Tuotteet jotka katosivat myynnistä vaikka olivat loistavia?
Kattilakokoinen mikrolämmitettävä lohikeitto joka oli oikeasti hyvää. Valmistajaa en muista, mutta tuli joskus työhuoneella jaettua kavereiden kesken.
Olisi tosi kätevä nyt kun on noi lapset ja välillä olis kiva ruokkia ne nopeasti päiväkodista tullessa, mutta tuota oli kaupoissa n. 5 minuuttia ennen kuin hävisi.
Kommentit (4110)
Vierailija kirjoitti:
Anis ja tervapastirollit 70-80 luvulta, silloin kun ne oli vielä pyöreitä muodoltaan. Kummeliaikoihin tulivat takasin huonompina ja sitten hävisivät kokonaan.
Royal suklaa, ennen kun makua muutettiin ja tuli isompina levyinä myyntiin. Oli kaksi-kerroksinen ja ihanan silkkinen maku.
Karkit ylipäätään ennen glugoosi-fruktoosiaikaa, kun vielä käytettiin oikeaa sokeria.
Olen itse sukupolvea joka muistaa parhaiten juurikin nuo Kummeleiden mainostamat Pastirolit, mutta myös originalit 80-luvun lopulta. Noita kaipaan, mutta ihan loppuaikoina vasta koostumusta pienennettiin ja tuli ihan ihmeellisiä makuvariaatioita. Se taisi olla lopullinen kuolinisku noille pastilleille.
Hieman ylempänä kaipailtiin myös Frisco-limuja. Täällä kanssa yks vaikka arvoin juon limuja nykyään. Erityisesti kaipaa Tropical ja Peach & Passion-makuja sieltä 90-luvun alusta. Kivasti yhdistän juuri nuo maut lapsuuden mummolaan. Jos limuja tarjottiin ne oli juurikin noita makuja Friscolta.
joskus 5v sitten oli myynnissä ruotsalaisen Finax - firman Sunt och gott myslejä. Niitä oli 4 erilaista ( mustikka, aprikoosi ) joista vaan Raparperi ja Mansikka on enää myynnissä Suomessa. Ne on kaikki ilman lisättyä sokeria mikä näköjään haittasi kovasti makuelämystä
Maiami-tuutti. Ehkä -86 kesällä ostettiin kaverin kans varmaan joka päivä sellaset. Kirjoitettiin tosiaan jotenkin noin. Suklaajäätelöä ja päärynähilloa. Oli hyvää 😊
Mässä Yx -pussi, nuo Fazerin ihanat palapelikarkit..
Mövenpickin minttusuklaajäätelö <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus 2000-luvun alussa sellasta suklaavaahtoa pienessä litteässä purkissa, samanlaista kuin nyt saa Valion rahkavaahtoa
Mun mielestä tämän nimi oli Fanny. Vaikka se on myös suklaavanukkaiden nimi. Kukaan ei palstalla ole vahvistanut muistikuvaani, enkä ole löytänyt muualtakaan tietoja tästä, mutta mielikuvani on silti vahva: että Valiolla olisi ollut Fanny-suklaamoussea. Se oli ihanan makuista, annoskoko oli juuri sopiva ja samoin purkin muoto.
Olen kokeillut myös sitä jossain Kroatiassa tai Sloveniassa tehtyä moussea, ei ole Dr Ötkerin vaan jokin muu merkki. Ei ole yhtä hyvää, enkä näe mitään mieltä siitä että kylmärekalla roudataan halki Euroopan jotain noin paljon ilmaa sisältävää tuotetta. Eikö nyt millään Suomessa saataisi valmistettua suklaamoussea?
Minä muistan ja vahvistan Fanny moussen. Sain sitä aina aamupalaksi kun olin mummin luona yötä!
Pirkan päärynänmakuinen AB-jogurtti
Muistaako joku kalakuviot tomaattikastikkeessa -säilykkeen?
Maistoin joskus 90-luvulla. Mausta ei kunnollista muistikuvaa mutta muistan ihmetelleeni, että tämmöinenkin tuote olemassa...
Tietääkö joku nimen ja valmistajan?
Valentinon Valentino for women parfyymi on ainoa parfyymi, josta olen pitänyt. Olen yrittänyt löytää korvaavia hajuvesia, mutta mikään ei ole lyönyt alkuperäistä.
Kaksi tuotetta tulee mieleen jotka suorastaan herättävät suuttumusta katoamisellaan...
1. Pienet Pyöreät Kumina-näkkileipä. Tämä oli muodoltaan sama kuin muut pyöreät näkkileivät, mutta pintaan oli vedelty veitsellä ristikkokuvio. Maku semmoinen ihanan hapan ja suomalainen. En muuten ole kuminan ystävä mutta tätä olen jäänyt kaipaamaan, sekä makunsa että hauskan muotonsa takia.
2. Lidlin tamponit 45 kpl pakkauksessa. En ole näitä enää vuoteen löytänyt, vaikka oli edullinen ja loistava tuote! Maksoi ehkä 4,50e ja riitti pitkään. Eikä tarvinnut nyhvätä pienten 10 kpl muovipakkausten kanssa joka välissä.
Olen allerginen melkein kaikille huuhteluainetuoksuille, mutta tykkäsin kovasti aloe-vera- pyykinhuuhteluaineesta. Tuoksu oli hyvin luonnollinen. Kymmenkunta vuotta sitten se hävisi S-marketeista ja sen jälkeen en ole huuhteluainetta ostanut.
YSL:n Babydoll-hajuvesi. :( Ainoa hajuvesi, jonka olen kokenut "omakseni"! Olen lapsekas ja iloinen, flirttaileva nainen, joten mielestäni ihan täydellinen hajuvesi itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Hieman ylempänä kaipailtiin myös Frisco-limuja. Täällä kanssa yks vaikka arvoin juon limuja nykyään. Erityisesti kaipaa Tropical ja Peach & Passion-makuja sieltä 90-luvun alusta. Kivasti yhdistän juuri nuo maut lapsuuden mummolaan. Jos limuja tarjottiin ne oli juurikin noita makuja Friscolta.
Minä rakastin pienenä Friscon Guarana -limua. Kumpa se tulisi joskus takaisin <3
-Kismet juustokakku
-Pantteri-karkit, joissa sisällä sellaista pehmeää "mönjää"
-Taffelin tähdenmuotoiset sipsit, joiden rakenne oli vähän juustonaksumainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastin pienenä Friscon Guarana -limua. Kumpa se tulisi joskus takaisin <3
Sekin oli hyvää ja tuota Guaranaakin tuli juotua. Muistan vaan, että Friscolta ei ollut enää saatavilla kun perusmakuja silloin loppuaikoina. Appelsiinia, omenaa, päärynää jne... Ei tehnyt kovin suurta vaikutusta enää ne kun parhaimmat maut oli lopetettu.
-snickers leipälevite
-sininen pepsi
-joku twister jäätelöpuikkopaketti, oli maitojädeä ja mangososetta ja joku muu maku, silleen kiepotettu yhteen. Ja se oli sellainen vihreä boxi missä oli monta pahvituuttia joista se jäde työnnettiin ulos.
Pepsi Max Cappuccino oli sellainen juoma mitä ylä-asteella tuli paljon juotua. Ai että rakastin sitä! Toivottavasti se tulisi takaisin. Toinen oli ne Taffelin xtra sipsit joita oli kahta makua. Ja sitten vielä se Taffelin cheese twisterz.