Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yökylässä Maria Veitola ja ikärasismi

Vierailija
31.01.2019 |

Kaija Koon jakso.
Aivan loistava ottaa puheeksi tuo "Onko sulle hoettu että kelpaat vain kun oot alle 30 tai alle 35?"
Tuosta pitäisi puhua paljon enemmän.

Enbuske, Veitola ja Salminen- ohjelmassa tästä keskusteltiin mm. Pihla Viitalan ja Krista Kososen kanssa.

Naisen arvo ja osaaminen ei todellakaan katoa mihinkään. Eikä varsinkaan siihen kun saavuttaa iän jolloin miehet lakkaavat pitämästä kiinnostavana. Sitähän tällä palstallakin koko ajan hoetaan.

Hyvä Maria ja hyvä Kaija Koo, ja kaikki ihanat aikuiset naiset, lippu korkealle! <3

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ymmärrä mistä puhut? Olen reippaasti yli nelikymppinen eikä kukaan ole arvostellut tai sanonut mitään ikärasismiin viittaavaa. Olen kokenut että mitä vanhemmaksi olen tullut niin sitä enemmän olen saanut arvostusta. Miesten kiinnostus on myös jatkuvaa. En edes yritä olla nuorekas vaan omanikäiseni. 

Vierailija
2/11 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitolan kohdalla ihmettelen miten tuon ikäinen nainen ei ole oppinut vielä käyttäytymään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikäisen tavoin käyttäytyvä keski-ikäinen nainen ihmettelee ikärasismia??? Ei taida olla itse ihan sinut oman ikänsä kanssa.

Vierailija
4/11 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ymmärrä mistä puhut? Olen reippaasti yli nelikymppinen eikä kukaan ole arvostellut tai sanonut mitään ikärasismiin viittaavaa. Olen kokenut että mitä vanhemmaksi olen tullut niin sitä enemmän olen saanut arvostusta. Miesten kiinnostus on myös jatkuvaa. En edes yritä olla nuorekas vaan omanikäiseni. 

Ei tuossa taideta nyt taviksista puhua.

Vierailija
5/11 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veitolan kohdalla ihmettelen miten tuon ikäinen nainen ei ole oppinut vielä käyttäytymään. 

Mikä Veitolan käytöksessä kaikkia hiertää? Tunnetko hänet henkilökohtaisesti?

Eiköhän se kuulu hänen julkisuusrooliinsa olla haastattelutilanteissa tuollainen nuiva ja ajoittain piikikäs. Siitähän koko juttu lähti aikoinaan.

Vierailija
6/11 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa taidat olla pitkässä avioliitossa ja nuoresta asti eläkevirassa.

Vierailija
7/11 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen uskomuksen ovat luoneet miehet älyttääkseen ikäänsä huomattavastikin nuoremmat naiset haaviinsa.

Kun nainen 40v lopulta tajuaa, että tuo on paskapuhetta on jo myöhäistä. Hän kun nuorempana peloissaan omasta tulevaisuuden kelpaamattomuudestaan kelpuutti itselleen valmiiksi vanhan miehen ja teki lapset tämän kanssa.

Sitten nainen taluttelee loppuelämänsä käsikynkässä raatoa niiin pyytteettömässä rakkaudessaan toivoen kuitenkin salaa, että mies jo ymmärtäisi kuolla.

Ja siinä menikin taas yksi naiselämä perseelleen ja mies sai loppuun asti elää passattavana kotona.

Vierailija
8/11 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen uskomuksen ovat luoneet miehet älyttääkseen ikäänsä huomattavastikin nuoremmat naiset haaviinsa.

Kun nainen 40v lopulta tajuaa, että tuo on paskapuhetta on jo myöhäistä. Hän kun nuorempana peloissaan omasta tulevaisuuden kelpaamattomuudestaan kelpuutti itselleen valmiiksi vanhan miehen ja teki lapset tämän kanssa.

Sitten nainen taluttelee loppuelämänsä käsikynkässä raatoa niiin pyytteettömässä rakkaudessaan toivoen kuitenkin salaa, että mies jo ymmärtäisi kuolla.

Ja siinä menikin taas yksi naiselämä perseelleen ja mies sai loppuun asti elää passattavana kotona.

Nii-in, miksiköhän ovat kyseisen uskomuksen luoneet... Siinähän se ongelma juuri on.

Vierailija
9/11 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa taideta nyt taviksista puhua.

Miksi ihmiset ei vain hyväksy sitä tosiasiaa, että nuorempana yleensä on paremman näköinen ja kun vanhenee voi saada arvostusta muilla aloilla. Ihan sama miehillä. Heti ollaan huutelemassa ikärasismista. Ihmisen pitää myös osata kasvaa ja muuttua iän myötä. Miksei voisi välillä keskittyä ikääntymisen tuomiin positiivisiin asioihin.

Vierailija
10/11 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärasismia on myös toisinpäin: Eli nuoria naisia ylenkatsovat vanhemmat ihmiset jotka usein ovat naisia.

Jännä että Veitolaa tuntuu kiinnostavan vain se ikärasismi, jossa keski-ikäisiä naisia väheksytään tai sorsitaan, mutta ei ollenkaan se ikärasismi jossa nuoria naisia väheksytään ja sorsitaan...

Vierailija
11/11 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion ainakin nelikymppisenä lasauttaa kuulan kallooni.