Kun nämä lumet sulavat energiayhtiöiden on pakko nostaa sähkön hintaa
Vettä on liikaa ja sitä on pakko juoksuttaa voimaloiden ohitse - maksajahan kyllä tiedetään...
Kommentit (13)
Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!
Ohijuoksutus lisää sähköyhtiöiden kuluja ... miten?
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä vettä olisi ajankohtaan nähden normaalimäärä niin se voitaisiin jauhaa sähköksi, mutta nyt kun sitä on liikaa, niin ylijäämävesi pitää juoksuttaa pois ja siitä saamatta jäänyt rahasumma pitää maksattaa kuluttajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä vettä olisi ajankohtaan nähden normaalimäärä niin se voitaisiin jauhaa sähköksi, mutta nyt kun sitä on liikaa, niin ylijäämävesi pitää juoksuttaa pois ja siitä saamatta jäänyt rahasumma pitää maksattaa kuluttajilla.
Mielenkiintoinen ansaintalogiikka.
Kuka maksaa minun ohi menneen lottovoiton, pitäähän jonkun maksaa se minulle?
Hihi, mä en maksa sähköstä mitään :) Kuuluu vuokraan :) Mitään erillistä ei tarvitse maksaa :) Pääsin vuosi sitten eroon tänalueen sähköyhtiöstä, josta kukaan ei pidä!
Säästä sähköä, jos hinta ei miellytä. Uusin itse juuri kylmälaitteita, ja yllätys yllätys sähkön kulutus leikkautuikin jopa noin 20% tälläisessä kaukolämmitetyssä erillistalossa.
Sähkön hintahan menee jonkun sähköpörssin mukana ja kaikki joutuvat maksaa siitä että jossain perähikiällä on kuivaa eikä sähköä saada tuotettua tehokkaasti vaikkei omalla alueella mistään pulasta kärsittäisikään. Hieno systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hintahan menee jonkun sähköpörssin mukana ja kaikki joutuvat maksaa siitä että jossain perähikiällä on kuivaa eikä sähköä saada tuotettua tehokkaasti vaikkei omalla alueella mistään pulasta kärsittäisikään. Hieno systeemi.
Katsos kun valtakunnallinen sähköverkko tarkoittaa että ei ole mitään erillisiä "omia alueita".
Jos valtakunnanverkkoon tuuppaisi vähemmän sähköä kuin mitä valtakunta kuluttaa niin kaikilla olisi hätä.
Vierailija kirjoitti:
Säästä sähköä, jos hinta ei miellytä. Uusin itse juuri kylmälaitteita, ja yllätys yllätys sähkön kulutus leikkautuikin jopa noin 20% tälläisessä kaukolämmitetyssä erillistalossa.
Jännä kun oma sähkölasku ei pienene yhtään vaikka olen tehny kaikenlaisia säästötoimenpiteitä. Laitoin tietokoneissa virransäästösuunnitelman päälle aiemman tasapainotetun sijaan, pienensin telkkarin taustavalon kirkkautta n. puolella ja käänsin vessan lattialämmityksen termostaattia pienemmälle. Pienensin myös wlan-tukiaseman antennien tehoa koska tuli mieleen etteihän sitä omaa nettiä kaikille naapureille tarvitse jakaa. Tämä siis sen itsestäänselvän lisäksi, ettei pidä mitään turhaan päällä. Eipä tässä oikein muuten enää pysty säästämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun valtakunnallinen sähköverkko tarkoittaa että ei ole mitään erillisiä "omia alueita".
Jos valtakunnanverkkoon tuuppaisi vähemmän sähköä kuin mitä valtakunta kuluttaa niin kaikilla olisi hätä.
Sähköfirmat laskuttaa omilla alueillaan siirtomaksut ja sähkön miten lystäävät, joten kyllä minusta vaikuttaa että jonkinlaiset sähköalueet on olemassa koska muutenhan jokainen maksaisi saman siirtomaksun ja sähkön hinnan koko Suomessa.
Carunahan jo on niin tehnyt vähän ennakkoon. Muistivat tässä yli 80 euron sähkönsiirto laskulla. :D
Sähköyhtiöt nostavat hintoja joka tapauksessa. Syy keksitään aina.