Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti lapsi oppii luistelemaan?

Vierailija
10.02.2019 |

Lapsi on 3v. Aloitimme harjoittelemaan luistelua nollasta tammikuun alussa. Nyt helmikuun alussa hän pysyy itse pystyssä luistimilla ja pääsee eteenpäin aika nopeastikin. Toki meno on vielä kömpelöhköä ja hän pyllähtää aina välillä.

Kävimme jäällä 3-1 kertaa viikossa.

Miten tästä kannattaisi edetä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa rauhassa.. Lapsi oppii luistelun parhaiten 5-8 vuotiaana

Vierailija
2/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin liikunnallinen ja nuorena kävelemään oppinut oppii nopeammin kuin sellainen, joka on lähtenyt jalkaisin liikkeelle vasta yli vuoden ikäisenä ja eikä ole kovin vauhdikas muutenkaan.

Ei ole sattumaa, että yleinen lasten koulunaloitusikä on vasta 6-7 vuotta. Siinä iässä on jo valmiimpi oppimaan kuin nuorempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi luistelee jo nopeammin tuulta.

Vierailija
4/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisempina talvina ei luistelu ole kiinnostanut eikä siitä oikein mitään tullutkaan, mutta tänä talvena lähti heti luistelemaan ja on tykännyt.

6v poika.

Vierailija
5/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan tosi nopeasti. Omat lapset on viety jäälle 3-vuotiaana ja molemmat oppi ekana talvena pysymään pystyssä ja ”kävelemään” luistimilla lyhyitä matkoja. Käytiin varmaan ehkä n. kymmenen kertaa, ehkä kerran viikossa. Tokana talvena molemmat oppi etenemään luistimilla tosi kovaa ja pysyi hyvin pystyssä. Semmosta köpöttelyähän se vielä oli ja semmonen kunnon liukuminen tuli sitten seuraavina vuosina ajan mittaan.

Asumme ihan tekojääradan vieressä ja naapurustosta vähän kaikki ovat aloittaneet luistelun lasten kanssa 2-3-vuotiaina, kun se niin helppoa tässä on. Ja kyllä kaikki tutut lapset jo ekana talvena on oppineet tuon luistimalla kävelyn.

Vierailija
6/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yksilöllisetä. Lapsen oma innostus ja kehitys vaikuttaa. Meillä juuri 2v täyttänyt osasi heti kun jäälle pääsi, ilman tukea lähteä luistimilla kävelemään... Motoriikka on hyvä ja

lähtenyt aikaisin liikkumaan, myös isomman kokoinen kun ikäisensä.. Monestii luulen puistossa 3-4vuotiaita olevan oman lapsen ikäisiä...

Kaikki lapset eivät ole liikunnallisesti lahjakkaita, eikä näistä lapsista voi opettaa "huippu-urheilijaa" millään. Kannattaa panostaa harrastuksissa eniten niihin missä lapsi on hyvä ja pitää näistä itse, eikä kaikki liikunta ole niin tavoitteellista, varsinkin noin pienillä lapsilla usein ihan leikkiä, mutta teini-iässä on vaikeampi löytää seuraa mikä ei vaatisi useampaa päivää viikossa treeneihin..

Liikunnan pitäminen leikkinä ja hauskana on tärkeintä, sillä liikunnan merkitys helposti on koko eliniän se millaisena sen on kokenut. On todella vaikeaa saada ihminen joka on oppinut pakon kautta inhoamaan liikuntaa yrittämään tätä harrastamaan.

Vierailija
7/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset oppineet luistelemaan tosi nopeasti. Nuorin on 2 vuotias Ja itse en pysy edes polkupyörällä perässä.

Vierailija
8/10 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi nyt toinen kausi luistelukoulussa, eli tämän vuoden tammikuussa aloitettiin luisteluharrastus jäähallissa. Kyllähän se tasapaino kehittyy lapsilla nopeasti, mitä useammin vie jäälle. Koko tyyli, siis vartalonhallinta muuttuu jotenkin varmemmaksi ajan (kuukausien) myötä.

Ne varsinaiset "osaamiset" eli tekniikat ja temput oppii helpommin sitten, kun ensin on tottunut olemaan jäällä ja se vie aikaa toistuvallakin harjoittelulla kuukausia. Eli kysyjälle suosittelen luistelukoulua tms jäähallissa, niin ette ole sen lyhyen ulkojääkauden varassa. Motoriikan ja tasapainon kannalta tosi kehittävä harrastus, vaikka vaan kouluikään asti. Näillä 3-6 vuotiailla on juuri se tasapainon ja motoriikan herkkyyskausi. Erityisesti jos motoriikassa on kömpelyyttä, luistelu olisi tosi kehittävää. Ainakin itse olen iloinen, että löysimme luistelun ja ihana olla mukana lapseni innostuksessa nyt kun alkaa jo oppimaan kaikenlaista.

Vierailija
9/10 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

curling-mammojen lapsi oppii luistelemaan joskus parikymppisenä

Vierailija
10/10 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kuukaudessa opin itse maksimitasoni. Sen jälkeen 10v aikana en ole oppinut paremmaksi luistelukerhoista ja muista huolimatta