Susi jo syntyessään - tuote, joka katosi kaupasta yhtä nopeasti kuin ilmestyikin?
Muisteluketju!
Tuli nimittäin tänään mieleen ne suodatinpussit, jotka myytiin valmiiksi kahvilla täytettynä. Taisi olla neljä mitallista kahvia aina yhtä suodatinpussia kohden. Ei olleet pitkään myynnissä enkä yhtään ihmettele.
Kommentit (546)
Erityisesti lapsille tarkoitettu juusto, jossa kääre oli kuositettu lasten mieleen ja oli lisätty vaikka mitä vitamiiniä :D En ainakaan itse ole enää nähnyt
Vierailija kirjoitti:
Seniori kirjoitti:
Joskus 1960-1970-lukujen vaihteessa tehtiin muka hieno keksintö, että ruvettiin pakkaamaan maitoa muovipussiin. Kehuttiin hyvin kestäväksi, telkkarimainoksessa muistaakseni joku äijä hyppi sen päällä, mutta ei se kestänyt mitään vähänkään terävää, vaan esimerkiksi pahvipakkauksen kulma saattoi repäistä siihen reiän ja taas oli maidot kassinpohjalla. Aika pian tämä neronleimaus hävisi markkinoilta, mutta jotkut sentään ehtivät virkata niistä pusseista kylppärin maton, ja joku muovitehdas ehti valmistaa oman kaatokannun johon avatun pussin saattoi sijoittaa. Se oli niin kuin tavallinen kaadin josta puuttui nokka, sen tilalla oli kolo pussin kulmaa varten. Löysin sellaisen vielä kymmenisen vuotta sitten kun kesämökkiä tyhjennettiin, ja vähän aikaa raksutti tyhjää että mikäs se tämä on, kaatokannu josta puuttuu nokka, mutta sitten muistin että tämä on sen maitopussihössötyksen jäljiltä.
Virossa maito myydään edelleen sellaisissa pussukoissa. Avattu laitetaan sellaiseen "tukikehikkoon", joka toimii kannuna. Tämä siis tavallisten virolaisten kotona, hotelleista en tiedä.
Kanadassa myös pussimaito käytössä.
Vierailija kirjoitti:
K-kaupan kevytperunat joskus vuonna 2016. 30% vähemmän energiaa, 30% enemmän hintaa.
:D Oli pakko tarkistaa Googlesta ja tottahan tämä on. Aika äkkiä taisi kadota, kun en ole nähnyt.
Olvin Kultalonkero (muistaakseni Olvin). Energiajuoman makuinen viritelmä. Hyh.
Fazerin pikkuleivokset. Olihan ne hyviä, mutta pieni leivos, iso hinta.
Vierailija kirjoitti:
Olvin Kultalonkero (muistaakseni Olvin). Energiajuoman makuinen viritelmä. Hyh.
Tää oli hyvää :(
Mahdetaanko niitä leipäkoneita vielä myydä. Anoppi aikanaan sanoi että leipä maistui aina samalta, vaikka reseptiä hieman vaihtoikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkka toi PAKASTETUT avokadokuutiot hiljattain myyntiin --> seuraava susi
No ei kyllä ole susi, avokado on niin pirullinen kypsyttää, että ihan vaan hyödyllistä lapata pakasteavokadoa smoothieen. Avokadohan on päiväkausia kivikova ja raaka ja yhtäkkiä muuttuu pehmeäksi, juuri silloin kun ei enää tee mieli. Ja halvemmaksi tulee ostaa 700-800g pussissa, joten siinä sitten ahdistut kypsän avokadovuoren edessä, kun tiedät, että huomenna mokomat ovat jo eltaantuneet ja suorastaan pilalla. Toki niitä voi itsekin pilkkoa pakastimeen, mutta en pidä yhtään hullumpana tuotteena kuin esim. pakastesipulikuutioita. Aina ei jaksa.
Ei jaksa? Kuka ostaa pussillisen avokadoja? Minä ostan vain yhden pari kerrallaan ja kaupassa pystyn kokeilemaan ihan sormituntumalla mikä on kypsä tänään, mikä huomenna ja mikä ei ole kypsä. En ikinä pakastaisi avokadoja kun maku ja ulkonäkö kärsii todella paljon. Yök.
Mä ostan nimenomaan pussillisia. Otan pussista pari huoneenlämpöön ja laitan loput jääkaappiin niin etteivät kaikki yhtä aikaa kypsy. Sitten kun huoneenlämmössä olleet ovat kypsyneet ja syöty, niin otan pari uutta jääkaapista jne. Maku ei kärsi ollenkaan eikä joka päivä ole pakko syödä avokadoa lainkaan.
Nikula ja hynynen lanseerasivat jonkun makkaran tai lihaklöntin tv-sarjansa yhteydessä. Onkohan tälläinen tuote vielä kauppojen hyllyillä? Toivottavasti ei.
-Kajal vanhan ajan tyyliin, eli erillinen paletti ja pieni sivellin, tällä piti saada kunnollinen smokey eye-rajaus ja tuskin kukaan enää palaa kajalkyniin.
-two in one shampoo-hoitoaineyhdistelmät taitaneet myös vähentyä kauppojen hyllyiltä, mikähän syynä.
-Mad croc energiajuoma-purkka, löytyi esim lidlistä n. puoli vuotta kassoilta, enää ei mistään.
-pyykinpesuainetabletit jotka laitettiin verkkopussiin, näitä pussukoita löytyy vieläkin kaapin perukoilta
-jättimäiset wokkipannut kaikkine tykötarpeineen suomalaisten kotitalouksien kaapin täytteeksi, myöhemmin varmaan huomattu että onnistuu ihan paistinpannussakin ja jos se ei riitä voi mennä kiinalaiseen
-Miesten lehti Trendin ja Cosmopolitanin tyyliin, en muista enää edes nimeä. Taisi olla vuoden markkinoilla, seksijutut liian kesyjä ja muotivinkit ei taitaneet kiinnostaa miesväkeä tarpeeksi
-Naisten kortsu (käyttikö juuri kukaan vaikka tunkivat jopa äitiyspakkaukseen)
-Pari ensimmäistä Lumia-puhelinta, näytöt halkesivat normaalissa käytössä pienestä paineaallosta
-Läppäripuhelin joka avautui läppärin omaisesti, pikkiriikkisellä näppiksellä, markkinoilla joskus hetken aikaa.
-Naapurille myös voitto- arpajaispeli (suomalaiset ja naapurit-yhdistelmä, ei toimi)
-Huutokauppakeisarin lautapeli
-
Vierailija kirjoitti:
Kausituote eli olikin tarkoitus kadota markkinoilta, mutta se violetti halloween-limsa! Edes lapsille ei kelvannut.
Tosi pahanmakuiseksi olivat saaneet tuon limun. Saan itse alas kurkustani melkein mitä tahansa, mutta tätä limua meni 1,5dl mukillisesta puolet ja siihen jäi. Yhdistelmä vadelma-lakritsi on sinänsä hyvä, toimii esim. jäädykkeessä ihanteellisesti.
Pircco kirjoitti:
-jättimäiset wokkipannut kaikkine tykötarpeineen suomalaisten kotitalouksien kaapin täytteeksi, myöhemmin varmaan huomattu että onnistuu ihan paistinpannussakin ja jos se ei riitä voi mennä kiinalaiseen
-
Meillä on ehkä eniten käytetty pannu sellainen jättimäinen teflonpäällysteinen wok-pannu. Teen siinä kastikkeet (ruskeat, lasagnen yms.) ja ns. yhden pannun pastat ja mitä lie. Tänään italianpataa.
Juuri mietin että kuinkahan kauan se onkaan oikein ollut käytössä eikä pinnoite ole vieläkään mennyttä, saaneeko uutta yhtä hyvää enää.
Se maraboun suklaalevy, jossa tosi paksut palat ja sisällä suklaamoussea ja vaahtoa. Taisi olla jopa myös suklaakastiketta sisällä. Kallista ja ökymakeaa, ja juuri kun ehdin "äkätä", et hei tätähän tekee mieli, niin se tuote katosi kuin pieru Saharaan.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Kausituote varmaan eli pitäkää pian silmällä. Ruotsalainen Pääsiäisjuoma. Oksettavaa, myydään isoissa limsapulloissa. Ja eikö ole ollut vastaavaa Joulujuomaa.
Ohis, mutta luetun ymmärtämistä ei ole tässäkään lainatussa viestissä. Ketju ei ole nimeltään kausituote josta en pidä. Vaikka et itse tästä pitäisi, niin ei ole susi jo syntyessään, -tuote joka kaupoista olisi poistunut vaan todellakin vuosittain myytävä kausituote.
Ruotsissa valtava menekki näillä (påskmujst ja julmust) ja tiedän monia suomalaisiakin joiden jouluateriaan kuuluu juuri tämä juoma. Ja menekkiä Suomessakin, kun joka vuosi tätä kaupoissa on myynnissä niin joulun kuin pääsiäisenkin aikaan.
Lumian luurit täällä mainittiinkin! Mulla oli joku Lumian malli työluurina, sàatana että oli rasittava vehje! Onneksi katosivatkin markkinoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintatalo kirjoitti:
Hyvää päivää juoma. Limum ja mehun sekoitus. Taisi olla ensimmäisiä "terveysjuomia". Hyi yök tunkkainen maku.
Osaatkos lukea :) tuote joka HÄVISI kaupoista nopeasti? Eikä tuote jota myytiin kaupoissa vuosia. Itse kun join tuota Hyvää päivää -juomaa koko yläaste- ja lukioaikani.
Tajusin vasta nyt että tota ei enää saa!
Kyllähän saa. Olen nähnyt sekä Prismassa että Cittarissa.
Dr.Oetkerin suklaapizza oli tosi hyvä ”suklaapiiras”. Ei sitä ollutkaan tarkoitus yksin yhdellä kerralla ollut syödä, vaan porukalle jaettavaksi.
–Onhan lettuja ja vohveleitakin (ainakin markkinoilla) erilaisilla täytteillä: suolainen esim. kinkku-juustolla tai makea marjoilla+kermavaahdolla tai suklaalevitteellä.
Tai sitten sinulla on myynnin kannalta turhan sivistyneet makunystyrät. Mulle uppos hyvin, mutta olen kyllä wt, joten...