Etunimellä puhutteleminen, mitä tarkoittaa ja mitä mieltä?
Varsinkin jos mies puhuttelee naista etunimellä? Usein? Kohteliaisuus? Ajatellaanko että nainen voisi pitää siitä? Itse en useimmiten siitä pidä, yhden tietyn miehen kohdalla ainoastaan, koska hänen sanomanaan nimeni kuulostaa kivalta. :)
Kommentit (10)
Minua saa puhutella nimeltä, koska nimeni on kaunis :) Ap on varmaan joku rumanniminen, niin ei tykkää :)
Olet mummo ja sinua pitää teititellä?
Tulee vähän sellanen alentava tunne kun töissä vielä 10v jälkeen puhutaan toisilleen että "onkos Pekalla nyt huomenna vapaata" kun siis kahden kesken ollaan kysytään siltä Pekalta jotain. "Onkos sinulla huomenna vapaata" tuntuisi paljon aikuismaisemmalta, eikä niinkuin jollekin vähä-älyiselle puhuttaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olet mummo ja sinua pitää teititellä?
Älä herjaa meitä mummoja. Ainakin minä toivon, että sinutellaan, koska teitittely saa tuntemaan itsensä vanhannäköiseksi. Mieleltämme vanhoja me mummot emme pääsääntöisesti ole.
Asunut ulkomailla? Muualla täysin normaalia.
Sellainen amerikkalaistyylinen nimellä puhuttelu kuulostaa mun mielestä epämiellyttävältä ja hyökkäävältäkin. Siis tyyliin: Tiedätkö, Ville, mitä tarkoitan? Oletko nähnyt elokuvan josta puhun, Ville? Se oli minusta tosi hyvä leffa, Ville.
Varsinkin silloin, jos keskustelussa on vaan kaksi ihmistä eikä voi olla mitään epäselvyyttä siitä, kenelle puhuu.
Teitittely on mielestäni sopivaa tilanteissa joissa on monta ihmistä tai joihin liittyy monta ihmistä. Kahden kesken käytävät keskustelut erikseen. Miksei niissäkin tosin voi.
Tämäkään asia ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Tuntuisi kivalta JS kohdatessamme puhuttelivat nimeltä😍