Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Henkilökohtaisena avustajana toiminen teki minusta kylmän oikeistolaisen

Vierailija
07.02.2019 |

Ennen ajattelin, että kaikkia pitää paljonkin tukea ja auttaa, mutta viisi vuotta eri asteisista vammoista kärsivien kanssa on saanut lähinnä aikaan inhoa.

Omat oikeudet tunnetaan, kaikkea vaaditaan ja syrjinnästä syytetään. Mutta mitään velvollisuuksia ei myönnetä. Ei tarvii olla ajoissa, ei tarvii ajatella muita. Töihin pitäisi päästä, mutta siellä olisi vain neljä tuntia ja silloin ei tietenkään menisi, jos olisi huono päivä. Ja tosiaan syrjintää on, kun ei töihin pääse!

Edelleen olen sitä mieltä, että ei ketään saa aivan tyhjän päälle jättää, mutta kyllä pitäisi olla sen verta järkeä, että jotka ei vaan kykene muuhun kuin vaatimukseen, eivät ole aina vain etusijalla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi! Eikö yhtään herännyt se ajatus että tämä työ vaatii kärsivällisyyttä? Kun teet tätä vuodesta toiseen ja kokoajan tulee uusia potilaita niin sinusta alkaa tuntua siltä että mikään ei parane.

Samoin kuin asiakaspalvelussa kun päivät pitkät joutuu kuuntelee keskiikäisten huutoa alennuksista, vuosien varrella muutut kyyniseksi ja ihmisvihaa alkaa kukoistamaan.

Voi voi sinun kanssasi, sääliksi kyllä käy. Oikeesti säälin sinua, pientä kun et ymmärtänyt että vaaditaan empaattinen ja kärsivällinen luonne.

Vierailija
2/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn kaltaisia ei saisi päästä tämän kaltaisiin töihin, heille ei riitä ymmärrystä siihen että joillekin elämä on ollut yhtä tuskaa 20,30 tai jopa 50 vuotta.

Normaalille henkilölle menee about 15 vuotta toipua uupumuksesta. Mitä kuvittelet jos on monisairas ja ollut vammainen koko elämä? Ymmärrätkö se henkinen tila missä ovat?

Kilteille ja kärsiväisille hoitajille ei yleensä ole ongelma näiden kanssa, tiedän itse lähihoitajana että potilaat ovat aina iloisia kuin saavat sen iloisen suosikki hoitajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse 25v, ollut uupumuslomalla ja nyt terapiassa, kestää vuosia saada aivot takaisin normaaleiksi. Toi on niin julmaa kuin ette ymmärrä mitä se vaatii olla nykyajan maailmassa mukana. Lannistuminen, masentuminen, omien voimavarojen pula. En ihmettele kun hoitoalan ihmisiä ovat niin vihattuja, jopa terapeuttini ei pidä heistä.

Vierailija
4/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmaan usko, että olen ollut itseasiassa pidetty. Viimeisenkin avustettavani ystävä yritti "kaapata" minut.

Ja enhän minä sanonut, että olen ollut inhottava ja ilkeä, vaan sen, että on turha leikkiä ja esittää, että KAIKILLA pitäisi olla esimerkiksi oikeus työllistyä. Ja ootte oikeassa henkisestä voinnista, ja sekin vaan puhuu sen puolesta, ettei heidän vaatimukset toteutuessaan edes auttaisi mitään...

Vierailija
5/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, taasko jaksat samaa aihetta, eikö edellinen keskustelu tuottanut sulle sopivia vastauksia? Kirjoitustyylisi ja saman keissin vatvominen paljasti.

Vierailija
6/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sekä henkkarina että lähihoitajan hommissa ja olen samaa mieltä vastaajien kanssa. Ap. on ollut ihan väärissä hommissa. Sinulta puuttuu kyky nähdä asioita toisen kannalta täysin. 

Vierailija
7/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, taasko jaksat samaa aihetta, eikö edellinen keskustelu tuottanut sulle sopivia vastauksia? Kirjoitustyylisi ja saman keissin vatvominen paljasti.

?

Seuraavaksi tulee sit varmaan "0/5".

Vierailija
8/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut sekä henkkarina että lähihoitajan hommissa ja olen samaa mieltä vastaajien kanssa. Ap. on ollut ihan väärissä hommissa. Sinulta puuttuu kyky nähdä asioita toisen kannalta täysin. 

Tuskin nyt ihan täysin, jos ei ymmärrä jonkun negatiivisen ajatusmaailmaa?

Vierailija
9/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette varmaan usko, että olen ollut itseasiassa pidetty. Viimeisenkin avustettavani ystävä yritti "kaapata" minut.

Ja enhän minä sanonut, että olen ollut inhottava ja ilkeä, vaan sen, että on turha leikkiä ja esittää, että KAIKILLA pitäisi olla esimerkiksi oikeus työllistyä. Ja ootte oikeassa henkisestä voinnista, ja sekin vaan puhuu sen puolesta, ettei heidän vaatimukset toteutuessaan edes auttaisi mitään...

Millaisia töitä nämä autettavat sitten tekee?

t.ihan ulkopuolella asiasta oleva

Vierailija
10/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta teidän vammaisenne ja vanhuksenne. Koittakaa tajuta, että teidän pitää maksaa ja olla kiitollisia heidän avustaan. Mutta ei, luulette, että se on jonkun vieraan tehtävä.

Jos kaikki olisivat kuten minä, niin kukaan ei saisi omaisilleen tai edes lapsilleen hoitoa halvalla vieraan kustannuksella. Maksaisitte siitä todella hyvät rahat tai hoitaisitte itse tai jätettäisiin hoitamatta.

Vierailija
11/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse olen lämmin oikeistolainen. Kissakin pitää minusta, vaikka äänestän Kokoomusta.

Vierailija
12/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuthan on äärioikealla, heidän kannattajista monet on päihteidenkäyttäjiä ja sossulaisia. Suosittelen siirtymistä päihde- ja sosiaalihuoltoon. Voi ajatukset heittää taas kuperkeikkaa.

Vierailija
13/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa. Ei kaikilla tarvi olla kaikkea ja vielä vähemmän tarvii yhteiskunnan hyvitellä sitä, että on vamma jollain erityiskohtelulla. Asiallisesti tulee hoitaa ja tukea tarpeen mukaan, mutta siinä vaiheessa, kun vaikeasti kehitysvammaisia raahataa ympäri maailmaa kokemaan "samoja asioita kuin muutkin" menee jo huvittavuuden puolelle, ellei joutuisi siitä maksumieheksi. Avustajat tönää ja nostaa ihmisiä, jotka tuskin edes tietää, missä ovat. Enemmän iloa tulisi päivästä Puuhamaassa. Mutta kun on hienoa, että nämä pyörätuolissa olevat, hädin tuskin lusikkaa kädessään pitävät ihailevat laumana avustajineen Eiffel-tornia. Ja tasan yhteiskunta maksaa tuon ruletin...

Vierailija
14/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia töitä nämä autettavat sitten tekee?

t.ihan ulkopuolella asiasta oleva

Harva minkäänlaisia, mutta kovasti kampanjoidaan sen puolesta, että kaikilla olisi mahdollisuus töihin. Mutta siis ilman erityistä tukea ja järjestelyä näistä ei juurikaan kukaan työllistyisi.

Vierailija
15/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä olen samaa mieltä ap:n kanssa. 

Muistan kun opiskelin sisäoppilaitoksessa hetken pyörätuolissa istuvan kanssa, niin se oli yhtä tuskaa hänen kanssaan toimiminen. Oikeuksia oli, velvollisuuksia ei. Onneksi siitäkin selvittiin, mutta terapiaa pitäisi antaa todella paljon joillekin ihmisille. 

Vierailija
16/16 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin jo valmiiksi lämmin oikeistolainen ryhtyessäni samaan hommaan. En ole muuksi muuttunut vuosien kuluessa.