3000e vuokran jälkeen käteen ei riitä mihinkään!!
Taas kohta luottokortit tapissa. Paljonko Suomessa pitäisi oikein yksinasuvana tienata jos 5500-6000e/kk ei riitä mihinkään? Vuokra 800e mutta meneehän muuhun elämään rahaa.
Kommentit (10)
Raha ei mene itsestään yhtään mihinkään. Kannattaisi varautua pahan päivän varalle, jos ei tuosta summasta osaa säästää, ei muutakaan osaamista voi kovin paljoa olla. Bloggaamalla tai mallintöillä ei tienaa koko ikäänsä.
Ehkä sinunAp kannattaisi vähän tarkastella laajemmin kulutustottumuksiasi-
Mihin ne loput rahat ap menee? Kyllä tuolla nyt pitäisi yhden ihmisen elää ihan reippaasti ja saada vielä säästöönkin.
Aika huono! Meillä kolmihenkisellä perheellä jää kuussa vuokran ja päivähoitomaksun jälkeen 2500 € ja meidän ei tarvitse rahan takia jättää tekemättä mitään, mitä koemme itsellemme tärkeäksi.
Kannattaisi ehkä tarkastella omia rahankäyttötottumuksia ja ylipäätään vähentää yltiökuluttamista.
Riittää se loisijoihin. Ja nykyään ruotsalaiset kuljettaa niitä urakalla tänne. Tunne hyvä omatunto, kun aherrat työssä ja joku muu nauttii hedelmät. Sillä peruseläminen omalla palkalla ei ihan ole "hedelmien nauttimista". Korjaa, jos olen väärässä.
Post skriptum. Kaikki kotomaan lorvijat ei todellakaan koostu esim työttömistä. Kaikki henkinen tuki heille, joilla työhaluja on. Sairaat tietenkin erikseen, joita tietenkin työttömissäkin on. Heidät pitää päästää eläkkeelle.
Mitä siihen käteen pitäisi riittää?
Jos vastasit kutoselle, niin olemme kyllä kaksi kokopäivätyössä käyvää, mutta voitko uskoa, että mediaanipalkkaisen nettotulot jää alla kahden tonnin kuussa? Eli toisin sanoen joka toisen työssäkäyvän tulot. Ja kappas, ihmiset tulee niillä tuloilla toimeen ja elättää jälkikasvunsakin!
Varmaan matkusteluun menee aika paljon, viime vuonna lähes 20 maata läpikäyty 7 viikon lomien aikana plus viikonloppureissut. Nyt olen lähdössä Barcelonaan ja Lontooseen tässä kuussa. Toukokuussa ainakin Madridiin ja Mallorcalle ja varmaan jatkan siitä Aasiaan. E-Amerikka ehkä tänä kesänä jää väliin.
Matkalla menee nuoriin naisiin jotka haluavat rahaa. Itse olen 42v mies.
t. ap
3000€:n vuokran? - Minkä lukaalin olet vuorkannut?