Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viherpeukot - mitä on jo kylvetty?

Vierailija
10.02.2019 |

Ehyiikö chilit vielä

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehtii vielä. Itse olen kylvänyt vasta sellerit, purjot, osan tomaateista, pelargonit, miljoonakellot ja ahkeraliisat.

Vierailija
2/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, purjon voisikin kylvää. Viime vuonna purjot jäi kituliaiksi. Kannattaako munakoisoa vielä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kylvänyt vasta keijunmekot. Maaliskuussa alan tositoimiin.

Vierailija
4/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakoisot on itselläni aina jääneet  vähän liian pieniksi kun ole kylvänyt maaliskuussa, joten jos aikoisin laittaa niitä kylväisin nyt. Riippuu tietenkin kasvuoloista kyllä.

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, purjon voisikin kylvää. Viime vuonna purjot jäi kituliaiksi. Kannattaako munakoisoa vielä?

Vierailija
5/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpä nyt samalla vinkkiä aloittelevalle viherpeukalolle, jos joku osaa neuvoa.

Olen jo kaksi kertaa onnistunut pilaamaan kesäkurpitsat, vaikka niitä mainostetaan helpoiksi. Mikä menee pieleen, kun kasvu alkaa kunnolla vasta heinäkuussa eikä sato ehdi valmiiksi? Noudatin kylvöaikoja ja maan pitäisi olla hyvää, aurinkoinen paikka. Miten isoja taimien pitäisi olla kun ne viedään ulos?

Vierailija
6/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hommaatte siemeniä? Haluaisin mielellään kotimaisia ja luomua, onko vinkkejä?

Vierailija
7/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysynpä nyt samalla vinkkiä aloittelevalle viherpeukalolle, jos joku osaa neuvoa.

Olen jo kaksi kertaa onnistunut pilaamaan kesäkurpitsat, vaikka niitä mainostetaan helpoiksi. Mikä menee pieleen, kun kasvu alkaa kunnolla vasta heinäkuussa eikä sato ehdi valmiiksi? Noudatin kylvöaikoja ja maan pitäisi olla hyvää, aurinkoinen paikka. Miten isoja taimien pitäisi olla kun ne viedään ulos?

Riippuu niin kesästä. Kasvupaikka pitää olla ravinteikas ja aurinkoinen. Viime kesäkään ei ollut jostain syystä paras mahdollinen, vaikka oli  lämmin.  Kurpitsoita ei kannata kylvää ennen huhtikuuta. Taimet pitää totuttaa varovasti ulkoilmaan, siinä kohtaa kasvu voi pysähtyä pitkäksi aikaa.

Vierailija
8/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu niin kesästä. Kasvupaikka pitää olla ravinteikas ja aurinkoinen. Viime kesäkään ei ollut jostain syystä paras mahdollinen, vaikka oli  lämmin.  Kurpitsoita ei kannata kylvää ennen huhtikuuta. Taimet pitää totuttaa varovasti ulkoilmaan, siinä kohtaa kasvu voi pysähtyä pitkäksi aikaa.

Siinä sitten taisi ainakin mennä pieleen kun en totuttanut ulkoilmaan. Ajattelin että kevät oli niin lämmin että ei tarvitse.

Vierailija
9/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös että kurpitsa tarvitsee aika paljon vettä. Alussa voit peittää sen kasvuharsolla, siinä se tottuu ulkoilmaan helposti.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä sitten taisi ainakin mennä pieleen kun en totuttanut ulkoilmaan. Ajattelin että kevät oli niin lämmin että ei tarvitse.

Vierailija
10/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii aurinkoisella paikalla

Vierailija
11/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hommaatte siemeniä? Haluaisin mielellään kotimaisia ja luomua, onko vinkkejä?

Hyötykasviyhdistys.

Vierailija
12/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laventelit.

Vierailija
13/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista myös että kurpitsa tarvitsee aika paljon vettä. Alussa voit peittää sen kasvuharsolla, siinä se tottuu ulkoilmaan helposti.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä kokeilla tuota harsoa. Kiitos :)

Vierailija
14/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun V vyöhykkeellä ja täällä ei vielä kannata laittaa oikein mitään kasvamaan jos/kun ei ole kunnollisia tiloja kaikille niille taimille ikkunalaudoilla. Laitan vasta ensi kuun puolen välin jälkeen tomaatit, purjot ja samettikukat. Siitä sitten säiden ja tilan mukaan kaikki muut.

On mulla pahimpaan tuskaan laitettuna herneenversoja ja jotain ituja. Idätyskoetta tein päiväysvanhoille siemenille, että tiedän sitten itääkö ne vai joutuuko ostamaan uudet siemenet.

Vierailija
15/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä mitään. Hitto että tekisi mieli pitkän tauon jälkeeen kasvattaa sitä tiettyä. Monta vuotta pitänyt tatsia päällä oreganolla, tillillä, mansikoilla ja tomaateilla. Saa haukkua omakehusta mutta monen mielestä kasvatin aikoinaan parasta. Ihan kevyesti parasta. Siksi ensin keikkas kotirosvot ja myöhemmin ne vasikoi sheriffeille. Mokomat halveksittavat piri idarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän