Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuusleikkauksessa käyneet, kertokaa mitä- millaisia määriä pystytte syömään päivässä?

Vierailija
10.02.2019 |

Elämä on tainnut muuttua, oletko tyytyväinen kaikkeen mitä se on tuonut mukanaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella tyytyväinen, leikkauksesta on yli seitsemän vuotta ja paino on pysynyt +-10kg sisällä pienimmästä painosta, laihdutun yli 70 kiloa. Ruoka-annokset ovat melko normaaleja jo kun leikkauksesta on aikaa, pienehköjä, ja pyrin syömään runsaasti kasviksia ja riittävästi proteiinia. Mitään ruokarajotteita tai haittoja ei oikeastaan ole leikkauksesta tullut, raudan ja b12-vitamiinin imeytymishäiriöitä vain mutta ne ovat hoidettavissa, joskus verensokeri laskee liikaa mutta sen onneksi tunnistaa olosta. Vointini on hyvä ja liikun paljon, olen virkeä ja toimelias, en ole katunut leikkaukseen menoa ikinä hetkeäkään, olisin varmaan jo kuollut ellen olisi saanut pysyvää ja radikaalia tukea painonhallintaan, olen lapsesta asti ollut lihava.

Vierailija
2/3 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella tyytyväinen, leikkauksesta on yli seitsemän vuotta ja paino on pysynyt +-10kg sisällä pienimmästä painosta, laihdutun yli 70 kiloa. Ruoka-annokset ovat melko normaaleja jo kun leikkauksesta on aikaa, pienehköjä, ja pyrin syömään runsaasti kasviksia ja riittävästi proteiinia. Mitään ruokarajotteita tai haittoja ei oikeastaan ole leikkauksesta tullut, raudan ja b12-vitamiinin imeytymishäiriöitä vain mutta ne ovat hoidettavissa, joskus verensokeri laskee liikaa mutta sen onneksi tunnistaa olosta. Vointini on hyvä ja liikun paljon, olen virkeä ja toimelias, en ole katunut leikkaukseen menoa ikinä hetkeäkään, olisin varmaan jo kuollut ellen olisi saanut pysyvää ja radikaalia tukea painonhallintaan, olen lapsesta asti ollut lihava.

Mitä mieltä olet kokemusasiantuntijana: tulisiko leikkauksen olla pakollinen esimerkiksi, kun BMI menee yli kolmenkymmenen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet kokemusasiantuntijana: tulisiko leikkauksen olla pakollinen esimerkiksi, kun BMI menee yli kolmenkymmenen?

No ei missään nimessä pitäisi olla pakollinen ikinä, missään painossa. Motivaatio pitää olla kohdallaan, että leikkauksella voidaan saavuttaa hintaansa ja riskeihin nähden riittävä hyöty; leikkaus ei ole mikään taikatemppu vaan tukikeino. Moni lihoo takaisin kaiken laihdutetun, jos ei ole valmis muuttamaan elintapoja. Sen sijaan leikkauksen jälkihoitoon pitäisi panostaa enemmän, tarjota henkisen puolen hoitoakin ja välineitä terveisiin elintapoihin, moni korvaa alkoholinkäytöllä tai muulla riippuvuudella ruokariippuvuutta ja monella parisuhde kariutuu tai muutoin tulee isojakin kriisejä kun painonpudotuksen myötä elämä voi muuttua todella huimastikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi