Tuotteet jotka katosivat myynnistä vaikka olivat loistavia?
Kattilakokoinen mikrolämmitettävä lohikeitto joka oli oikeasti hyvää. Valmistajaa en muista, mutta tuli joskus työhuoneella jaettua kavereiden kesken.
Olisi tosi kätevä nyt kun on noi lapset ja välillä olis kiva ruokkia ne nopeasti päiväkodista tullessa, mutta tuota oli kaupoissa n. 5 minuuttia ennen kuin hävisi.
Kommentit (4104)
Vierailija kirjoitti:
Kyöpelivuori suklaamuna, vaaleanpunainen ja sininen xylitol suklaamunat.
Kaipaan myös suklaamunia, joiden sisällä oli sormus. Mulla on vieläkin tallella yksi sormus, jota käytän silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Fanny-vanukkaat!!!!
Nykyään on jotain samalla nimellä, mutta aivan eri makuisia! Ne alkuperäiset oli sellasessa tölkissä ja se oli paksua ja täyteläistä ja IHANAA!
Myös Fanny-vaahtoa myytiin ysärillä ja 2000-luvun alussa sellaisissa matalissa pikareissa, makuina olivat suklaa ja mansikka. Ne olivat taivaallisia, ala-asteella minua ja siskoani odotti sellaiset aina perjantaisin kotona jääkaapissa kouluviikon päätöksen kunniaksi. Toki nostalgia vaikuttaa tähän myös, mutta jos noita vielä myytäisiin, niin todellakin ostaisin :D
On voitu jo mainitakin, mutta Olvin Mombasa- ja Honolulu-limsat olivat ihan parhaita. Mombasassa oli makuna banaani ja Honolulussa passionhedelmä. Sääli, ettei edes mitään vastaavia ole myynnissä!
Tuo Mars-delight joka mainittiin on yksi.
Starbar-patukat olivat ihan parhaita, niitä tuntui olleen kaupoissa tosi vähän aikaa.
Samoin Cloetan Toffelnut Crispy katosi yhtäkkiä, jossain vaiheessa ostin lähes pelkästään sitä.
Tykkäsin myös Caramel Geishasta, sen tilalle tullut tummempi Geisha ja nyt merisuola eivät kiinnosta.
Kaipasin myös Pigallia pitkään, kunnes se tuli takaisin eikä ollut enää yhtä hyvää.
Lähes aina jos jostain herkusta tulee suosikkini, se poistuu valikoimista melko pian. :D
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Taisto Jumula kirjoitti:
Mun on ikävä 80 luvun pikkutakkeja, joissa on kunnon toppaukset hartioissa.
Meilläpäin sanottiin jotta: Äiti teki miehen ja Tiklas hartiat.
(Tiklas oli vaatetehdas)
Lama vei sen. - Maamme kuoli myös lamaan.
Suomi neito on Suomi raato.
Nykypoliitikot vain pahentaa sitä
(Muistattehan rahat mitkä meni eu tukipakettiin?)Ei koskaan pidä unohtaa.
jos jotain menee niin maksu on vasta 30 vuoden päästä
Four Reasons- tyvivärisuihkeet !
Jätskeistä kaipaan Magnum Ego-nimistä variaatiota. Oli jogurttijätskiä, mutta ei sellaista ällöä mitä nykyiset vastaavat, maku oli pehmeä ja kirpsakka ilman happamuutta.
Toinen kaipuuni kohde on Winner Taco, jota myytiin vielä pari vuotta sitten K-kaupoissa hetken aikaa. Tacon muotoinen jätski, jonka kuoriosa vohvelia, päällä suklaakuorrutetta ja sisällä vaniljajätskiä, jossa muistaakseni myös toffeeta tms. herkkua.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullava kokonainen pitko. Sai itse leikata muhkean palan. Olin ärsyyntynyt kun kaupat ei sitä enää myyntiin ottaneet vaan tarjonnassa oli vain valmiiksi (ohuiksi siivuiksi) viipaloitua. Niii...n monet kaupat sitä kokopitkoa kiertelin hakemassa. Mutta nyt olen saanut lohdutusvoiton, Kuopiossa on leipomo jonka voilla leivottuun pullaan olen nyt koukussa. Sitä löytyi Helsingissä S-marketista. Toivottavasti he siellä Kuopiossa luottavat jatkossakin, että pullaa osataan kotonakin leikata. :) Olen painontarkkailija, mutta tavallinen pulla sopii mainiosti herkkuhetkiin.
Pitäkää Pullavanne, tuon uuden löydön takia voisin vaikka muuttaa Kuopioon. 👩🏻🦰 :)
Viipaloidut leipä- ja leipomotuotteet kuivuvat nopeammin kuin viipaloimattomat. Kai tuolla tavoitellaan sitä, että asiakkaan olisi pakko ostaa nopeammin lisää samaa tuotetta, kun entinen kuivuu pahaksi ja sen joutuu heittämään biojätteeseen.
Aivan typeryyttä, että useimmat leivät on valmiiksi viipaloituja. Itse en koskaan osta viipaloitua. Makuunkin se vaikuttaa. Viipaloitu leipä ei tunnu koskaan tuoreelta ja on aina pakattu muoviin. Pahaa.
Ei kun sitä että moni yksineläjä pakastaa leivät ja pullat, siten on valmiiksi siivutettu.
Niin yksineläjäthän ei osaa itse leikata leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edam-juusto vahakuoressa. Sitten vahakuori vaihtui muovikääreeseen ja makukin muuttui mitäänsanomattomaksi.
Tämä on totta. Valion juustoissa ei ole enää makua kuten ennen. Suomalaiset ostavat Valion juustoja vanhasta muistista, ja koska on opetettu, että Valio on laadukas merkki. Oikeasti kuitenkin tavallisessa Edamissa paras tuote on Arlalla. On vahinko, että kaupat pääsääntöisesti tarjoavat vain Valiota. Arlan Edamia kannattaa kokeilla, jos on hyvän arkijuuston ystävä! On kosteampaa, jotenkin tuoreempaa kuin Valion kova ja suolainen Edam.
Kilon Salessa on tätä! Yleensä Saleissa on vain Valion kuivia siivujuustoja ja jotain Xtraa.
Riesenit, vaikka en niistä ennen pitänyt.
Siwan Eldorado-sipsit olivat koostumukseltaan täydellisiä
Pirkan rommileivoskeksit ja Valion sitruunan makuinen Bulgarian jugurtti taitaa pitää jaettua ykköspaikkaa?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Toinen kaipuuni kohde on Winner Taco, jota myytiin vielä pari vuotta sitten K-kaupoissa hetken aikaa. Tacon muotoinen jätski, jonka kuoriosa vohvelia, päällä suklaakuorrutetta ja sisällä vaniljajätskiä, jossa muistaakseni myös toffeeta tms. herkkua.
En tiedä oliko vika tuotteessa vai maistajassa, mutta se muutama vuosi sitten myynnissä ollut versio ei ollut yhtään niin hyvää kuin lapsuudessa. :( Oli mun lemppari silloin.
Kesällä 2006 (?) myyntiin tuli Classicin mustikka-valkosuklaapuikko. Oli siis ihanaa mustikkajäätelöä, jossa oli valkosuklainen kuori. Se oli suurta herkkuani, mutta ikävä kyllä sitä myytiin vain parin vuoden ajan. Vieläkin kaipaan :(
Vierailija kirjoitti:
Riesenit, vaikka en niistä ennen pitänyt.
Siis tarkoitatko sitä suklaa toffeeta? Viking Grace aluksella on tax freessa ollut myynnissä sellainen pussi, onko siinä puoli kiloa sitkeää toffee karamelleja, tumma suklaa kuorrute.
Juusto- ja salsapatongit pakasteina. En ymmärrä miksi nyt on vaan yrtti- ja valkosipuliversiot. Molemmat noista pesi nuo kaksi tylsää mennen tullen.
Muistaako kukaan sellaisia ysärillä myynnissä olleita keksejä joissa oli kookosta ja suklaakuorrute? Ne olivat pyöreitä, suunnilleen digestiven kokoisia. Pakkaus oli muistaakseni sininen kääre ja tuotteen nimi oli valkoisella.
Tykkäsin näistä paljon, mutten saa päähäni niiden nimeä!
Ysärin puolivälin paikkeilla oli myynnissä Jive-nimisiä jogurttijäätelöpuikkoja. Taisivat olla Valion.
Niissä oli mehujääkuorrute. Makuja oli muistaakseni jokin marjaiselta maistuva punainen, ja sitten joku mango-passionhedelmä tms. joka oli suosikkini.
Ysärillä oli sellasia pirkka rommi suklaa keksejä, joissa oli ihanaa venyvää toffeeta piparin keskellä. Ohut suklaa kuorrute ja ehkä pieniä nonparilleja jos oikein muistan...
Vaaleanpunaiset hannu ja Kerttu keksit, ohut,
Ja värikkäitä nonparilleja.