Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olet ostanut vaatetta itsellesi äiti?

Vierailija
06.02.2019 |

Saako jo ostaa jos henkkamaukan alesta 4 vuotta sitten ostetut puserot on jo melko reikäisiä? Pitkiksiä olen ostanut parit vuodessa kun ovat reikiintyneet. Pojan kanssa käytetään samoja sukkia niin riittää kun ostaa muka hänelle. Aluhousut on ne mamma housut, vauva on kylläkin jo 1,4 vuotta..
Kaiken kaikkiaan, mulla on suurin osa 10 vuotta vanhoja vaatteita, ja nyt rupeaa kaikki olemaan rei, illä ja kulahtaneita, joko kehtaisi ostaa uutta?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla ostin mekon ja jakun.

Vakavasti puhuen miksi ihmeessä äiti EI saisi ostaa itselleen vaatteita? Kyllä minä ainakin olen ihan itsenäinen ihminen, ei mikään lasteni jatke, joka saa rippeet jos jos saadakseen. Siksi huolehdin itsestäni ihan yhtä lailla.

Mä odotan ihan tosissaan että tytär kasvaa että saan sen jämät. Onneksi olen pienikokoinen.

Miksikö..? Jos sä ostat itsellesi jotain, saatko kotona sellaisen vastaanoton kuin olisit kantanut sisään rotanraadon suussasi tai vähintään tehnyt jotain muuta kamalaa.

Mietin aina mitä myisin tai muuten tekisin salaa ostokseni tai keneltä voisin pyytää.

Mitähän mä just luin. Elätkö jotenkin alistettuna?

Öö, varmaan vähän joo, en kiellä. Mut ei mulla ole kyllä rahaakaan. Just saatan pystyä irrottamaan kympin kuussa ja sillä pitää saada meikit, vaatteet ja kengät ja aluvaatteet. Olen luovuttanut kun ei saa, joten en hanki mitään.

Vierailija
22/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo lapset isoja mutta kyllä mä koko niiden lapsuuden ajan ostin itselleni vaatteita, kenkiä, meikkejä ym ihan niinkuin ennenkin. Kävin myös kampaajalla ja viihteellä, jopa ulkomailla ilman lapsia. Niin teki mun ystävätkin. Onko tämä joku uusi trendi ettei äidit saa itseensä käyttää rahaa tai että ulkonäöstä ei saa huolehtia?

No minä, vastaaja nro mikä lie, alushousun ostaja, olen minimieläkkeellä enkä saa edes mitään lapsiin liittyviä tukia etävanhempana. Olen ostanut heille paljonkin, mutta en itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti puhuen miksi ihmeessä äiti EI saisi ostaa itselleen vaatteita? Kyllä minä ainakin olen ihan itsenäinen ihminen, ei mikään lasteni jatke, joka saa rippeet jos jos saadakseen. Siksi huolehdin itsestäni ihan yhtä lailla.

Mä odotan ihan tosissaan että tytär kasvaa että saan sen jämät. Onneksi olen pienikokoinen.

Miksikö..? Jos sä ostat itsellesi jotain, saatko kotona sellaisen vastaanoton kuin olisit kantanut sisään rotanraadon suussasi tai vähintään tehnyt jotain muuta kamalaa.

Mietin aina mitä myisin tai muuten tekisin salaa ostokseni tai keneltä voisin pyytää.

Öö, varmaan vähän joo, en kiellä. Mut ei mulla ole kyllä rahaakaan. Just saatan pystyä irrottamaan kympin kuussa ja sillä pitää saada meikit, vaatteet ja kengät ja aluvaatteet. Olen luovuttanut kun ei saa, joten en hanki mitään.

Onko sulla sitten liikaa lapsia tuloihisi nähden kun et mitään pysty itsellesi ostamaan?

Vierailija
24/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo lapset isoja mutta kyllä mä koko niiden lapsuuden ajan ostin itselleni vaatteita, kenkiä, meikkejä ym ihan niinkuin ennenkin. Kävin myös kampaajalla ja viihteellä, jopa ulkomailla ilman lapsia. Niin teki mun ystävätkin. Onko tämä joku uusi trendi ettei äidit saa itseensä käyttää rahaa tai että ulkonäöstä ei saa huolehtia?

Nainen on niin itsenäinen ja kun minäkin 1000 euron tuloista maksan laskut ja ruokakaupan niin eipä siinä vaatteisiin tms ylellisyystuotteisiin jää. Lapsille kun saa vaatteet päälle niin hyvä.

Vierailija
25/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla sitten liikaa lapsia tuloihisi nähden kun et mitään pysty itsellesi ostamaan?

Ei ole. Kaikki vaan on niin kallista nykyään. Minusta se on kova raha laittaa 7 e 5 sukkapariin ja 2 e sukkapari taas on tuhlausta.

Vierailija
26/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jotkut ostaa ja jotkut ei.

Vierailija
27/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan muotia ja ostan liikaakin vaatetta. Pyrin olemaan ostamatta mitään seuraavaan puoleen vuoteen.

Miksi äiti ei saisi ostaa itselleen kauniita vaatteita??!! Meikata ja käydä kampaajalla?

Ennen töihinpaluuta, ajattelin jopa laitattaa rakennekynnet! Hah!

Vierailija
28/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on esimerkiksi aktiivikäytössä esikoista varten hankitut imetyspaidat, vauva täyttää kohta kahdeksan.

Henkkamaukasta en kylläkään ostaisi mitään.

Ai kauhee.. Imetyspaidat? Joku on vielä järkevämpi kuin minä.

Kyllä toi henkkis on hyvä, joskus löytyy ihan muutamalla eurolla pitkähihaisia.

Eihän siinä mitä, jos ei vaatteiden valmistuksen taustoista välitä.

Vierailija
29/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on esimerkiksi aktiivikäytössä esikoista varten hankitut imetyspaidat, vauva täyttää kohta kahdeksan.

Henkkamaukasta en kylläkään ostaisi mitään.

Ai kauhee.. Imetyspaidat? Joku on vielä järkevämpi kuin minä.

Kyllä toi henkkis on hyvä, joskus löytyy ihan muutamalla eurolla pitkähihaisia.

Eihän siinä mitä, jos ei vaatteiden valmistuksen taustoista välitä.

Nii mitäs sää sitten ostat?

Vierailija
30/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan muotia ja ostan liikaakin vaatetta. Pyrin olemaan ostamatta mitään seuraavaan puoleen vuoteen.

Miksi äiti ei saisi ostaa itselleen kauniita vaatteita??!! Meikata ja käydä kampaajalla?

Ennen töihinpaluuta, ajattelin jopa laitattaa rakennekynnet! Hah!

Saa saa, jos rahaa on.

Mites sun mies suhtautuu sun tuhlailuun?

Vierailija
31/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammikuun alesta ostin. Seuraavan kerran sitten huhtikuussa, kun käyn työmatkalla.

Vierailija
32/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä hankin sen muutaman euron paidan, innostuu mies ja ostaa 200 euron pelikoneen tai muun vastaavan. Siksi en osta. Täytyy olla se huomauttamisen vara.

Vierailija
33/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuussa tarvitsin kutsuetiketin mukaisen vaatteen, joten ostin mekon.

Sitä ennen edellisen vaatteen ostin hautajaisiin keväällä. 

Harvoin ostan mitään, nuo nyt molemmat menevät sitten monissa muissakin juhlatilaisuuksissa.

Vierailija
34/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomasta ostin viimeksi kun olin marraskuussa matkoilla. 

Vierailija
35/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri merinovillalankaa ja nyt kudon siitä itselleni uutta villapaitaa.

Vierailija
36/36 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ostin äitiysvaatteet 150 e, pakko oli.

Sitä ennen kuluneena vuotena:

Uusi talvitakki n. 100 e

Uudet talvikengät n. 70 e

Alushousuja ja rintsikat n.50 e

Uusia t-paitoja 3 kpl n. 70 e

Villapaita n. 30 e

Ja pitkä villatakki 120 e

Sukkia ehkä 25 e

Uusi yöpuku x 2 n. 60 e

Olen tänä vuonna ostanut harkiten ja olen pienituloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän