Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut Touhulan kaltaisessa päiväkodissa töissä.

Vierailija
09.02.2019 |

Yksin 18 lapsen kanssa, kaikki 3-5-vuotiaita.
Mistään ei saanut vanhemmille kertoa, sairaslomia ei saanut pitää. Pakko oli olla flunssassa töissä ja joskus pomo soitteli perään vapaallakin ja vakuutteli miten asiat pitää selittää vanhemmille.
Onneksi lähdin. Sain onnellisen elämän.
Kysy mitä haluat?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kirjaimella tämä päiväkoti alkaa? Kuulostaa hyvin tutulta.

Vierailija
2/12 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on ollut n.1,5v Touhulassa. Lähtee joka aamu hyvillä mielin hoitoon, tykkää hoitajista ja kavereista. Ei ole ollut valittamista. Paha kommentoida muita paikkoja, mutta kai meillä on käynyt tuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla, en sano toki nimeä.

Vierailija
4/12 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin usein yksin koko ryhmän kanssa. Sitten uuvuin ja siitä minua syyllistettiin.

Kun tein johtajasta johtuneen virheen ( hän ei ollut infonnut minulle asioita joilla virhe olisi vältetty, onneksi siinä ei käynyt huonosti, ainekset olivat) annettiin minun ymmärtää, että minun tehneen virheen ja jalomielisesti luvattiin ettei siitä nyt tehdä mitään ilmoitusta mihinkään  ( no aika ihme)

Kun olin vapaalla tuli jatkuvasti viestejä, pääsenkö kuitenkin töihin. Ja lomat saattoivat peruuntua samana päivänä. Lisäksi lomat sai tietää usein vasta muutamaa päivää aikaisemmin.

Vanhemmille ei saanut kertoa syytä esim. siitä miksi jokin retki peruuntui ( koska oltiin taas vajaalla)

Iltapäivisin olimme aina vajaalla. Kuten varmaan monessa paikassa ollaan.

Tämä ei ollut mikään ketjupäiväkoti.

Vierailija
5/12 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jossain on asiat hyvin, on hienoa. Ei kuitenkaan poista niiden lasten kärsimystä, jotka ovat lähes heitteillä päiväkodissa.

Ap

Vierailija
6/12 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on ollut n.1,5v Touhulassa. Lähtee joka aamu hyvillä mielin hoitoon, tykkää hoitajista ja kavereista. Ei ole ollut valittamista. Paha kommentoida muita paikkoja, mutta kai meillä on käynyt tuuri.

Mukava kuulla tämäkin. Ihan varmasti on myös niitä hyviä paikkoja, joissa esim. henkilökunta on osannut toimia niin, että pahimmat karikot on vältetty. 

Vierailija
7/12 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin uuniin minäkin, ja s.lomalla pomoni soitti ja kertoi kuinka s.lomani ei tee yhtään hyvää päiväkodin taloudelle.

Vierailija
8/12 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein myös useita ilmoituksia AVIin, mutta kukaan ei koskaan tullut tarkastamaan työolosuhteita, vaikka huoli oli suuri.

Vierailija
9/12 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että jossain on asiat hyvin, on hienoa. Ei kuitenkaan poista niiden lasten kärsimystä, jotka ovat lähes heitteillä päiväkodissa.

Ap

Juuri näin. Ja siksi jokaisen vanhemman kannattaisi tarkkaan seurata sitä, kuinka paljon henkilökuntaa on esim. silloin paikalla, kun hakee lapsia iltapäivällä ulkoa. Joskus viedä lapsi mahdollisuuksien mukaan vasta kesken retken paikalle ( kuinka monta aikuista siellä on paikalla), pyytää nähtäväkseen omavalvontasuunnitelma ( sen muuten pitäisikin olla päiväkodissa esillä), seurata sitä, ketkä päiväkodissa hoitavat keittiötä/ ruokahommia, vaatehuoltoa, siivousta.

Vierailija
10/12 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aijai ku seisoo kovaa kauralle siel kaapis otatko liituja ikkunoihin

Vierailija
11/12 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa osittain tutulta siltä ajalta kun olin töissä yksityisen järjestön ylläpitämässä päiväkodissa, josta lähdin hyvin äkkiä. Kunnallisella en koskaan ole kohdannut moista, ongelmia voi toki olla mutta johtajat eivät ole olleet mitään despootteja eikä meno mielivaltaista.

Vierailija
12/12 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on totta, enkä halua väheksyä asiaa. Hyvä että on esillä, jos se auttaa muuttamaan tilannetta. Halusin vain kertoa yhden hyvän kokemuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan