Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut kohta vuoden juomatta alkoholia

itselleni kova juttu
04.02.2019 |

Saa onnitella, kysellä tai ihailla. Ihan miten haluat.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain alkoholisti laittaa merkille ja muistelee, milloin on viimeksi juonut. Tämän takia en ole kateellinen sinulle, mutta hyvä että olet saanut laitettua korkin kiinni.

Vierailija
2/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain alkoholisti laittaa merkille ja muistelee, milloin on viimeksi juonut. Tämän takia en ole kateellinen sinulle, mutta hyvä että olet saanut laitettua korkin kiinni.

No voi että pitikö päästä elvistelemään toisen saavutuksille? Käytkö sairaalassa nauramassa potilaille kun ovat niin tyhmiä että sairastuivat? Ilmoittamassa että SINÄ et ole sairas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle, hieno homma!

Vierailija
4/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen olo verrattuna siihen juomisoloon?

Vierailija
5/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon!!

👍👍👍

Vierailija
6/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Kertoisitko tarkemmin kuinka paljon joit ennen ja mitä muutoksia juomattomuus on tuonut

elämääsi ?

Vierailija
7/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alkoholittomuus on vaikuttanut elämääsi? Onko se muuttunut paljon?

Vierailija
8/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on oikeasti kova juttu. Arvostan, kehun ja kysyn: Tekeekö mieli kuitenkin?

Vierailija
9/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap!

Olen ollut tammikuun alusta juomatta ja tavoite on olla ilman ainakin vuohen -19 ellei loppuelämän. Ja ei tarvi kysyä; en ole alkoholisti mutta olin matkalla sinne.

Vierailija
10/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti pitää kirjaa juomattomuudestaan, mutta minä voin tarvittaessa ilmoittaa jokaisen päivämäärän, jolloin olen juonut. Eikä niitä ole monta vuodessa. Lasken juomiseksi yhden punaviinilasillisen tms, mutta humalassa en ole ollut vuosikymmeniin.

Niin me olemme erilaisia. Joillekin pitää aplodeerata siitä hyvästä, että ne käyttäytyvät kuin normaali ihminen. En ymmärrä. Mutta ok, hieno homma, jatka samaan malliin.

Vierailija
11/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti pitää kirjaa juomattomuudestaan, mutta minä voin tarvittaessa ilmoittaa jokaisen päivämäärän, jolloin olen juonut. Eikä niitä ole monta vuodessa. Lasken juomiseksi yhden punaviinilasillisen tms, mutta humalassa en ole ollut vuosikymmeniin.

Niin me olemme erilaisia. Joillekin pitää aplodeerata siitä hyvästä, että ne käyttäytyvät kuin normaali ihminen. En ymmärrä. Mutta ok, hieno homma, jatka samaan malliin.

Normaalius on suhteellista, huutelee pieni maan matonen täältä alhaalta sinne huipulle. Tosiabsolutistille sinä olet rapajuoppo ja halujensa riepoteltavana elämässä laahustava alkkis.

Vierailija
12/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut vaikutuksia ulkonäköön tai painoon?

Vierailija
13/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

Millainen olo verrattuna siihen juomisoloon?

Olo on kaikin puolin parempi. Kuin toisesta maailmasta, oikeasti.

Onnittelut! Kertoisitko tarkemmin kuinka paljon joit ennen ja mitä muutoksia juomattomuus on tuonut

elämääsi ?

Ennen join todella paljon, joku voisi kutsua minua alkoholistiksi, itse en sitä nimikettä käytä. Juomattomuus on yksiselitteisesti parantanut elämänlaatuani joka tavalla.

Miten alkoholittomuus on vaikuttanut elämääsi? Onko se muuttunut paljon?

Koen olevani uudestisyntynyt. Tavallaan olen palannut takaisin "kotiin".

Tuo on oikeasti kova juttu. Arvostan, kehun ja kysyn: Tekeekö mieli kuitenkin?

Kiitos. Aidosti ei edes tee mieli. Siitä olen yllättynyt, mutta ainoastaan positiivisesti.

Onko tullut vaikutuksia ulkonäköön tai painoon?

Ainakin naaman punoitus ja pöhötys on tiessään, paino on itse asiassa hieman noussut, mutta se ei haittaa.

Vierailija
14/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin ollut 15 vuotta juomatta alkoholia.

Vierailija
15/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No annappa lista vuoden ajalta milloin joit mitäkin ja kuinka paljon

Vierailija
16/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No annappa lista vuoden ajalta milloin joit mitäkin ja kuinka paljon

Tässä mun kattava lista:

Vierailija
17/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä harrastat tuon juomisen tilalla? Oliko alku vaikeaa ja minkä voimin pääsit siitä yli? Muuttuiko sosiaalisuus?

Mulla on ongelmana viikonloppujuominen. Oon kovin yksin ja kärsin paniikki- ja dissosiaatio-oireista ja nousuhumala tuntuu olevan ainoa aika jolloin tunnen oloni suht normaaliksi. Haluaisin itsekin eroon juomisesta kokonaan, mutta vaikeaa on.

Vierailija
18/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä on sama oletko alkoholisti, narkomaani tahikka vaikka trapetsitaiteilija. Pääasia että olet päässyt eroon pahasta, toosi pahasta tavasta.

Tsemppiä sulle toiselta korkin kiinni laittaneelta.

Vierailija
19/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä ap! Oot tehnyt hienon päätöksen.

Mä olin aikas rapajuoppo vuosia sitten, ja niin vain olenkin aivan tavallinen keski-ikäinen nainen nykyään. Jopa onnellinen. Toki negaa vielä raahaan perässäni, mutta sille ei voi mitään. Joskus saan velkani maksettua, ehkä joskus jopa noi luottotiedotkin puhdistuu. Mutta tärkeintä on, että olen raitis, tunnen aitoja tunteita ja pärjään jotenkuten :)