Miksi krematorioon ei kelpaa halvin pahviarkku?
Että sapettaa. Siskoni teki itsemurhan ja joudun vastentahtoisesti järjestämään hautajaiset. Polttamalla mennään, mitään hautapaikkaa en todellakaan ala maksaa. Tuhkat nakataan bioastiaan. Se vaan sapettaa, että halvin pahviarkku ei kelpaa krematorioon vaan pitää olla puuta! Ihmeen rahastuksen kuolemalla taas!
Sisko
Kommentit (37)
Miksei kelpaa itse tehty lauta-arkku? Onko kyse pelkästä rahastamisesta?
Ymmärrän erittäin hyvin siskon päätöstä.
Arkku tarvitaan jotta haudattava ei pääse karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten asia mitä oon mietiskellyt. Kun omallekin kohdalle se aikanaan tulee että täältä on lähdettävä. Olen jo päättänyt että uuniin meen ennemmin kuin maahan. Joka paikassa kehutaan että krematorioarkut on halvempia kuin ne tavalliset, mutta mihin siellä uunissa sitä arkkua tarvitaan? Siis pitääkö siellä olla arkku, ja jos pitää niin miksi?
Pitää olla arkku, että saadaan riittävästi palomateriaalia ja sen myötä tuhkaa.
Siis arkku tarvitaan palon kiihdyttämiseen? Okei. Mutta miksi siinä sitä tuhkaa tarvii syntyä? Ymmärrän kyllä että yleensä halutaan ripotella se tuhka jonnekin, mutta onko siihen muuta syytä?
Vierailija kirjoitti:
Miksei kelpaa itse tehty lauta-arkku? Onko kyse pelkästä rahastamisesta?
Kelpaahan se.
Jos on tuollaisella asenteella liikenteessä niin olisi kyllä parempi kieltäytyä hautajaisten järjestämisestä. Oli vainaja tehnyt mitä tahansa eläessään niin vainaja tulee haudata säädyllisesti.
Olen ajatellut tehdä itse oman arkun ja hommaan kivenkin valmiiksi.
Mitä niillä pahviarkuilla sitten tehdään? Oon aina kuvitellu että ne on juuri tuhkausta varten. Eikö siinä ole vaarana kun sitä pahviarkkua kannetaan kohti monttua, että siitä pettää pohja? Olen hämmästynyt, sekä opin taas jotain uutta vauvapalstalta.
PAHVIARKKU SYTTYY PALAMAAN TOOPE!
Vierailija kirjoitti:
Kyhää itse arkku jostain jätelaudasta. Esim vanhoja kuormalavoja saa ilmaiseksikin.
Ei kai siellä mitä tahansa voi polttaa. Siksi halvin pahviarkkukaam ei kelpaa. Se saastuttaa enemmän luontoa ja palaa kauemmin/epäpuhtaammin kuin puuarkku. Pahvi myös tukki krematorion putkia mitä pitkin savu pääsee taivaalle.
Ai saakeli !
Oliko tämä se akka joka oli jättänyt ne vuokrarahatkin maksamatta ??
Vähänkö joutaisi syöttää koirille, kauheaa tuhlausta alkaa jotain polttojuttuja duunaileen tollaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Arkku tarvitaan jotta haudattava ei pääse karkuun.
Jo james bondi elokuvassa näytettiin kuinka se olisi ottanut ritolat sieltä uunista, jos se ei olisi ollut arkussa ja arkku pöngätty kiinni. Se on pirun tärkeä se arkku !
Tottakai pitää olla arkku jotta ihminen saadaan sinne uuniin ja ylipäänsä siirrettyä esim sairaalasta seurakunnan kylmiöön. Pahvi leimahtas samantien. Ei mikään arkku voi olla pelkkää pahvia, siitähän tulee ihminen läpi ruumiinnesteineen. Arkkuja saa halvalla kun älyää toimistosta kysyä. Eikä sinun ole pakko hautajaisia alkaa hoitamaan. T. Hauturi.
Kuolinpesä hoitaa hautajaiset. Jäikö siskoltasi i omaisuutta, edes rahaa arkkua varten. Jos ei, niin sossu avustaa, on olemassa hautausavustus. Kysele asioita muualta, täältä ei järkeviä vastauksia heru.
Hautausnetti.fi ,katsoin juuri sivua,oli halvin arkku n.256e.Sitten haet tuhkat johonkin purkkiin ja heität mäkeen. Kuolinpesä pistät maksamaan.
Mie tein testamentin ja hautaustestamentin ja siksi että läheisten ei tarvi miettiä mitä haluan. Haluan suorahautauksen eli ensin palamaan halvin arkku ja sit tuhkat mereen ja läheiset hyvin syömään ja juomaan kertoen hauskoja juttuja elämän varrelta, surra saa mut pitää muistaa että olen valmis lähtemään nyt 10 vuoden 20 vuoden päästä. Tuskin elän 100 vuotiaaksi.
Siskot voivat joskus olla tosi pirullisia, 10 vuotta nuorempi sisko seurusteli ainakin 5 Kuukautta miun miehen kanssa - erohan siitä tuli myös siskosta. Kummallakin oli pari lasta 10-12 vuotiaita. Tämä selvisi vasta eron jälkeen, pari vuotta sisko esitti parasta ystävää. Sattu ihan pirun kovaa.
Meidän paikkakunnalla ei saa vuokra-arkkuja, mutta meillä oli vuokrauurna.