Mitä vakuutuksia teillä on koirallenne?
Missä ja mihin hintaan? Pelkkä eläinlääkärikulu vai vastuuvakuutuskin?
Kommentit (15)
Kotivakuutuksen yhteydessä oleva vastuuvakuutus korvaa myös lemmikkien ulkopuolisille aiheuttamia vahinkoja, erillistä eläinvastuuvakuutusta ei tarvi, ellei ole työkoira.
Minulla on koirille Eläinvakuutukset, korvaavat koiran arvon, mikäli ne kuolevat sairauteen tai tapaturmaan. Hoitokuluvakuutukset otin ensimmäisille vuosille, sitten irtisanoin. Otan riskin, kun ei ollut tullut ekoina vuosina sairauksia. Sairastuvat sitten eläkeläisinä, jos sairastuvat, jolloin olen ehtinyt säästää vakuutusmaksuissa jo sievoisen summan hoitomaksuja. Omavastuutkin ovat eläintenvakuutuksissa kohtuu isoja, joten maksaa vahingoista pitäisi kuitenkin.
Pelkkä vastuuvakuutus. Eläinlääkärikuluvakuutus oli mielestäni turhan hintava siihen nähden että se ei kata mitään tavallisimpia juttuja, esim. hammashoitoja, sterilointeja tai tiettyjä perinnöllisiä vikoja. Maksan mieluummin säästöistäni.
Vastuuvakuutuksen pidän koska se maksaa vaan pari kymppiä ja jos koira jotain hölmöilee voi korvaukset nousta isoiksi.
Miksi muuten otatte koiralle vakuutuksen joka korvaa sen arvon jos se kuolee? En ymmärrä yhtään mitä iloa rahasta on siinä tilanteessa.
Vakuutuksen hintaa hankala sanoa, siihen vaikuttaa mm. korvaussumma, omavastuu, koiran rodulla on yllättäväkin vaikutus, joku alkukantainen pystykorva vs. lyhyt kuonoinen pikkukoira, hinta ero voi olla satoja euroja vuodessa.
Omille lapinkoirille hoitokuluvakuutus OPlta, 1200 e/vakuutuskausi, 70e+30% omavastuu, taisi olla n. 180 e/v.
Ei ole vakuutusta. Eläinlääkärillä on joinain vuosina pitänyt rampata, mutta luulenpa, että vakuutuksiin olisi mennyt enemmän (ja sitten ne eivät olisi kuitenkaan korvanneet sitä, tätä ja tuota, kikkelis kokkelis). Mihinkään monen tonnin leikkauksiin tai hoitoihin en olisi missään vaiheessa lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten otatte koiralle vakuutuksen joka korvaa sen arvon jos se kuolee? En ymmärrä yhtään mitä iloa rahasta on siinä tilanteessa.
Osa yhtiöistä ei myönnä eläinvastuuvakuutusta ilman voimassa olevaa eläinvakuutusta.
Vierailija kirjoitti:
Sillä rahalla voi ostaa uuden koiran. Kun on laittanut koiraan pari tonnia rahaa, niin kyllä se sen verran iso potti on, että kannattaa periä vakuutuksesta saatavat.
Ei ole ollut kahdella koiralla. Molemmilla (eri rotuiset) ell kulu vakuutus olisi n. 400/vuosi. Sillä maksaa jo jonkun verran ihan niitä kulujakin.
Lopulta toisella ehkä olisi kannattanut olla (iho-ongelmainen, pentuna ristisideleikkaus reilu 2000€, pikkukäyntejä melko usein). Toinen ollut melko terve ikänsä ja sairastui vakavasti vasta 9v., mutta se sitten maksoikin kaikkineen n. 3500... en ole ihan varma olisiko vakuutus noin vanhalle enää korvannutkaan.
No, siinä ja siinä näidenkin kanssa, olisiko vakuutusmaksut menneet tasoihin kulujen kanssa. Mutta isoja rahojahan nuo ovat jos menevät kerralla yllättäen... siinä mielessä olen ajatellut seuraavalle ottaa ell.kuluvakuutuksen. Ei tarvitse kerralla tyhjätä säästötiliä jos jotain sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Kotivakuutuksen yhteydessä oleva vastuuvakuutus korvaa myös lemmikkien ulkopuolisille aiheuttamia vahinkoja, erillistä eläinvastuuvakuutusta ei tarvi, ellei ole työkoira.
Minulla on koirille Eläinvakuutukset, korvaavat koiran arvon, mikäli ne kuolevat sairauteen tai tapaturmaan. Hoitokuluvakuutukset otin ensimmäisille vuosille, sitten irtisanoin. Otan riskin, kun ei ollut tullut ekoina vuosina sairauksia. Sairastuvat sitten eläkeläisinä, jos sairastuvat, jolloin olen ehtinyt säästää vakuutusmaksuissa jo sievoisen summan hoitomaksuja. Omavastuutkin ovat eläintenvakuutuksissa kohtuu isoja, joten maksaa vahingoista pitäisi kuitenkin.
Eli olisi aika turhaa ottaa koiralle erikseen vastuuvakuutus. Siinäkin säästäisi jo liki 30e vuodessa.
Nykyisellä koiralla on eläinlääkärikulu ja vastuuvakuutus 200e vuodessa. Kertaakaan ei oo hyödynnetty.
_ap
Ei mitään. Minulla on aina sen verran rahaa että pystyn ilman vakuutuksiakin maksamaan kulut. Ja keskimäärinhän näin pääsee halvemmalla, koska kyllä ne vakuutusyhtiöt voittonsa ottavat vakuutuksista.