Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etunimellä puhutteleminen, mitä tarkoittaa ja mitä mieltä?

Vierailija
06.02.2019 |

Varsinkin jos mies puhuttelee naista etunimellä? Usein? Kohteliaisuus? Ajatellaanko että nainen voisi pitää siitä? Itse en useimmiten siitä pidä, yhden tietyn miehen kohdalla ainoastaan, koska hänen sanomanaan nimeni kuulostaa kivalta. :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi kivalta JS kohdatessamme puhuttelivat nimeltä😍

Vierailija
2/10 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua saa puhutella nimeltä, koska nimeni on kaunis :) Ap on varmaan joku rumanniminen, niin ei tykkää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mummo ja sinua pitää teititellä?

Vierailija
4/10 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Vierailija
5/10 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän sellanen alentava tunne kun töissä vielä 10v jälkeen puhutaan toisilleen että "onkos Pekalla nyt huomenna vapaata" kun siis kahden kesken ollaan kysytään siltä Pekalta jotain. "Onkos sinulla huomenna vapaata" tuntuisi paljon aikuismaisemmalta, eikä niinkuin jollekin vähä-älyiselle puhuttaisiin.

Vierailija
6/10 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet mummo ja sinua pitää teititellä?

Älä herjaa meitä mummoja. Ainakin minä toivon, että sinutellaan, koska teitittely saa tuntemaan itsensä vanhannäköiseksi. Mieleltämme vanhoja me mummot emme pääsääntöisesti ole.

Vierailija
7/10 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut ulkomailla? Muualla täysin normaalia.

Vierailija
8/10 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen amerikkalaistyylinen nimellä puhuttelu kuulostaa mun mielestä epämiellyttävältä ja hyökkäävältäkin. Siis tyyliin: Tiedätkö, Ville, mitä tarkoitan? Oletko nähnyt elokuvan josta puhun, Ville? Se oli minusta tosi hyvä leffa, Ville.

Varsinkin silloin, jos keskustelussa on vaan kaksi ihmistä eikä voi olla mitään epäselvyyttä siitä, kenelle puhuu.

Vierailija
9/10 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittely on mielestäni sopivaa tilanteissa joissa on monta ihmistä tai joihin liittyy monta ihmistä. Kahden kesken käytävät keskustelut erikseen. Miksei niissäkin tosin voi.

Vierailija
10/10 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkään asia ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.