Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OCD-ihmiset: Onko muille tullut pakko-oireita liittyen suhteen ulkopuoliseen ihastumiseen?

Vierailija
10.02.2019 |

Alussa ihastukseni oli harmiton, ja tiedän että niitä tulee lähes kaikille. Siitä on kuitenkin kehittynyt pakko-oireita minulle ja pelkään olevani pettäjä tai haluavani "oikeasti" pettää. Haluaisin jo unohtaa koko asian, mutta henkilö pyörii mielessä pakonomaisesti. Tunnen syyllisyyttä pakkoajatuksistani. Tarkkailen itseäni ja mietin, miksi TAAS ajattelin häntä vaikka en olisi halunnut.

Testaan tunteitani esim. menemällä tarkoituksella juttelemaan henkilölle. Olemme siis silloin tällöin tekemisissä. Haluaisin todistaa itselleni, että pystyn siihen platonisesti ja että ihastus on jo laantunut. Mutta (sinänsä ihan neutraalin) juttutuokion jälkeen syyllisyys iskee entistä kauheammalla voimalla ja mielen valtaa nalkuttava sisäinen puhe siitä, että taas ajatelin tai tunsin väärin ja olen huono ihminen ja pettäjä. Taistelen jatkuvasti sen kanssa, pitäisikö minun katkaista välit häneen kokonaan, josko se auttaisi, mutta samalla pelkään että ahdistavan asian välttely vain pahentaisi ongelmaa. Haluaisin vain, että suhtautumiseni häneen olisi normaali ja neutraali ja että ei-toivottu kelaaminen loppuisi. Nyt mietin jokaista ajatustani ja kaivan alitajuntaani yrittäen löytää sieltä kyseenalaisia motiiveja ja todisteita sille, että olen oikeasti jotenkin paha ihminen.

Auttakaa :(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muuta sanoa kuin, että uskoisin olevan normaalia pakko-oireisuutta varsinkin jos on taipumusta pakko-oireisiin. Sun tehtävänä nyt päättää katkaisetko välit vai yritätkö pysyä ystävinä.

Itse varmaan ainakin välttelisin jonkun aikaa, josko tunteet menisivät ohi.

Tsemppiä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan