Ongelmia ja epävarmuuksia itseni kanssa...
Tiiän että oon aika nuori, ja oisinkin kirjoittanut demiin, muttei tunnukset sinne toimineet. Halusin kirjoittaa jollekkin tästä, nimettömänä, että saisin vähän rohkeutta, itsevarmuutta, sekä lohdutusta. Ehkä vertaistukeakin. Kyse EI ole itsesäälistä! Oon nyt 14v tyttö, 8 luokalla. Pituus 164cm ja paino noin 54kg. Olen saanut tässä lähiaikoina aika selvästi omalta isältäni sellaisen kuvan, ja myös kavereiltani yms muilta että olen liian läski ja ylipainoinen ja iso. Eräs luokkatoverini haukkuu "vitsillä" läskiksi. Sanoi tässä yksi pv että "sulla on läskit nilkat". Täytyy olla jotain vialla kun sanoo (ainakin omasta mielestäni) nättejä ja siroja nilkkoja läskiksi?!? Isältäni tämä ilmenee siten, että nyt muutamia kertoja kun olen sanonut jotain syödessäni, että esim. "tää on jo mun kolmas pala hihhih" niin isäni vastaa, että "no siltä näytätkin". Voisiko musertavampaa kommenttia isältänsä kuulla. Hän on sanonut myös että olen iso yms. Ei nyt ihan suoraan, mutta rivien välistä ihan selvästi. Asia, joka tekee minulle myös niin paljon epävarmuutta itsestäni ja omasta kehosta on se, että minua vuotta vanhempi isosiskoni painaa 1-2kg vähemmän kuin minä. Siis vähemmän. Hän on yhtä pitkä kuin minä, ellei jopa lyhempi kuin minä, mutta hänellä on selvästi kauniimmat ja hoikemmat jalatkin kuin minulla. Tai sitten vain kuvittelen sen. Hänellä on hiukan ehkä ongelmia syömisen kannssa, mutta silti se järkyttää, että olen "läskimpi" kuin hän. Itselläni on ollut monet monet kerrat ajtuksia anoreksiasta yms, mutta en aio sellaiseen ryhtyä. Tiedän minkälainen painajainen se on, varsinkin sieltä nouseminen. Haluan elää tervettä, onnellista ja hyvää elämää. Haluan olla siro ja kaunis. En MILLÄÄN tavalla läski. Mitä teen. Tarvinko oikeasti laihdutusta, vaikka ajatus tuntuukin hullulta. Toivottavasti kukaan ei luule, että kerjään itsesääliä, tarvitsen vain hiukan apua, elämäni tasapainotuksessa. Omat epävarmuudet ja ulkonäköpaineet ovat tulleet näiden murrosiän muotojen ja muutosten takia. Haluan nämä omasta mielestä liian rumat ja ällöttävät kohdat itsestäni pois. Monesti ajattelenkin, miten nätti olisin ohuemmilla reisillä. Auttakaa...
No et ole liian iso tuolla pituus-paino -suhteella. Jotkut on nuorena tosi siroja ja hoikkia, varmaan siskosi on myös. Mutta sun kokoisella ei ole mitään oikeaa syytä laihduttaa.