Mitä eniten häpeät velka-autossa?
Onko se se tunne, joka valtaa, että muut saisivat tietää, että auto onkin rahoitusyhtiön nimissä? Vai se, että et voi viedä perhettä ulkomaille autolla, koska siihen tarvitaan auton omistajan --- siis rahoitusyhtiön --- lupa? Kerro estoitta!
Mikko, ihan oikeasti oman auton omistaja
Kommentit (13)
Sitä että mulla ei ole varaa enää maksaa sitä kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä luvan kysymyksessä on ihmeellistä? Yksi lomake riittää.
Lupaa ei välttämättä anneta, jos riski katsotaan liian suureksi.
Kolme autoistamme on ihan omassa omistuksessa ja maksettuja, yksi on rahoituksella. Enpä ole huomannut tuntevani mitään sen erilaisempaa tunnetta sen mukaan millä niistä milloinkin ajan.
Mulla on vain sen hintainen auto minkä pystyy suoraa maksamaan, eikä harmita hinata romuttamolle kun menee hermot.
Ei hävetä yhtään.
Ihailen tällaisia rikkaita Mikkoja, tuosta vaan ostetaan ökyauto käteisellä ja varmaan löytyy myös käteisellä ostettu merenrantakiinteistö. Vitsit, olisipa yhtä rikas. Mutta ei, häpeillen pitää aurinkolasit päässä ajaa velka-autolla ja yöksi piilottaa se velkaisen talon autotalliin. Kyllä, häpeä on suuri mutta minkäs teet kun on niin köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Onko se se tunne, joka valtaa, että muut saisivat tietää, että auto onkin rahoitusyhtiön nimissä? Vai se, että et voi viedä perhettä ulkomaille autolla, koska siihen tarvitaan auton omistajan --- siis rahoitusyhtiön --- lupa? Kerro estoitta!
Mikko, ihan oikeasti oman auton omistaja
En mitään. En koskaan halua omistaa mitään arvoa menettävää. Minulla rahat ovat arvonsa säilyttävissä ja tuottoa tuovissa kohteissa. Auto on käyttöesine, josta maksan lyhennyksen pankille (alle 1% korko), ja auto vaihtuu heti kun laina on maksettu ja uusi auto erittäin edullisella osamaksulla löytynyt.
Typerää maksaa auto käteisellä, ja menettää senkin pääoman tuotto. Halvemmaksi tietenkin tulisi pitää autoa pidempään kuin 3 vuotta, mutta mukavuudesta maksan kuukausittain pienen summan. Vähän kuin jotkut maksavat netflixistä tai kuntosalijäsenyydestä.
Marttiinan uuden karheahko mersu. Ei saa sitä koskaan lopullisesti maksettua. Kiva braissailla persaukisten noilla ökyautoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupaa ei välttämättä anneta, jos riski katsotaan liian suureksi.
No eipä ole koitunut ongelmaksi.
Mulla sen verran pieni ego että mahtuu 10 000€ .n autoon, ja sen pystyy käteisellä maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain sen hintainen auto minkä pystyy suoraa maksamaan, eikä harmita hinata romuttamolle kun menee hermot.
Ei hävetä yhtään.
Me taas ajateltiin kun viimeisin auto vietiin romuttamolle että enemmän kuluja noista vanhoista autoista tulee pitkällä aikavälillä.
Saatiin romutuspalkkio, useampaan vuoteen ei tarvitse katsastaa ja huollot kuuluu hintaan pidemmän aikaa. Takuu myös on kiva lisä.
Auto ei toki ole mikään mersu vaan maksaa n 20 tonttua. Sen maksaa hyvin helposti parin sadan erissä pois.