Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rikosilmoituksen teko... ilmoittaminen asianosaiselle

Vierailija
11.02.2019 |

Jos joku tekee poliisille rikosilmoituksen vaikka minusta niin minulle ei välttämättä koskaan kerrota sitä. Jos poliisi päättää ettei rikosta ole tapahtunut hän saattaa lähettää päätöksen vain ilmoittajalle. Tietääkö joku meneekö se niin? Poliisin arkistoihin kuitenkin jää siis merkintä että minusta on tehty rikosilmoitus, mutta minulla ei ole tietoa siitä. (ja huom! kysyn vain mielenkiinnosta, en epäile että näin olisi käynyt). Mielenkiintoinen asia vain, jos näin on. Vai pitääkö poliisin kuitenkin jollain tavalla informoida asiasta minua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako ne infota mitenkään rikosilmoituksen tekijääkään?

Itse olen pari kertaa tehnyt rikosilmoituksen, eikä niistä ole ilmoituksen vastaanottokuittauksen jälkeen kuulunut mitään.

Vierailija
2/5 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainahan sitä rikosilmoituksen kohdetta ei tunneta, joten silloin ilmokopion saa vain tekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainahan sitä rikosilmoituksen kohdetta ei tunneta, joten silloin ilmokopion saa vain tekijä.

Mutta niissä tapauksissa kun se on tiedossa tai helposti poliisin selvitettävissä. Mahtavatko edes soittaa ja  ilmoittaa kyseisetä ilmoituksesta vai vain jättä ilmoittamatta mitään?

Vierailija
4/5 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta niissä tapauksissa kun se on tiedossa tai helposti poliisin selvitettävissä. Mahtavatko edes soittaa ja  ilmoittaa kyseisetä ilmoituksesta vai vain jättä ilmoittamatta mitään?

Luultavasti eivät ilmoita. Poliisit ovat salaperäistä väkeä.

Vierailija
5/5 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat huonolla tuulella, ilmoittavat. Usein myös soittavat sadistisen puhelun.

Hyvänä päivänä ilmoituksista tehdään paperilennokkeja. Hyvä päivä voi olla esim. tiistai, vaikka muulle väelle se on aina perjantain.