Help, please. Pienen pieniä mustia ötököitä hiuksissa
Liikkuvat päänahassa. Muodostavat takun muutman sentin päähän päänahasta tai hiuksen latvaan. Pitkät hiukset ovat entiset. Nix:iä sekä muita "mekaanisia" täitäshamoita olen käyttänyt pullokaupalla. Olen kokeillut kaikenmoiset ölyt + muovihuput yön yli. Mikään ei tunnu auttavan. Eikö kenelläkään ole tietoa / kokemuksia mitä nämä ötökät voisivat olla , ja ennenkaikkea miten päästä niistä eroon???
Kommentit (43)
Varaat ajan lääkärille, jos lääkäri löytää myös "ötököitä" , niin vaivasi on todellinen, muuten arvelisin sinun olevan psykoosissa.
Jos mikään ei auta, aja pitkät hiukset pois ja kokeile uudestaan se täishamppoo. Olethan myös vaihtanut lakanat ja hatut ym. Kyllä se tukka uudestaan kasvaa. Voit ostaa tilalle peruukin tai käyttää huivia. Sanot että tuli värjäysvahinko ja tukka paloi. Elukoista pitää päästä eroon, vaikka rajuillakin toimilla.
Jos oot sama tyyppi joka ihmetteli mustaa pistemäistä karstaa ja ötököitä mitkä puskee ihosta läpi joitain kuukausia sitten, kysyisin onko sulta koskaan tutkittu silmiä? Kaikenlaiset häröilyt verkkokalvolla ja lasiaisessa voivat esiintyä mustina, liikkuvinakin pisteinä ja jyväsinä näkökentässä.
Jos taas ovat ihan oikeita ötököitä eikä apteekin myrkyt pure, mene lääkäriin.
Luteita ja täitä? Satiaisia? Laita ensiavuksi öljyä, täit tukehtuu siihen. Apteekista saa täishampoota ilman reseptiä. Mene lääkäriin.
Lääkärissä käyty. Hän totesi, etteivät ne ainakaan täitä ole. Silmät ovat kunnossa , eikä psykoosikaan (ainakaan vielä ;D ) ole "päällä": Eli nämä ötökät voi ihan oikeasti nähdä suurennuslasilla.
Luulisi lääkäriä kiinnostavan loiset. Yleensä ne kuuluu vielä ilmoitusvelvollisiin tauteihin.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi lääkäriä kiinnostavan loiset. Yleensä ne kuuluu vielä ilmoitusvelvollisiin tauteihin.
Saman kaavan mukaan tää näkyy menevän kuin tuo yllämainittu karstakeskustelu aikoinaan. Ensin on ravattu kaikki lääkärit läpi ja kukaan ei muka tiedä vaivalle nimeä tai aiheuttajaa. Tarkemmin kyseltäessä alkaakin paljastua että lääkärit ei oo ikinä nähneetkään sitä väitettyä karstaa. Vielä tarkemmin tiukattaessa on käyty terapiassakin, mutta aina vaan sitä karstaa puskee, vai onkohan edes karstaa kun näyttäisi liikkuvan kuin ötökän tavoin...
Mulla tuli kanssa se karstaketju heti mieleen!
Ap täällä on samat ihmiset vuodesta toiseen eli keksi parempi provo!
Vai että lääkärikin on nähnyt ötökät sun päässä ja todennut että katos vaan joo ötököitä on, kiitos ja hei 😂😂
Ehkä ap on kuvitellut sen lääkärikäynninkin?
Laita ötököistä/karstasta kuva, niin vastataan heti!
Mulla taas on jotain sikaripunkkeja tai vastaavia. En ole kehdannut käydä lääkärissä niistä. Ei auta niihin täishampoo.
Voi hyvät hyssykät sentään! Toivoiisin todella asiallisuutta. En ole tietoinen mistään karstaketjusta. Ongelma on suuri ja todellinen. Kaikki liinavaatteet ja omanikin olen pessyt kuudessakympissä. Sitä tuntee todella itsensä avuttomaksi. Kiitän asiallisesti vastanneita ja hyvää viikonloppua teille muillekin. Totean vielä, että lääkäri kehoitti jatkamaan shampoon käyttöä ja määäräsi kortisonitippoja. Olin jotenkin niin hämmentynyt, että en tajunnut kysyä, että auttaako tuo toodella.
Vierailija kirjoitti:
Luteita ja täitä? Satiaisia? Laita ensiavuksi öljyä, täit tukehtuu siihen. Apteekista saa täishampoota ilman reseptiä. Mene lääkäriin.
Ap kokeillut öljyt ja täimyrkyt moneen kertaan. Jos luit.
No oli kyllä ihme lekuri. Käy ihotautilääkärillä. Luulis voivan ottaa pinseteillä muutaman ötökän kiinni ja suurennella ja vaikka Googlella hakea vastaavaa. Kyllä luulisi lääkäriäkin kiinnostavan eikä vain käske jatkaa jotain hyödytöntä öljyhoitoa enää.
Kun on kyse ötököistä, loisista tms. lääkäri selvittää mitä ne ovat ja määrää siihen soveltuvan hoidon, ei kehota summanmutikassa jatkamaan aikaisemmin tehottomaksi havaittua kuuria. Tuo jo siitäkin syystä että niillä öttiäisillä on taipumusta levitä.
Samat tekosyyt ja seliselit tässä on kuin siinä karstakeskustelussakin. Siinä ketjussahan käsiteltiin aihetta järjettömän pitkään, ja lopulta paljastui että kyseessä oli mielenterveyden häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap on kuvitellut sen lääkärikäynninkin?
:D Huutista ap:lle
Kyseinen lääkäri oli keskussairaalan ihotautilääkäri. Täytyy sanooa, että on todella outoa kokea kaikenlainen "pottuilu" jodenkin ihmisten kohdalta tällä palstalla. Miksi vastaat jos ei olle mitään
asiallista sanottavaa? Eli miltei tuntuu, että olen ainoa jonka hiuksiin tuollaiset ötökät ovat iskeneet,,, Paras ohje tunntuu olevan ajaa nämä entiset pitkät hiukset pois. Täytyy vain myöntää, että naisellinen turhamaisuus iskee, ja sitä haluaisi pitää nämä jäljellä olevat hiukset. Sitäpaitsi, jos en tiiedä mitä nuo ötökät ovat ja mistä olen ne saanut, niin mitäs sitten kun ne hiukset kasvavat takaisin? Kaiken kaikkiaan täytyy myöntää, että mittarini alkaa oleen täynnä tätä täishampoden käyttöä ja pyykinpesua. Tämä on oikeesti rankkaa.
Oliko tää se kissanpunkki. Onko sulla kissa?
No tuskin se täi on, jos se musta on. Satiainenkin kuolee täishamppoolla. Mene hyvä ihminen lääkärille.