Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Susi jo syntyessään - tuote, joka katosi kaupasta yhtä nopeasti kuin ilmestyikin?

Vierailija
13.02.2019 |

Muisteluketju!

Tuli nimittäin tänään mieleen ne suodatinpussit, jotka myytiin valmiiksi kahvilla täytettynä. Taisi olla neljä mitallista kahvia aina yhtä suodatinpussia kohden. Ei olleet pitkään myynnissä enkä yhtään ihmettele.

Kommentit (546)

Vierailija
261/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmiiksi paistettu jauheliha. Uusavuttomuuden huippu. Vai saako sitä vielä? :D

Erittäin kätevä tuote esim. vammaisille. Ei näihin valmistuotteisiin liity suinkaan aina uusavuttomuutta. Ihmiset eivät osaa kuitenkaan ajatella kuin omasta näkökulmastaan.

Vierailija
262/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipussit kirjoitti:

Toivottavasti 'Uncle Ben's'-riisi pakattuna muovisiin annoskeittämispusseihin on tuote joka on jo kadonnut markkinoilta, tai ainakin katomamassa ja  mieluiten  ' ihan näitä aikoja '

Typerin instant-tuote aikoihin)

(Riisin keittäminen ei näin muutu yhtään sen nopeammaksi irtoriisin keittämiseen verrattuna, päin vastoin , keskellä pussin sisällä olevat riisit siinä keitettynä  usein jäävät jopa kovemmiksi eli riisi ei keity tasaisesti)

Nämä oli kyllä aivottominta hetkeen. Sain tuollaisia leipäjonossa työskentelevältä kaverilta (eli ilmeisesti ei ainakaan menneet kaupaksi), ja joka h***in kerta paloi sormet yrittäessä tyhjentää niitä pusseja riisistä ("kätevät kulmat, joista saa otteen") sen lisäksi, että olivat typerää tuhlausta, ja tuskin muovin kanssa keittäminen kovin terveellisiä aineita siihen riisiin imeyttää. Lisäksi eivät edes olleet järkevän kokoisia "valmiiksi mitattuja" annoksia, mulle ja miehelle 1 pussi oli liian pieni, mutta yhdelle ihmiselle liian iso. Kaiken kruunasi se, että sain noista riisihäröjä. Vaikka ötökkäinvaasio ei ollut tuotesuunnittelun vika vaan vanhenemisen, niin siinä on kyllä tuote, jota olen sadatellut eniten vähään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuorittu, muoviin pakattu banaani. Järjetöntä kaikin puolin.

Onko tällaisia oikeasti ollut? Pakko olla vitsi.

En oo Suomessa nähnyt. Jossain facessa kiersi joku kuva aikoinaan, onko sit ollut jossain päin maailmaa myynnissäkin.

Eikö nämä kuoritut muoviin pakatut hedelmät ole tarkoitettu kehitysvammaisille? 

Vierailija
264/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saarioisten isot pizzat joissa oli tosi pahanmakuinen joku soossipussi mukana.

Kyseessä lienee Napostelupizza-nimellä kulkeneet pizzat. Makuasioita, mutta minä tykkäsin ja aika usein ostin kaupasta. Minä taas harmittelen noiden katoamista. 

Vierailija
265/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuvat vaipat / terveyssiteet

Tämän ketjun otsikko on "Tuote, joka katosi kaupasta yhtä nopeasti kuin ilmestyikin". Ei siis "Tuote , jonka toivoisin katoavan kaupasta".

Hajustetut terveyssiteet eivät todellakaan ole kadonneet mihinkään, vaan nykyään on työn ja tuskan takana löytää edes yksi sidepaketti joka EI ole hajustettu. Onko esim. Alwaysilla enää niitä ollenkaan? Kaikissa on joku "Fresh" tms. ja sitten minitekstillä "Hajustettu".

Kotimaiset Vuokkoset on hajustamattomia ja sarjassa on myös biohajoavia (siinä mielessä miten tuollainen voi nyt hajota) ja muistaakseni sellainen vähämuovisempi versio. Miksi ihmiset ei suosi siteissä kotimaista merkkiä, kun se on oikeasti vielä paras?

Itse keskusteluun: cappuccinon makuinen siideri. :) Yksi pullo riitti mulle ja osa taisi päätyä viemäriin mikä oli iso juttu opiskelijabudjetissa. Piti kuitenkin maistaa...

Vuokkoset tuntuu märältä kastuessaan niin en halua ostaa niitä sen takia. Muuten toki kävis kun ovat kotimaisia.

Vierailija
266/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuorittu, muoviin pakattu banaani. Järjetöntä kaikin puolin.

Onko tällaisia oikeasti ollut? Pakko olla vitsi.

En oo Suomessa nähnyt. Jossain facessa kiersi joku kuva aikoinaan, onko sit ollut jossain päin maailmaa myynnissäkin.

Eikö nämä kuoritut muoviin pakatut hedelmät ole tarkoitettu kehitysvammaisille? 

Oletko nähnyt niitä jossain myynnissä joskus?

Vierailija
267/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nyt satelee alanuolia, mutta minä tykkään Alwaysin tuoksuvista siteistä. Vuosin ennen pillereitä todella runsaasti, ja side piti vaihtaa todella usein. Heti jos sitä ei päässyt jostain syystä vaihtamaan, niin alkoi haista. Tuoksuside taasen peitti sen hajun hyvin, ja olin tyytyväinen. Vuokkosia kokeilin joskus teininä ja oli niin epämiellyttävän tuntuinen, että en sen kokeilun jälkeen niitä koskaan ostanut. Tuntui että ei pysynyt paikoillaan ja oli todella paksu, kuin vaippa.

Nykyään tosin käytän K-menun siteitä, koska ovat todella halpoja ja hyviä.

Vierailija
268/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan yksi ymmärtämätön kirjoittanut valtaosan kommenteista vai mistä johtuu, että suurin osa ei ole ymmärtänyt mitä avaus koskee? Uskomatonta....

Todellakin, mitä ihmettä tälle ketjulle tapahtui?? Ensimmäiset noin 13 sivua olivat enimmäkseen asiaan liittyvää, eli muisteluja tuotteista jotka tulivat ja katosivat nopeasti, ja joiden katoamisen todellakin ymmärtää hyvin.

Sitten alkoi tulla viesti toisensa jälkeen toinen toistaan typerämpiä "se ja se oli niin ihanaa, miksi se katosi"!!

Näille on ihan oma ketju, eikö niitä voi laittaa sinne?

Ärsyttää kun ei edes perustavanlaatuista luetunymmärtämiskykyä näköjään ole.

Vierailija
269/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tota vaniljaa, se oli tosi hyvää

Vanilja cocista saa isompien markettejen jenkki-hyllyistä tai virvoitusjuoma-osaston erikois-maut hyllyistä. Itse ostin viimeeksi alkuviikosta.

Kiitos vinkistä, ei ole tullut mieleen sieltä vilkaista, pitää ensi kerralla suunnata jenkki hyllyyn :D

Ei ole samaa kamaa! Jenkkilimut on makeutettu maissisiirapilla, meidän sokerilla. Maku ei ole varmastikaan sama. 

t. alkuperäinen vanilja-kaipailija

Vierailija
270/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purppuran värinen ketsuppi. Täysin sekopäinen idea. Noin kymmenen vuotta sitten oli kaupoissa. Samaa mieltä olen tästä juuresketsupista. Ketsupin koko idea on TOMAATTI, kahelit. Säästäkää meidät juuressinapilta. Heinzin jalapenokastiketta ja Portin pariisinpiirasta kaipaan, olivat molemmat hyviä.

Vierailija
271/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkaatupakka, oli siis semmoisia tupakan paksuisia suklaatikkuja käärittynä askissa joka muistutti tupakka-askia. Kaupoissa en koskaan nähnyt mutta lähikiskasssa niitä myytiin muutama kuukausi, sitten katosivat eikä mikään ihme.

Vierailija
272/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingmannin 0,5 litran purkeihin pakattu pehmismassa.  Pistettiin kulhossa pakastimeen ja sekoiteltiin 30 min välein. Ideana ihan hyvä, mutta tuo pehmis oli karsean makuista. Ihmettelen miksi eivät myyneet samaa (tukusta saatavaa) pehmismassaa, jota käyttävät pehmiskoneissa.

Vierailija
273/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten sukkahousut.

Olin kerran naispuolisen ystäväni kanssa tavaratalossa. Kuljimme sukkahousuhyllyn ohi, ja siinä oli myyjätär jossakin työssään. Ilman mitään ennakkovaroitusta tokaisi tälle myyjälle, että anteeksi, missähän täällä mahtaa olla niitä miesten vetoketjullisia sukkahousuja. Kumpikin heistä oli naama peruslukemilla, mutta minä en meinannut millään löytää tarpeeksi nopeasti tolppaa, jonka taakse mennä nauramaan. Ja minä sentään olen transseksuaali.

Kaupasta kadonnut tuote: pöytäsirkkeli, jonka terä kääntyi akselinsa kautta kulkevan pystyakselin ympäri.

Vierailija
274/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain sudet ovat susia syntyessään. Mikään muu ei voi olla syntyessään susi kuin susi-nimisen eläimen pentu.

Post-alfasusi! Milloin soitat taas kaspiksen ja mikkiksen podiin?

Vierailija
275/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seniori kirjoitti:

Joskus 1960-1970-lukujen vaihteessa tehtiin muka hieno keksintö, että ruvettiin pakkaamaan maitoa muovipussiin. Kehuttiin hyvin kestäväksi, telkkarimainoksessa muistaakseni joku äijä hyppi sen päällä, mutta ei se kestänyt mitään vähänkään terävää, vaan esimerkiksi pahvipakkauksen kulma saattoi repäistä siihen reiän ja taas oli maidot kassinpohjalla. Aika pian tämä neronleimaus hävisi markkinoilta, mutta jotkut sentään ehtivät virkata niistä pusseista kylppärin maton, ja joku muovitehdas ehti valmistaa oman kaatokannun johon avatun pussin saattoi sijoittaa. Se oli niin kuin tavallinen kaadin josta puuttui nokka, sen tilalla oli kolo pussin kulmaa varten. Löysin sellaisen vielä kymmenisen vuotta sitten kun kesämökkiä tyhjennettiin, ja vähän aikaa raksutti tyhjää että mikäs se tämä on, kaatokannu josta puuttuu nokka, mutta sitten muistin että tämä on sen maitopussihössötyksen jäljiltä.

Muistanko väärin, vai eikö tämä maitopussi ole ihan yleisesti käytössä Kanadassa? Ihmettelen kyllä, että miksi jotkut käyttävät niitä.

Et muista, kyllä niitä siellä on. Mun vaihtariäiti pesi ja säilytti näitä pusseja. Mulle jäi kyllä epäselväksi, mihin niitä sitten jatkokäytti. Vai hamstrasiko vain.

Maitopusseja oli aika pitkään Suomessa kun osa Valion meijereistä niitä käytti melkein koko -70 luvun, esimerkiksi Keski-Suomessa.

Kanadassa en kyllä ole nähnyt ainakaan BC:ssä enkä Albertassa. Missä osavaltiossa niitä siellä on käytetty ?

Ontariossa. 

175

Vierailija
276/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

fenkolianisteepussit

Vierailija
277/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipussit kirjoitti:

Toivottavasti 'Uncle Ben's'-riisi pakattuna muovisiin annoskeittämispusseihin on tuote joka on jo kadonnut markkinoilta, tai ainakin katomamassa ja  mieluiten  ' ihan näitä aikoja '

Typerin instant-tuote aikoihin)

(Riisin keittäminen ei näin muutu yhtään sen nopeammaksi irtoriisin keittämiseen verrattuna, päin vastoin , keskellä pussin sisällä olevat riisit siinä keitettynä  usein jäävät jopa kovemmiksi eli riisi ei keity tasaisesti)

Löysin Pirkka-annosriisipussit vuonna 99 tai 00 ja sen jälkeen olen käyttänyt niitä lisäkeriisinä tai salaatteihin jne.

Kyllä nopeuttavat ja ovat erittäin käytännöllisiä pienessä taloudessa, jossa syödään riisiä suht harvoin.

Nopeaa, kätevää ja siistiä.

Karavaanarit näkyy käyttävän.

Onkohan tuo Uncle Ben's-riisi jotenkin huonompaa, koska sitä en ole nähnyt kaupoissa.

Vierailija
278/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lea & Perrins valkosipuli-chilikastike.

Vierailija
279/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Angry Birds-limuja, jugurtteja ja vanukkaita on myynnissä? Niitä tuli suhteellisen kauan itse pelin jälkeen enkä ole enää nähnyt kun itse pelin hehkutus on loppunut.

Entä Arttu Lindeman-limut? :D

Vierailija
280/546 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC-paperin hylsy, jonka voi heittää pyttyyn. Todellisuudessa kuitenkin aiheutti tukoksi putkistoon.

Ei juma, miksei niitä hylsyjä vaan tehdä samasta materiaalista kuin itse wc-paperia, niin sen voisi oikeasti vetääkin pytystä alas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän