Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla ruuilla lapsen suolistobakteeristoa voisi ruveta muokkaamaan?

Vierailija
05.02.2019 |

Mun lapsella alkaa olla ylipainoa ja on kova syömään etenkin hiilihydraattiapitoisia ruokia aina,kun saatavilla. Mikä neuvoksi? Kasviksia ja lihaa lisåä, mutta saisiko hänet syömään jotain fermentoituja ruoka-aineita? Maitohappobakteereja meillä on.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kätevää,jos lapsen mielihalut laantuisi pikkuhiljaa siten,että herkut ei houkuttaisi ja kasviksien syönti olisi mieluisaa. En tiedä miten sen saisi syömään hyvin,kun luonnostaan ei söisi mitään kasvista edes ruuan seassa, eikä tykkää porkkanasta esim. raakana. Ja sehän ei lisäähaluja kasviksiin, jos äiti jankuttaa ja tuputtaa. Banaani ja omena maistuu joskus.

Ja olen hyvä esimerkki,itse syön kasviksia mielellään, mutta eise tarttunut. Ap

Vierailija
2/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistä ruokaa ravitsemussuositusten mukaan, sillä se paino normalisoituu ja lapsi pysyy pirteänä ja terveenä. Turhaan mietit suolistobakteeriston muokkaamista, kun tutkijatkaan eivät tiedä, millainen bakteeristo olisi paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista paras olisi saada sokeria ja hiilihydraattia reilusti pois ja kasvisvoittoinen ruokavalio. Itse olen syönyt noita maitohappob. vaikka kuinka mutta en nähnyt mitään konkreettista apua.

Hapankaali huippu tuote mutta hankala opettaa yhtäkkiä isommalle lapselle. Meillä 3.v syö sitä suurella ruokahalulla mutta koululaiset eivät koske.

Meillä lapset syövät maustamatonta jugurttia hunajalla kaikki.

Mutta suolistobakteereita muutetaan pitkällä aikavälillä ruokavalion muutokseen myötä.

Vierailija
4/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista paras olisi saada sokeria ja hiilihydraattia reilusti pois ja kasvisvoittoinen ruokavalio. Itse olen syönyt noita maitohappob. vaikka kuinka mutta en nähnyt mitään konkreettista apua.

Hapankaali huippu tuote mutta hankala opettaa yhtäkkiä isommalle lapselle. Meillä 3.v syö sitä suurella ruokahalulla mutta koululaiset eivät koske.

Mutta suolistobakteereita muutetaan pitkällä aikavälillä ruokavalion muutokseen myötä.

Pitää yrittää tehdä enemmän kasvisvoittoista ruokaa ja pistää monipuolisesti tarjolle niitä. Ap

Vierailija
5/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vielä jatkaa.

Hyvä että syö hedelmiä mutta niillä ei korvata kasviksia.

Perunamuusiin on helppo piilottaa porkkana, kukkakaalia, parsakaalia bataattia. Laita ensin vähän ja pikkuhiljaa 50/50.

Älä heti luovuta jos lapsi ei tykkää. Laita useanlaista tarjolle ja sano lapselle että kaikkia ei tarvitse ottaa mutta vähintään yhdenlaista. Anna itse valita.

Jos löytyy esim tuorekurkku jota tykkäisi syödä sellaisenaan niin anna välipalalle pala sellaista.

Lapsi joka tottunut jo suolaiseen ja makeaan, on vaikea vaihtaa makumieltymyksiä. Kyllä se sieltä kuitenkin tulee kun sinnikkäästi tarjoaa ja pakottaa maistelemaan uusia. Ei niistä tarvitse aluksi tykätäkään, valitsee vähiten pahan ja opettelee maistelemaan.

Sekin on jo askel eteenpäin että lapsi tottuu näkemään omalla lautasella ne kasvikset vaikka ei edes koskisi.

Vierailija
6/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan punaista tai prosessoitua lihaa lisää. Kalaa kyllä, jos ei sitä riittävästi syö.

Kasvikset menee lapsille yleensä paremmin jos pilkkoo porkkanasta, kurkusta jne. tikkuja tai hedelmistä paloja joita voi "napostella".

Vierailija
7/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjat ovat parhaita. Kotimaiset marjat.

Vierailija
8/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää yrittää tehdä enemmän kasvisvoittoista ruokaa ja pistää monipuolisesti tarjolle niitä. Ap

Tämä on varmasti hyvä ajatus ja jos lapsesi syö enemmän kasviksia, hän todennäköisesti syö vähemmän sokerisia ruokia ja laihtuu. Ja koska suolistoon tuleva ruoka muuttuu, tapahtuu suolistofloorassa muutoksia sen johdosta.

Suolistobakteeristo saattaa tosiaan olla erilainen lihavilla ja laihoilla, mutta nykytiedoilla ketään ei voi laihduttaa pelkästään bakteereita muokkaamalla, vaan bakteerikantaa on myös ylläpidettävä tarjoamalla niille oikeanlaista ravintoa, eli vaikkapa terveellistä kasvisravintoa. Ja kappas, tämähän ei eroa mitenkään perinteisestä laihduttamisesta!

Vierailija
9/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan nyt tähän, jos joku mamma, joka ei vielä ole alkanut syöttämään lapselle muuta kuin maitoa, näkisi tämän.

Sille lapselle maistatetaan jo heti silloin aluksi, kun se vasta opettelee, kaikkea kasvista maan ja taivaan väliltä, ilman mitään sokerisia banaaneja ja omenoita. Niihin ruokiin ei lisätä mitään sokereita myöskään. Jos lapsi ei halua syödä, niin sitten se ei syö, eikä myöskään kuole siihen, jos et anna parsakaalin sijasta banaania sokerilla, koska muuten se "ei syö mitään", tuo täysin normaalisti kasvanut normaalipainoinen lapsi ei muka MITÄÄN ole syönyt. Lakatkaa panikoimasta ruuan suhteen, koska se lapsi kyllä näkee jo vauvasta että äiti on syömisistä tuskissaan ja huolissaan, joten sitä se tulee käyttämään myöhemminkin valtaa tavoitellessaan. Tämä nyt EI ENÄÄ ap:ta auta, mutta jos teet vaikka lisää lapsia, niin otahan alusta asti jo eri meininki syömisiin.

Vierailija
10/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella stressiä?

Vierailija
11/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo siis saanut miehesi muokattua?

Vierailija
12/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan nyt tähän, jos joku mamma, joka ei vielä ole alkanut syöttämään lapselle muuta kuin maitoa, näkisi tämän.

Sille lapselle maistatetaan jo heti silloin aluksi, kun se vasta opettelee, kaikkea kasvista maan ja taivaan väliltä, ilman mitään sokerisia banaaneja ja omenoita. Niihin ruokiin ei lisätä mitään sokereita myöskään. Jos lapsi ei halua syödä, niin sitten se ei syö, eikä myöskään kuole siihen, jos et anna parsakaalin sijasta banaania sokerilla, koska muuten se "ei syö mitään", tuo täysin normaalisti kasvanut normaalipainoinen lapsi ei muka MITÄÄN ole syönyt. Lakatkaa panikoimasta ruuan suhteen, koska se lapsi kyllä näkee jo vauvasta että äiti on syömisistä tuskissaan ja huolissaan, joten sitä se tulee käyttämään myöhemminkin valtaa tavoitellessaan. Tämä nyt EI ENÄÄ ap:ta auta, mutta jos teet vaikka lisää lapsia, niin otahan alusta asti jo eri meininki syömisiin.

En ole kyllä koskaan kuullut että joku lisäisi taaperon omenaan tai banaaniin sokeria.

Vierailija
13/13 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan punaista tai prosessoitua lihaa lisää. Kalaa kyllä, jos ei sitä riittävästi syö.

Kasvikset menee lapsille yleensä paremmin jos pilkkoo porkkanasta, kurkusta jne. tikkuja tai hedelmistä paloja joita voi "napostella".

Lihassa ei ole mitään vikaa, sitä voi syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi