Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia? Miten pääsisin eroon?

Enymmärrä
11.02.2019 |

Eli siis tää on nyt toinen kerta kun tää tapahtuu ja en ole varma onko se seksin vai minkä takia. Nyt kahdesti seksin jälkeen minulle on tullut samoja oireita kun virtsatientulehduksessa eli pissaaminen tuntuu kirvelevälltä ja alavastassa tuntuu kauheallta. Viimekerralla sain ongelman hoidettua juomalla paljon vettä ja nyttenkin yritän samaa. Mutta oisiko mitään miten tämän välttää ja voisiko se siis johtua seksistä

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni väittää kivenkovaan, että hän saa myös virtsaputkentulehduksen, jos jättää spermat sisäänsä yhtään pidemmäksi aikaa, siis puhutaan minuuteista. Minä saan kyllä tulla sisään - ja tulenkin aina, koska se on minun ylivoimainen suosikkikohteeni! - mutta hän haluaa pyyhkiä ne ainakin pinnallisesti pois ja usein käy jopa vessassa puhdistautumassa. Alkuun ihmettelin moista, mutta 20+ vuoden jälkeen siihen on jo tottunut. :) Itse en kyllä ymmärrä miten tämä voi olla mahdollista, mutta ei minun kaikkea tarvitsekaan ymmärtää.

Mutta ihan siis tosiasiassa, onhan se virtsaputken pää siellä hyvin hollilla, eli jos mitään bakteeria yhdynnän aikana vaginaan menee, niin melko tod näk menee myös siihen virtsaputken alkuunkin. Enkä nyt puhu mistään sukupuolitaudeista vaan ihan normaalista ihon bakteerikannasta. Saati sitten jos harrastetaan peppu- ja pimppiseksiä sekaisin, niin sieltä suolesta siirtyy kyllä melko varmasti koli- ja muita suolistobakteereja pimpin puolelle.

Vierailija
2/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli teininä paha virtsiskierre. Samoihin aikoihin oli aika vilkas seksielämä silloisen poikaystävän kanssa. Ongelma helpottui vasta, kun aloin menemään heti seksin jälkeen pissalle (pissaaminen huuhtelee virtsaputken) ja pesulle sekä huolehtimaan erittäin hyvin käsienpesusta ennen seksiä (myös kumppani!). Myöhemmässä elämässä ei ongelma ole enää toistunut, mutta jatkan samoilla varotoimilla, oli sen verran ikävä vaiva. Aikoinaan tulehduskierteeseen vaikuttivat varmaankin runsas seksi (limakalvot kovilla), hormonaaliset tekijät ja se, että seksiä oli vähän missä sattui ja milloin sattui, joten pöpöjä kun oli varmasti enemmän tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos oireita alkoi yhtään tuntumaan, niin mullakin parhaiten auttoi se, että join vettä ihan kamalat määrät ja istuin pissalla. Yleensä meni sillä ohi, eikä lääkitystä tarvinnut.

-edellinen

Vierailija
4/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 16 vuotias ja harrastanut uuden poikaystäväni kanssa noin 10 kertaa seksiä ja kahdesti on nämä oireet tullut en tiedä että voisiko olla että on tullut ulkoolta koska nyt on talvi ja kylmä vai aiheuttaako seksi tämän. Kävin edellisen kerran jälkeen vessassa ja alle tunnin päästä suihkussa. Mutta seuraavana aamulla oli pissatulehdus. Vettä olen juonut mutta olisi kivaa jos ei tämmöisiä usein tulisi

Vierailija
5/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Pitää heti käydä huuhtomassa ja silti saattaa tulla ne oireet.

Vierailija
6/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin naisilla, ja eritoten nuorilla naisilla, varsin suuri osa virtsatietulehduksista liittyy jotenkin seksiin, joidenkin tutkimusten mukaan jopa 80%:ssa tapauksista. Eli varsin 'normaalia' on, vaikkakaan tuo tilasto ei itsessään tietysti kerro mitään siitä miten monet naiset moisesta ongelmasta kärsivät.

Kannattaa varmaan lääkärin/gynen kanssa keskustella, jos ei muuta niin saa ainakin asiantuntijan neuvoja.

Ja jos yhtään tuntuu, että lähtee infektio nousemaan ylospäin virtsatiessä, niin kannattaa hakeutua lääkäriin, ettei nouse munuaisiin asti, se kun on nimittäin jo vakavampi juttu.

Vierailija
7/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaapa naiset c-vitamiinia reilu annos. Se happamoittaa virtsaa ja mahdolliset pöpöt kuoleentuu. Toimi mulla.

Vierailija
8/11 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kuitenkin mennä heti sinne lääkäriin, eikä kokeilla kaikkia poppaskonsteja kotona. saattaa lähteääkin pois mutta tulla uudelleen kahta kauheampana jonkun ajan päästä. itselle kävi näin, ja jouduin sitten syömään kaksi antibioottikuuria kun melkein oli munuaisiin noussut tulehdus. ei ollut kivaa. Muistakaa aina hygienia seksin jälkeen, vaikka kuinka tuntuis epäromanttiselle. mutta se on ainoa keino jos teillä vaan sattuu olemaan sellainen anatomia että pöpöt kulkeutuu helposti virtsaputkeen. Varsinkin suuseksin jälkeen suosittelisin peseytymään huolella. 

Vierailija
9/11 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin naisilla rakenne on sellainen että altistaa virtsikselle. Ehkäisynä virtsaaminen seksin jäkeen, liukkarin käyttö tai pahimmassa tilanteessa antibioottiprofylaksia ennen seksiä. Eri asennoissa virtsaputken suulle kohdistuva paine rilaista joten sitäkin kannattaa miettiä.

Vierailija
10/11 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus juttuja mutta peseytyminen ennen seksiä kannattaa ja jos käytät jotain ehkäisyä niin tarkista että et ole allerginen jollekin tuotteessa olevalle aineelle tai materiaalille (esim. tietyt kondomit).

Vierailija
11/11 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus juttuja mutta peseytyminen ennen seksiä kannattaa ja jos käytät jotain ehkäisyä niin tarkista että et ole allerginen jollekin tuotteessa olevalle aineelle tai materiaalille (esim. tietyt kondomit).

Kyllä, ja ihan perus-perus juttu on pestä kädet saipualla, ja ei pelkästään naiset, mut erityisesti miehet.