Koiran ruokintasuunnitelma
Minä olen tehnyt jo kauan ilmaiseksi koirien ruokintasuunnitelmia.
Nyt ajattelin että noista voisi pyytää rahaa. Harva noita ilmaiseksikaan tuntuu tekevän.
Paljon olisi sopiva summa yhdestä suunnitelmasta.
Entäs jos suunnitelman mukaiset ruuat tuotaisiin kotiovelle esim 3-4viikon ajan.
Kommentit (5)
Voi olla että Suomessa ei ole kauheasti markkinoita tällaisille. Suomalaiset on usein aika säästäväisiä, ja monella myös ihan oikeasti on raha tiukalla, eikä silloin laiteta rahaa koiran ruokintasuunnitelmiin saati valmisateriapaleluihin, vaan tarvittava tieto yritetään etsiä itse netistä ja toteuttaa haluttu ruokavalio. No, ehkä pk-seudulla voisi olla riittävästi kysyntää ainakin ruokintasuunnitelmapalvelulle.
Ruokintasuunnitelmia sinänsä tarvitsevat ne, joilla koiralla on joko jokin sairaus tai yliherkkyyksiä, jotka tekevät ruokinnasta vaikeaa, ja jotka haluavat syöttää kotiruokaa. Tai esim. ne jotka haluavat siirtyä raakaruokintaan mutta eivät ole ihan varmoja, mitne taata että koira saa ravinnostaan kaiken mitä se tarvitsee. Ei kaikki halua syöttää kuivamuonia. Mutta käytännössä useimmat tosiaan etsivät tiedon netistä ja kirjoista ja tekevät ruokintasuunnitelmansa itse.
Siis mitä? Annan koiralle raakaa lihaa ja kasvismössöä öljyineen aamulla ja lisäksi saa syödä nappuloita halutessaan pitkin päivää. Nappulat toimitetaan kotiovelle saakka. Koira on oikein hyvässä ja sopivassa kunnossa. Ei ole ruualle yhtään ahne.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että Suomessa ei ole kauheasti markkinoita tällaisille. Suomalaiset on usein aika säästäväisiä, ja monella myös ihan oikeasti on raha tiukalla, eikä silloin laiteta rahaa koiran ruokintasuunnitelmiin saati valmisateriapaleluihin, vaan tarvittava tieto yritetään etsiä itse netistä ja toteuttaa haluttu ruokavalio. No, ehkä pk-seudulla voisi olla riittävästi kysyntää ainakin ruokintasuunnitelmapalvelulle.
Ruokintasuunnitelmia sinänsä tarvitsevat ne, joilla koiralla on joko jokin sairaus tai yliherkkyyksiä, jotka tekevät ruokinnasta vaikeaa, ja jotka haluavat syöttää kotiruokaa. Tai esim. ne jotka haluavat siirtyä raakaruokintaan mutta eivät ole ihan varmoja, mitne taata että koira saa ravinnostaan kaiken mitä se tarvitsee. Ei kaikki halua syöttää kuivamuonia. Mutta käytännössä useimmat tosiaan etsivät tiedon netistä ja kirjoista ja tekevät ruokintasuunnitelmansa itse.
Ja sitten on se porukka joka ei ymmärrä ruokinnasta mitään ja/ tai jotka ovat saaneet opetettua koiransa ronkeleiksi ja ne syö pahimmassa tapauksessa pelkkää pedigreen kastikeruokaa ja kaurapuuroa. Sitten ihmetellään että koiralta tippuu lihat ja karvat päältä. Yhden tällaisen koiran opetin syömään "oikeaa" ruokaa. Hau-Hau Championin nappulaa ensiksi pienissä erissä uitettuna Pedigreen kastikeruualla ja siitä sitten vähitellen aina vaan laadukkaampaan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Annan koiralle raakaa lihaa ja kasvismössöä öljyineen aamulla ja lisäksi saa syödä nappuloita halutessaan pitkin päivää. Nappulat toimitetaan kotiovelle saakka. Koira on oikein hyvässä ja sopivassa kunnossa. Ei ole ruualle yhtään ahne.
Kiva että sulla on noin helppoa. Mulla ei ole. Toisalla koiralla on monia yliherkkyyksiä ja toisella virtsakivien muodostumista aiheuttava kystinuria, jonka takia virtsa täytyy yrittää pitää ruokavaliolla mahdollisimman emäksisenä. Nappuloita eivät suostu syömään, joten itse on tarvinnut eläinlääkärin kanssa sumplia ruokavalioita. Kyllä ruokintasuunnitelmapalvelu kelpaisi, MUTTA vain jos suunnitelman tekijällä on oikeasti jotain tietotaitoa asiasta. En ihan kenen vaan tuntemattoman suunnitelmaa kyllä ottaisi koirilleni.
Kuka tarvitsee koiralleen jonkun ruokintasuunnitelman? Sen vielä ymmärrän, että elämää helpottaisi jos joku kustaisi ruoat suoraan kotiovelle.