Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muka jonkun kunto kestää 10 km kävelylenkin päivässä muttei lumitöiden tekoa?

Vierailija
07.02.2019 |

Oli puhetta naapurin kanssa lumitöiden tekemisestä. Minä teen lumityöt itse.
Naapuri sanoi, ettei kunto kestä lumitöiden tekemistä ja hän on siksi ne ulkoistanut. Ihmetyttää vaan miten hänen kuntonsa kestää kävelyn jos ei lumitöitä. Oisko laiskuus syynä vai imagokysymys? Aika kallista lystiä lumitöiden teettäminen vieraalla. Naapuri maksaa jokaisesta pihanaurauksestaan 10 euroa!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi kysyä jotain noin tyhmää?

Vierailija
2/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole lumitöitä ikinä tehnyt kun rinnastat kävelyn ja lumitöiden teon toisiaan vastaaviksi. Tän täytyy olla provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä naapuri. Moni on delannut kolatessaan lumia.

Vierailija
4/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se lumi ihan pelkästään kävelemällä mihinkään siirry. Kysymyksenä tyhmä, provona välttävä.

Vierailija
5/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri sanoi, ettei kunto kestä lumitöiden tekemistä ja hän on siksi ne ulkoistanut. Ihmetyttää vaan miten hänen kuntonsa kestää kävelyn jos ei lumitöitä. Oisko laiskuus syynä vai imagokysymys? Aika kallista lystiä lumitöiden teettäminen vieraalla. Naapuri maksaa jokaisesta pihanaurauksestaan 10 euroa!

Oletpa tyhmä tapaus.

Vierailija
6/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. Kysymykseni tai havaintoni ei ollut provo vaan asia joka juolahti mieleen kun mietin, kuinka paljon ulkoistaminen maksaa. Tänä talvena aurauksia on oletettavissa jopa 20-30 kertaa ja sehän tarkoittaa 200-300 euron menoerää. Eipä mittään. Minulla kunto kasvaa tänä talvena lumia kolaillessa,

Vierailija
7/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitenköhän se voisi olla mahdollista? Pitääkö oikeasti selventää?

No ensinnäkin kävely on kevyesti rasittavaa ja lumi työt melko kovasti rasittavia. Jos on vaikka pumpussa vikaa, niin kävelyn matalan sykkeen voi hyvin kestää, mutta ei lumitöiden pinnistyksiä.

Tai sitten hänellä voi olla vikaa esimekiksi käsien nivelissä ja ne kipetyy raskaissa töissä, mutta ei kävelessä pelkästä heiluttelusta. Vikaa voi olla myös jaloissa tai selässä.

Tai sitten hänellä on varaa valita mitä tekee itse ja mitä ostaa. Lumityöt ei kiinnosta, joten ostaa palveluna.

Vierailija
8/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin rautalangasta väännettynä, naapurin jalat on kunnossa mutta ehkä kädet ja selkä ei.

Vierailija
9/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa esimerkiksi ihan omasta tilanteestani: 10km kävely sujuu oikein hyvn, tosin näin talvikeleillä hitaammin kuin kesällä. Lumen kolaaminen sen sijaan ei suju, koska kädet eivät toimi kunnolla. Sikis olen myös ulkoistanut lumityöt, maksoi mitä maksoi - itsepä maksan.

Vierailija
10/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 10e maksaa kerrasta se kyllä vähän,en kyllä sillä rahala lumitöitä tekisi.

Vierailija
11/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole lumitöitä ikinä tehnyt kun rinnastat kävelyn ja lumitöiden teon toisiaan vastaaviksi. Tän täytyy olla provo.

Tai vaihtoehtoisesti ap ei ole koskaan kävellyt. Ainakaan 10 kilometriä.

Vierailija
12/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole tymä kysymys! Olen kummaksunut samaa ilmiötä. Kyseessä on tyhmyys.

Niin lapioita kuin koliakin on monen kokoisia. Lumitöitä voi tehdä monella teholla, ei aina kannata riehua. Lisäksi lumityöt on monipuolista likkuntaa.

Vierailija
13/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on aerobista. Lumityön voi rinnastaa anaerobiseksi toiminnaksi. Lumien luomien uuvuttaa kehoa nopeammin kuin aerobinen joka kuormittaa kohtalaisesti ja tasaisemmin. Jos naapurillasi on myös vaikkapa jotain fyysisiä vaivoja kehossaan niin nekin voivat estää lumitöiden itse tekemisen.

Vierailija
14/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska lumityöt on enempi niitä salimiesten ja naisten juttuja. Juokseva luikku ei jaksa kolaa edes nostaa.

Vierailija
15/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap. Kysymykseni tai havaintoni ei ollut provo vaan asia joka juolahti mieleen kun mietin, kuinka paljon ulkoistaminen maksaa. Tänä talvena aurauksia on oletettavissa jopa 20-30 kertaa ja sehän tarkoittaa 200-300 euron menoerää. Eipä mittään. Minulla kunto kasvaa tänä talvena lumia kolaillessa,

Minun selkäni kestää kilometrien kävelemisen mutta ei yhtään kumartelua ilman tukea. Kolaaminen on vaikeaa ilman kumartelemista ja lapiointi mahdotonta. Silti tein äsken lumityöt autoni ympäriltä, koska huoltoyhtiö ei tule metriä lähemmäksi autoja. Jos lumitöitä olisi tehtävänä enemmän, joutuisin palkkaamaan ulkopuolisen selkävaurioiden välttämiseksi. En tekisi tätäkään vähää, jollei taloyhtiöllä olisi hyvää talkoovakuutusta.

Vierailija
16/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 - 300 euroa on pikkuraha, jos löytäisin lumitöiden tekijän tuolla hintaa, minäkin lopettaisin kolaamisen.

Vierailija
17/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin rautalangasta väännettynä, naapurin jalat on kunnossa mutta ehkä kädet ja selkä ei.

Juuri näin! Mä pystyn kävelemään vaikka kuinka pitkä matkoja mutta koska käteni on leikattu 5krt eikä edelleenkään kestä juuri mitään niin en vaan pysty kolaamaan lunta.

Vierailija
18/18 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kyllä lumityötkin.

Niistä saan selkäni aina niin kipeäksi, että joudun nukkumaan särkylääkkeiden kanssa.

Kävely taas auttaa selkäkipuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi