Kysy mitä vaan naiselta, jota väsyttää aina, nyt sekä varmaan huomennakin.
Just heräsin. Hyvää huomenta, Good morning.
Töistä olen ajatellut ottaa vapaata pian noin kahdeksi viikoksi, ei tästä selviä ilman hengähdystaukoa. Yöunia nukun noin 6-12h, ties sitten liian vähän tai liikaa.
Ystäviä on, kaikki on, mutta ei vaan jaksa tehdä mitään - nytkin loskakeli näyttää siltä, että ulos ei ainakaan ole menemistä, ei ollut eilenkään.
Onko jotain jutunjuurta tai kysyttävää ihan viihteeksi?
Kommentit (34)
Mitä syöt? Mulla on vaikuttanut myös ruokavalio, epäterveellinen väsyttää vielä enemmän.
Kuin vanha oot? Ooks naine, vai mies? Ooks värjänny ikin tkkaa? Mp, gootit?
Onko kilpirauhanen, allergiat, keliakia jne tutkittu ja poissuljettu? Onko vuorokausirytmi kunnossa? Onko ruokavalio kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut onko sinulla mitään sairautta?
Masennusta joskus ajattelin, mutta en enää - ei ole mitään ajatuksia noh, tiedätte mihin liittyen ja tuntuu että huono jakso jo mennyt ohi ja kaikilla on tällaista enkä siksi lääkäriinkään ole mennyt.
Kilpirauhasen vajaatoimintaa suvussa (myös liikatoimintaa), ei ole minulle mitään diagnosoitu.
Täällä sama ongelma. En tajua miten esim pienten lasten vanhemmat selviää täysjärkisinä väsymyksensä kanssa. Sinkkutalouden ja normielämän pyöritys vie mehuja niin ettei energiaa ole..
Ferritiinit itsellä vielä alhaisen puoleiset, mikä saattaa osaltaan vaikuttaa. Oletko mitannut omasi?
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkejä? Harrastuksia?
Koiraa, Bichon Frisétä oon ajatellut kun joskus lapsena oli meidän perheessä.
Välillä käyn tanssimassa, nyt en ole jaksanut pitkään aikaan työn ohella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä syöt? Mulla on vaikuttanut myös ruokavalio, epäterveellinen väsyttää vielä enemmän.
Joo! Välillä tai aika useinkin on nyt tullut einessapuskaa syötyä kun ei ole jaksanut vaivautua tekemään mitään erikoista. Kalan syöntiä nyt ainakin pitäis mun lisätä, siitä oon tykännytkin.
Ihan kun mun elämä. Ihan sama mitä syön, ulkoilenko vai en, kuinka paljon nukun jne...aina vaan väsyttää ja mikään ei huvita. Kaikenkaikkiaan paska fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Kuin vanha oot? Ooks naine, vai mies? Ooks värjänny ikin tkkaa? Mp, gootit?
Olen 37v ja toiseen kysymykseen vastaus lukee suoraan otsikossa.
En ole, joskus pari raitaa laitoin muttei todellakaan sopinut ruskeisiin hiuksiin :-D Oot vissiin aika nuori, mulla ei ole mitään eri tyylejä vastaan, olkoon jokainen mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Onko kilpirauhanen, allergiat, keliakia jne tutkittu ja poissuljettu? Onko vuorokausirytmi kunnossa? Onko ruokavalio kunnossa?
Ruokavalioon vois lisätä kasviksia, vaikka ihan normaalipainoinen olenkin jos se johonkin vaikuttaa.
Allergioita ei ole, vasta tutkittu, eikä keliakiaakaan. Kilpirauhasen tosiaan vois tutkittaa.
Kiitos avusta!
Mulla sama, mutta johtuu raudanpuute anemiasta. Haluaisin vaan nukkua.
Mulla raudanpuute johtuu lääkärin mukaan mun suppeasta ruokavaliosta ja runasaista menkoista. Ferritiini arvo katsotiin ja mun rautavarasto on ehtynyt. Nyt oon kuuriilla.
Mullakin oli noita oireita kun ferritiinitasot olivat alhaiset
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, mutta johtuu raudanpuute anemiasta. Haluaisin vaan nukkua.
Joo, mullakin raudanpuutetta ollut varsinkin n. vuosi sitten ja kokoajan verta vuosi nenästä joskus 20min kerrallaankin. Samat ajatukset täällä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama ongelma. En tajua miten esim pienten lasten vanhemmat selviää täysjärkisinä väsymyksensä kanssa. Sinkkutalouden ja normielämän pyöritys vie mehuja niin ettei energiaa ole..
Ferritiinit itsellä vielä alhaisen puoleiset, mikä saattaa osaltaan vaikuttaa. Oletko mitannut omasi?
Joo. Mullakaan ei lapsia ole, en ole koskaan oikein halunnutkaan ja samaa mietin - miten ne oikein jaksaa ne vanhemmat.
En ole mitannut, kiitos neuvosta!
Vierailija kirjoitti:
Ihan kun mun elämä. Ihan sama mitä syön, ulkoilenko vai en, kuinka paljon nukun jne...aina vaan väsyttää ja mikään ei huvita. Kaikenkaikkiaan paska fiilis.
Jep! Ulkoilu ei huvita sitten yhtään - nytkin sataa, maa on ihan kostea ja vetinen ja lunta on kuin Kainuussa aikoinaan. Ja vaikka siellä kävisi, niin ei piristä sitten yhtään.
Mulla muuten menee ihan hyvin, ennen oli ”paskaa fiilistä”kin muttei enää edes - kaikki on ihan hyvin, mutta väsyttää koko ajan eli onko edes kaikki hyvin? Niinpä.
Tuntuu kans että aina nukun liian vähän tai liikaa - tai sitten sopivasti mutta silti väsyttää.
Oletko hiljainen hissukka vai rääväsuu? Kiroiletko? Nautitko huomiosta?
Oletko ajatellut onko sinulla mitään sairautta?