuukaudet juhlallisesti)- tadaa; euroa 1350, asumistuki (vuositarkastus, niin maanantaina vasta tajusi että laitetaanpas hakemus) 2x 375euroliinia (tän asunnon omistaa rikas sukulainen jonka en vois edes kuvitella että joskus kysyis että missä vuokrat, maksan kyllä mut…) Oon opiskelija yliopistossa, mut samat hommat on työttömillä kavereilla. Ajattelen aina intialaisia sellaisena köyhyyden mittarina kun ojasta on aamulla noustava jos nälkä kurnii, soosurahat passivoi vaan että jos sitä tänään hakis ruuan sijasta tukiaisia- siinä ois intialainen ihmeissään
ap on kait perustuloa vastaan, no mä en ja mun ääni kumoaa sun pilvilinnan kokkare
Jaah. Itse oon ensimmäistä kertaa ikinä työttömänä ja mietin että miten hemmetissä ihmiset pärjää. Periaatteessa kyllä rahaa tulee sen verran että niillä eläisi, mutta työttömyyskorvaukset tulee ihan eri aikoihin kun muut tuet ja joutuu joka ikinen kuukausi miettimään että millä ihmeellä saa laskut maksettua eräpäivään mennessä. Ton lisäksi jatkuvasti ahdistaa kaiken maailman aktiivimallit ja itsetunto ihan pohjamudissa kun ahkerasta hakemisesta huolimatta ei pääse edes työhaastatteluihin.
Kyllä oli helppoa opiskelijan elämä tähän verrattuna.
Ajattelen aina Intian rikkaita nostaessani säälittävän pienen sossutukeni.
Mietin jos intian keskiluokka tulee toimeen paaaaaaaaaaaaljon pienemmällä rahamäärällä kuin suomalainen vastaava, niin eikö olisi oikeudenmukaista laskea suomalaisen keskiluokan tulotasoa vastaamaan intian tai Burgina Fason tasoa?
Jos olen globaalilla tasolla rikas suomalainen köyhä, niin eikö samalla periaatteella ajatellen suomalainen rikas ole mininverroin rikkaampi, suorastaan sikarikas samasta näkökulmasta tarkisteltuna.
Ihan hyvin voitaisiin rikkaiden verotusta nostaa useita kymmeniä prosentteja, saadaksemme jonkinlaista tasa-arvoa tälle pallolle.
Biologian opintoihin on kyllä niin tiheä seula, että en todellakaan usko kenelläkään sinne päässeellä olevan noin huonoa ulosantia.
Amkssa ei onnistuis, Oot eri todellisuudessa. Toivottavasti et oo lääkäri tai soosuopiskelija