Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kun mies on aina töissä

Vierailija
09.02.2019 |

Meillä on 5 ja 3 vuotiaat lapset. Mies on yrittäjä ja aina töissä. Arkisin tulee kyllä melko usein kotiin siinä neljän - kuuden välissä. Joka ilta tekee kuitenkin pakollisia paperitöitä, joskus klo 19 alkaen, yöhön asti. Viikonloppuna on aina vähintään yhden päivän töissä, usein tekee viikonloppuna toisena päivänä super pitkän päivän (esim tänään lähtenyt aamulla ja edelleen hommissa) ja toisena päivänä vähintään muutaman tunnin. Minä opiskelen ja hoidan kotona kaiken, mies taas maksaa kaiken muun paitsi ruuan maksan useammin minä.

En tiedä olisinko suostunut lapsiin, jos olisin tiennyt että lapset tulisivat olemaan täysin miun hoidettavanani.. Vaikka olisin influenssassa tai vatsataudissa niin miehen on pakko mennä töihin ja miun pakko hoitaa lapsia vaikka sitten pää kainalossa.. En tiedä valitaanko turhasta, harmittaa vaan kun lapset itkee iltaisin isä ikävää ja tunnen itseni yksinhuoltajaksi :(

Tiedän että ihmisen pitää saada tehdä töitä mutta ei pitäisi olla niin itsekäs.. Tähän tilanteeseen ei tunnu olevan mitään ratkaisua kun mies ei suostu lainkaan joustamaan töistään, pakko vaan hammasta purren puskea eteenpäin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas harmittaa se kun vaimo ei ole ikinä töissä.

Vierailija
2/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Sika on aina sika, ei se ikinä muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Itse olin samassa tilanteessa kolmen muksun kanssa, joista nuorimpien ikäero on vuosi. Totesin miehelle, että mun on helpompi olla yh kuin muksujen hoitamisen lisäksi passata vielä mieskin ja hoitaa sen yrityksen kirjanpito. Mies järkyttyi tästä ja tajusi vähentää töitä ja osallistua enemmän lasten hoitamiseen. Toki meidän tulot pieneni, mutta ilomielin elettiin säästäväisemmin ja nuoremmilla lla lapsilla on läheisempi suhde vieläkin isäänsä kuin esikoisella, joka ei pienenä juuri isäänsä nähnyt.

Vierailija
4/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi lapsi ja yrittäjämies joka viikko toisella paikkakunnalla monta yötä putkeen, eikä edes tuo ylimääräistä rahaa pöytään. Maksetaan kaikki puoliksi, vaikka hänellä hitusen verran isommat tulot.

Jossain vaiheessa, kun vaimon kamelinselkä katkeaa tällaisessa tilanteessa, on miehen pakko tehdä stoppi. Ei mikään työ ole sellainen, etteikö siinä voisi tehdä isoja muutoksia. Vaikka sitten laittaa pillit pussiin kokonaan.

Vierailija
5/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että tulit tänne avautumaan. Kiinnostaa ihan oikeasti.

Vierailija
6/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä eroa hyvänä vaihtoehtona, se hankaloittaisi paljon asioitani. Oma äitini erosi isästäni kun olin pieni, juuri samasta syystä, mutta eron jälkeen vasta olikin isää ikävä, ainakin minulla kun olin pieni. Ap

Vierailija
7/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että tulit tänne avautumaan. Kiinnostaa ihan oikeasti.

En tullut tänne avautumaan, jotta sinulla olisi jotain jännää, mehukasta luettavaa, vaan siksi että halusin puhua asiasta jonkun kanssa ja nyt tässä ei ole ketään kenelle olisin voinut avautua asiasta. Mikään ei pakota sinua lukemasta tätä ketjua, jos sinua ei kiinnosta. Ap

Vierailija
8/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen miehen olisi pakko tavata sovittuina aikoina lapsiaan, joten ehkä ne näkisi isäänsä silloin enemmän kuin nyt.

Vierailija
9/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap tietenkin makaa kotona lasten varjolla, ja kuinka monennetta vuotta peräkkäin?

Vierailija
10/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap tietenkin makaa kotona lasten varjolla, ja kuinka monennetta vuotta peräkkäin?

Onko opiskelu mielestäsi makaamista? Ap

Vierailija
11/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeen miehen olisi pakko tavata sovittuina aikoina lapsiaan, joten ehkä ne näkisi isäänsä silloin enemmän kuin nyt.

Tällaista pakkoa ei ole olemassakaan. Toki lompakkoloiset kuvittelevat repivänsä mieheltä kaiken mahdollisen hyödyn irti joka käänteessä. 

Vierailija
12/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkase sitä naamaan.

Vierailija
13/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tajuat että sinä olet tässä kuviossa se itsekäs. Toki on ikävää kun lapset eivät näe paljon isäänsä, mutta se vaan kuuluu elämään. Isä kuitenkin on päivittäin/viikoittain kotona. On niitäkin isiä (tai äitejä) jotka on vaikka reissutöissä ja ovat ehkä kotona yhden viikonlopun kuusta. Se aika meneekin sitten kotona tehtäviin hommiin. Eli, yritä piristyä, ei teidän tilanne kovin huono ole.

Vierailija
14/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusiko mies lapsia? Onko firma kannattava?

Vierailija
15/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö miehen jäädä työttömäksi?

Ilmeisesti hän raataa niska limassa, jotta perhe asuisi ja söisi jne. mutta opiskeleva rouva valittaa taloudellisista huolista vapaata elämäänsä keskustelupalstalla.

Jos mies on muutoikin kunnollinen, pyrkisin sinuna näkemään elämäsi hyvät puolet ja tekemään laatuaikaa siitä miehen vähästä vapaa-ajasta.

Nykyisinä aikoina ei ole itsestään selvää, että sitä leipäpuuta niin vain löytyy, joten pitäisi olla tyytyväinen, jos mies pystyy työllistämään itsensä.

Vierailija
16/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tilanne tuollainen jo ennen lapsia? Siis ymmärtän kyllä että ärsyttää, mutta ei tämä varmaan uusi juttu ole?

Tarkoitan vain sitä, että mun oma mies on kausittain reissutöissä eli voi olla pitkiä aikoja paikalla ja sitten yhtäkkiä viikkoja pois, eikä se siitä mihinkään muutu oli lapsia tai ei ellei työpaikka vaihdu... Eli tiedossa on ollut etukäteen = yksi mietittävä asia ennen lapsia jaksaako sellaista.

Vierailija
17/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä raukkoja naisia. Ja luulet että jatkuvasti töitä tekevä mies pääsisi sua helpommalla. Voi kun saisikin olla kotona päivät eikä työpaikan vankina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi