Sain tänään ystävältä ystävänpäiväkortin, voiko tarkoittaa et on muhun ihastunut??
Siinä kortissa on nalle sydän sylissään ja ympärillä iso kasa pikkusydämiä. Siinä lukee vain hyvää ystävänpäivää. Voiko tarkottaa et on ihastunut vai antaako kaverit muuten vaan joskus tämmösiä?
Kommentit (9)
Suomessa ei vietetä Valentinuksen päivää vaan ystävänpäivää, eikö tämä ole selvää ap:lle.
Miksi haluat uskoa että olisi? Mä olen nainen ja antanut ystävänpäiväkortin naiselle jossa oli muutama sydän. Kumpikin olemme naimisissa miehen kanssa ja kaikki olemme umpiheteroita.
Jos kyseessä on eri sukupuolta oleva kaveri ja olette heteroita, silloin se saattaa kyllä tulla mieleen. Tyttöjen kesken tuo on kyllä ihan tavallista, siis ihan ystävinä eikä todellakaan mitään romanttista saati seksuaalista.
Ei. Sydämet kuuluu ystävänpäivään. Yksi ystävänpäivä eräs 5-kymppinen naistyökaverini, joka on naimisissa miehen kanssa ja kahden teinin äiti, antoi meille kaikille työkavereilleen suklaasydämen. Olen lähettänyt ja saanut itse lukuisia sydänaiheisia ystävänpäiväkortteja ihan puhtaasti ystätävyydellä/kaveruudella. Lisäksi... Pari ystävääni kommentoi usein facebookissa mun profiilikuvia sydämellä ja eivät ole ihastuneet. Jos haluaa lohduttaa toista voi laittaa sydämiä ja vaikka parempaa vointia tms... se ei tarkoita ihastusta. Toki voihan se olla ihastunut ei toi sitä poiskaan sulle muttei myöskään kerro sellaisesta. Jopa koulussa lapset askartelee toisilleen sydänkortteja ystävänpäiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo provo.. .
Ap
Ystävänpäivä on sinulle vissiin ihastumispäivä.
Se sydän tarkoittaa et oot ystävälle tärkeä. Tai voi olla vaan tapakin ystävänpäivänä toisaalta. Ei merkkaa ystävänpäivänä mitään romanttista.
Provo, kai? Koska hyvästä suomenkielentaidostasi päätellen olet kasvanut suomalaisessa kulttuurissa ja tietänet, että täällä kyseiseen päivään ei liity romantiikkaa.