Työkaveri lopetti puhumisen ja nyt se ei edes tervehdi
Olen vähän aikaa sitten aloittanut uudessa työpaikassa ja yksi työkavereista on kokonaan lopettanut puhumisen sekä tervehtimisen minulle ja siis aivan yhtäkkiä. Aiemmin pälätti kaikki asiansa (sänkyhommista lähtien) On kuulemma tehnyt tätä samaa kaikille. Miten tuollaiselle tyypille saisi luun kurkkuun niin, että tajuaisi miten typerää käytös on? Vielä sellainen asia, että esimiehestä ei ole apua tähän juttuun.
Kommentit (12)
Hänellä on varmaan vaikeaa aikaa, ehkä huolia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3385459/minulla-nyt-lopullisesti-palann…
https://www.vauva.fi/keskustelu/3385484/saalittaa-tuo-siskon-pojan-rumu…
https://www.vauva.fi/keskustelu/1683521/ketju/miksi_suomalainen_on_niin…
kun katsoo näitä niin pistää hiljaiseksi! Ihmiset kohtelevat toisinsa niin pahasti täällä Suomessa, alkaa jo olemaan paljon ihmisiä jotka eivät enää haluu olla muiden kanssa tekemisissä. Tämä on äärimmäisen mielisairasta kansa. Täällä jengi kirjoittaa että ovat mielummin ulkomalaisten kanssa tekemisissä koska kokevat että riittää ja voi olla oma ittensä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä häiritsee työntekoasi?
No olisihan se paljon mukavampaa olla töissä jos olisimme aikuisten oikeasti kohteliaita toisillemme.
Jos se aikoisi tajuta typeryytensä, niin olisi sen jo tajunnut. Joten älä tuhlaa energiaasi toisen opettamiseen. Se menee hukkaan. Sen sijaan käyttäydy kohteliaasti. Sovittavat asiat laitat sähköpostilla, jos hän ei sovi asioita keskustellen. Sähköpostista jää todiste, että näin on sovittu.
Kai tajuat miten typerää oma käytöksesi olisi, jos tuosta ei ole mitään haittaa itse työnteolle? Ja se on esimiehen velvollisuus puuttua, jos työnteko tuon takia häiriintyy.
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuat miten typerää oma käytöksesi olisi, jos tuosta ei ole mitään haittaa itse työnteolle? Ja se on esimiehen velvollisuus puuttua, jos työnteko tuon takia häiriintyy.
Oletko tosiaan sitä mieltä, että jos se ei ei haittaa itse työntekoa niin se on ok?
Itselleni kävi juuri noin ensimmäisessä työpaikassani. Työkaverini Ilona lakkasi yhtäkkiä kokonaan puhumasta minulle. Oli kiusallista, kun tehtiin töitä muutaman neliön ikkunattomassa huoneessa. Esimiehen kanssaa keskustelimme, jonka jälkeen Ilona nihkeästi alkoi tervehtiä minua. En koskaan saanut selitystä tälle käytökselle. Oltiin oltu ystäviä, kyläilty. En ollut puhunut hänestä pahaa tms. Hän oli kuulema "kyllästynyt juttelemaan" kanssani. Pian tämän jälkeen vaihdoin työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosiaan sitä mieltä, että jos se ei ei haittaa itse työntekoa niin se on ok?
Olen. Työpaikka on minulle paikka, josta saan palkan työntekoa vastaan. Se ei ole minulle kaverikerho, ei paikka päteä kuinka olen suhteessa parempi ihminen, kun toivotan hyvää huomenta. Ehkä meidän työnluonnekin on erilaisia, että ei oikein jää aikaa nillittää toisten käytöksestä tai juoruilla niistä sänkyhommista ja kirjoitella aihe vapaalle, jos joku ei käyttäydy tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Ja oma egonikin sen kestää ettei tarvitse olla näyttämässä kenellekään kuinka kova jätkä olen.
Ap, miksi kopioit tänne vanhan keskustelun viesti viestiltä, taas?
Mä olisin vaan tyytyväinen jos töis ei tarvisi kälättää työntekijöiden kanssa. Töissä töitä ja kaverit on mulla muualla.
Miksi haluat laittaa typerälle ihmiselle luun kurkkuun? Anna olla, ei ole sen arvoista.