Mysimba
Mitkä käyttökokemukset? Pitääkö hakea reseptiä yksityiseltä? Paino on 123.
Kommentit (4)
Paras teho tulee, jos ensin muuttaa elitapoja terveeseen suuntaan ja laihduttaa. Sitten saavutetun painon ylläpidon tueksi lääke.
Lääke ei itsessään sua laihduta, vaan pitää olla elintapamuutokset. Vähän niin kuin kävelykeppi ei auta katkennutta koipea kuntoon, mutta on tukena kuntoutuksessa.
Tiedoksi vaan, että on apukeino painon pudotukseen, ei kannattane käyttää ylläpitoon - mittava lista sivuvaikutuksia. Mysimballa painon pudotus helpottuu, kun ei ole karmea nälkä/mielitekoja. Itse aloittanut, alkupäivinä oli huonovointisuutta, ei enää. Syön reilun aamupalan, niukan lounaan tai nutrilet-keiton, iltapäivällä hedelmä, illalla pieni, mutta monipuolinen ateria. Ei tartte kauheesti kokata, keitot on helppoja 'monen päivän ruokia'.
Sain reseptin lääkkeeseen kunnan terveydenhuollosta painoindeksillä 36. Mikäli olet tilanteessa, jossa pystyt sitoutumaan elämäntapamuutokseen, sinulla on aikaa suunnitella aterioita, laittaa ruokaa ja liikkua vähän enemmän, suosittelen kokeilemaan Mysimbaa muutoksen tueksi. Lääke tulee syödä ruoan kanssa ja kahvin juontia kannattaa välttää. Näillä keinoin olen kyennyt välttämään melko yleiseltä vaikuttavan sivuoireen, huonovointisuuden. Hyvällä tuurilla lääke jopa piristää ja kohentaa mielialaa, kuten itsellä. Suosittelisin kokeilemaan kärsivällisesti vaikka pari viikkoa aluksi yhdellä tabletilla mikäli sivuoireita ilmenee.
On lääkäristä kiinni kuka tällaisia lääkkeitä haluaa määrätä. Lääke on kallis, enkä ainakaan itse onnistunut saamaan siitä korvausta. Perimmiltään tällaisen lääkkeen tarkoitus on rahastaa kuluttajia. Käytännössä "lääkettä" on markkinoilla niin kauan kun ihmiset ovat valmiita siitä maksamaan - kun kaupankäynti hidastuu, tuodaan markkinoille uusi vastaava "lääke", josta voidaan jälleen pyytää korkeaa hintaa. Tästä syystä on mielestäni ihan ymmärrettävää, mikäli lääkäri on vastahakoinen kirjoittamaan reseptiä.
Omassa tapauksessani lääkkeen käytön aloittamista puolsi ylipainon lisäksi tupakointi, joka hiipui noin viikossa-parissa lääkkeen aloittamisesta. Tupakka alkoi maistua pahalta ja ajatus tupakoinnista tuntua kuvottavalta heti ensimmäisenä päivänä, mutta tapariippuvuuden nujertamisessa meni pari viikkoa.