Mies ryhtyi yrittäjäksi, ja on aina pois
Mies oli ihan hyvässä työpaikassa, mutta haaveili pitkään oman yrityksen perustamisesta. Kannustin häntä siinä, koska se oli hänen haave. Asia oli työn alla pitkään, hän etsi sopivia tiloja firmalle ja muuta sellaista, ja vihdoin sitten syksyllä irtisanoutui työstään ja aloitti sen firman. Nyt hän on aina pois kotoa, tai siis yöt tietenkin nukkuu kotona, mutta kaikki päivät ja illat ja viikonloputkin tekee sen firman hommia. Ymmärrän, että alussa tekemistä on todella paljon ja ymmärrän senkin, että vie aikaa ennen kuin firma alkaa pyöriä kunnolla. Mutta meillä on vauva, joka syntyi elokuun alussa. Mies piti silloin kymmenen päivää isyyslomaa ja silloin osallistui todella paljon vauvan hoitamiseen, mutta siinä melkein heti sitten aloitti sen firmansa, ja sen jälkeen ei ole miestä juuri näkynyt. Hoidan siis käytännössä yksin vauvan ja kodin, tosin ei mies täällä mitään sotke, koska ei ole kotona, syö päivällisensäkin samalla kun tekee niitä firmahommia sen paikan pienessä takahuoneessa. Aika yksinäinen olo ja varmaan kohta vauva vierastaa isäänsä kun ei häntä melkein ikinä hereillä näe.
Onko tämä aina tällaista, että yrittäjä on aina pois?
Kommentit (10)
Olen ollut pitkään yrittäjä, ja kyllä teen töitä melkein aina, välillä otan toki lomaakin. Sellaista se on.
Oma valinta se on onko töissä vai kotona.
Ja sinä makaat kotona ja av-palstalla. Yllätys.
Kestin 10 v. tuollaista, ei pitänyt päivääkään lomaa. Ero siitä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Loisit 10 vuotta miehesi siivellä. Hieno suominainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loisit 10 vuotta miehesi siivellä. Hieno suominainen.
Minä siinä perheessä rahaa tienasin ihan palkkatyöllä. Yrittäjyys oli aika pienituloista.
Mikset auta miestä? Mulla on oma työkin, mutta miehen firmassa auttelen vähän silti. Se tavallaan yhdistääkin, kun tiedän firman asiat ja toisaalta keventää miehen taakkaa, kun teen pikkujuttuja iltaisin, joissa olen miestä näppärämpi. Itseä taas helpottaa se, että mies voikin laittaa ruokaa lapsille tai viedä ulos, kun jään itse istumaan koneelle laskemaan tarjouksia, setvimään laskuja, laskutuksia tai vaikka maksamaan palkkoja.
No mutta nythän sinä voit aina halutessasi panna. Siis pitkäksesi.
Olipa fiksu ajankohta perustaa yritys.