Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omien youtube-musiikkivideoiden teko ja tekijänoikeudet?

Vierailija
03.02.2019 |

Jos siis laulaa ja esittää cover-musiikkia, saako käyttää valmiita "karaoketaustoja" tai muita taustoja, jotka ovat jo valmiiksi youtubessa? Pitäisikö itse soittaa ne taustat vai voiko jostain ostaa niitä taustoja, jotta saa luvan niiden käyttöön omassa produktiossaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi luvatta käyttää noita taustoja ilman lupaa/ maksua, elleivät ne ole jossain vapaassa kirjastossa siellä.

Vierailija
2/5 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tienaa tuotoksesta niin tekijänoikeudet on höllempiä. Mainitse taustan tekijä ja monesti se on riittävästi. Mutta kannattaa katsoa kenen kappaletta coveroit, jotkin hyvin tarkasti seulovat omiaan ja nopeasti lähtee video menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti melodian laulaminen on ok ja tekijänoikeusvapaata, jos siis itse tehdyistä youtube-videoista on kyse? Hah, pitää tässä alkaa kohta varuiksi säveltää ja sanoittaa ja musisoidakin itse, jos menee liian vaikeaksi. :)

Vierailija
4/5 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole tekijänoikeusvapaata. Se että asiaa ei valvota kunnolla eikä siitä todennäköisesti koidu serauksia ei tarkoita että se olisi OK.

Vierailija
5/5 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tienaa tuotoksesta niin tekijänoikeudet on höllempiä. Mainitse taustan tekijä ja monesti se on riittävästi. Mutta kannattaa katsoa kenen kappaletta coveroit, jotkin hyvin tarkasti seulovat omiaan ja nopeasti lähtee video menemään.

Jos et tienaa? Eikös youtubessa saa rahaa katselukertojen mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä