Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kestääkö Ruotsissa yliopisto vähemmän aikaa?

Vierailija
11.02.2019 |

Katselin tossa, että maisteriksi pääsisi suoritettuaan 120 hp??? Eli Vastaaava Suomessa on kandidaatin tutkinto. 90 hp perus ja aine opitoja 30 hp maisteri? OIkeesti?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ihan sama, oot yhtä hidas joka paikassa.

Vierailija
2/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle ihan sama, oot yhtä hidas joka paikassa.

kivat sulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, ei virkamiessuomea eikä gradua.

Vierailija
4/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on, että Ruotsissa on helpompaa opiskella. Sinne vaan!

Vierailija
5/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei gradua :O????? Entä kanditutkielma?

Vierailija
6/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoit varmaan jotain maisteriohjelmaa, johon voi hakea sitten, kun on suorittanut kanditutkinnon. Ne ovat Suomessakin 120 op.

Vierailija
7/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruosissa opiskelu on tehty helpoksi jotta monimuotoisuudeltakin onnistuisi. Taso on kuin suomalaisessa amiksessa mutta tutkinnot nauttii kumma kyllä vielä täyden länsimaisen akateemisen tason.

Olet väärässä.. Ruotsissa potkitaan pois jos ei pääse läpi tarvittavista, ja niin on käynyt n.3/4osalle tutkinnossani aloittaneille. Itse olen joutunut opiskelemaan suurinpiirtein 10h päivässä. Tietysti paljon riippuu mitä opiskelee ja opiskeleeko ruotsiksi vai englanniksi. Englanninkieliset tutkinnot on vaativia

Vierailija
8/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruosissa opiskelu on tehty helpoksi jotta monimuotoisuudeltakin onnistuisi. Taso on kuin suomalaisessa amiksessa mutta tutkinnot nauttii kumma kyllä vielä täyden länsimaisen akateemisen tason.

Siksikö niillä onkin niin hyvä taloustilanne, paljon hyviä yrityksiä ja melkein täystyöllisyys? Suomessa korkeasti koulutetut pessimistit ahdistelevat kestävyysvajetta ja tekevät leikkauksia leikkauksien perään.

Vierailija
9/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa, Ruotsissa todellakin tehdään sekä kandidaatintutkielma että gradu. 

Vierailija
10/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.. Ruotsissa potkitaan pois jos ei pääse läpi tarvittavista, ja niin on käynyt n.3/4osalle tutkinnossani aloittaneille. Itse olen joutunut opiskelemaan suurinpiirtein 10h päivässä. Tietysti paljon riippuu mitä opiskelee ja opiskeleeko ruotsiksi vai englanniksi. Englanninkieliset tutkinnot on vaativia

Älä sinäkään jauha paskaa, Ruotsissa ei todellakaan potkita pois. Ei vaan pääse etenemään ennen kuin tarvittavat kurssit on suoritettu.

Vierailija
11/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä alaa opiskelet?

Vierailija
12/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoit varmaan jotain maisteriohjelmaa, johon voi hakea sitten, kun on suorittanut kanditutkinnon. Ne ovat Suomessakin 120 op.

Tämä.

Vierailija
13/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joutunut opiskelemaan suurinpiirtein 10h päivässä.

Opiskelutekniikassasi ja/tai kielitaidossasi on vakavia puutteita. En tiedä yhtäkään Ruotsissa opiskellutta (edes lääkiksessä tai oikiksessa), joka olisi joutunut opiskelemaan jatkuvasti 10 h/päivä kurssit läpäistäkseen. 

Vierailija
14/14 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että Suomessa olisi hyvä koulutus, on legendaa. Muualla pitää oikeasti nähdä vaivaa. Täällä vielä 30 täyttäneet lamoilee koulujen käytäviä. Esim. Englannissa 22- vuotiaina kandin tutkunnon suorittaneet siirtyvät työelämään. Työssä pitää koko ajan opiskella kuitenkin lisää. Maisteritaso omasta pussista, jos sen haluaa suorittaa. Niin se on muuallakin.