Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi piikittelee koko ajan talomme omistajuudesta :(

Vierailija
16.05.2006 |

Asumme mieheni nimissä olevassa talossa (mies on ostanut talon ennen tapaamista).. Emme ole vielä naimisissa mutta tarkoituksena on että minulle tulee avio-oikeus taloon kun kerran sitä yhdessä maksamme. Olen ajatellut että se riittää ja onhan se kuitenkin perheen yhteinen koti sama kenen nimissä se on.

Ongelmaksi on tullut anopin ja appiukon jatkuva piikittely kuinka talo on VAIN mieheni. Äitienpäivänäkin kun oltiin käymässä anoppi kysyi mieheltäni " oletko jo suunnitellut minkä väriseksi talosi maalaat?" , appi puolestaan jotain asiaa selittäessään sanoi " se raja kulkee siitä SUN talon nurkalta" sinä, sinä, sinä ja sinun talo.. Minuun ei koko aikana edes vilkaista kun puhuttiin jotain taloon liittyvää..

Että ottaa päähän, miten tässä voi mitään kotina pitää, kun toiset koko ajan vihjailee siitä kuin minä olen vain " kylässä" mieheni talossa.. vaikka osallistun yhtälailla asumiskuluihin jne :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heille omistaminen on tärkeämpää kuin itse ihminen

Vierailija
2/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole olemassa..heidän mielestään kaikki on miehen, kun olen ollut kotihoidontuella hoitamassa lapsiamme kotona, enkä tienaamassa kunnolla rahaa kuten mieheni..ja tämä oli yhteinen päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asia on ratkaistu niin, että mies saa lapsen kanssa tavata vanhempiaan vapaasti keskenään, minulla ei ole kiinnostusta osallistua vittuilutapaamisiin :-)

Vierailija
4/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele:

Sinä olet ostanut talon. Olet tehnyt sen eteen valtavasti työtä ja saanut lainoja maksettua. Tapaat miehen, joka ottaa osuuden talosta maksaen siitä ehkä noin 10%. Eroatte ja joudut ostamaan miehen ulos talosta, eli maksat talostasi puolitoistakertaisen hinnan. Reilua?

Raha-asioista kannattaa tehdä dokumentit aina, vaikka kuinka rakkaus roihuaisi. Puolisosi kuollessa tai erotessanne voi käydä kummallisesti. Voisitte kai tehdä paperin, jossa omistat esim. 30% (jos se vastaa maksamaasi osuutta).

Jos talo on puolisosi omistuksessa kun menette naimisiin, se myös pysyy hänen omistuksessaan. Tässä ote laista:

" Avioliiton solmiminen ei aiheuta muutoksia puolisoiden omistussuhteisiin. Se omaisuus, joka puolisolle kuuluu avioliittoa solmittaessa, jää avioliiton solmimisen jälkeenkin hänen omaisuudekseen. Samoin omaisuus, jonka puoliso hankkii avioliiton aikana tai saa perintönä taikka lahjana, on yksin hänen omaisuuttaan.

Puolisot voivat kuitenkin hankkia omaisuutta myös yhteiseen omistukseen, esimerkiksi ostamalla yhteisesti asunto-osakkeet ja maksamalla kauppahinnan puoliksi omista varoistaan."

Ilmaiseksi täällä ei saa mitään, tyttö hyvä. Appivanhempasi pitävät poikansa puolta, niin minäkin pitäisin.

Vierailija
5/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot kiitokset vaan tosiaan anopilleni niistä kaikista riidoista jotka on meille aiheuttanut ' poikansa puolta pitämällä' ! Ero voi hyvinkin tulla, ja mulle puolet talosta...

Vierailija
6/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja avio-oikeuden piiriin kuuluu kaikki ellei ole tehty avioehtoa

Vierailija
7/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sta korvasta sisään, toisesta ulos, ei niiden anoppien kanssa muuten pärjää...

Vierailija
8/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoi, omat appivanhemmat puhuu ihan samaan malliin. Asunto, auto ja rakennusprojekti on kaikki miehen vaikka molemmat ollaan töissä ja minä tienannut vuosikaudet edemmän ja kaiken kukkuraksi mun vanhemmat avustaneet meitä huomattavasti....Minun työsuhdeauto on heidän suussaan " teidän auto" ja miehen käytössä oleva MINUN maksama auto on mieheni auto. Itse en edes muulloin laskisi, että kuka maksaa ja mitä, mutta kun heidän ajatusmaailmassa en omista mitään ja mikään ei ole minun, niin alkanut korpeemaan. Miehen mielestä eivät tarkoita, hän on huomautteluni jälkeen pariin otteeseen korjannut, että meidän, mutta ei auta. Lapset sentään ovat minunkin myös appivanhempien puheissa. Rasittavaa, mutta kai sitä on vaan siedettävä

Vierailija
9/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

appivanhemmat puhuu miehen talosta, et hei onkos se ostanut uudent talon? Missä, miksei minulle ole kerrottu? Ja sit kun toteavat, että tästähän nyt puhutaan. Niin sanot, että jos tää kerran on pelkästään miehen talo, niin sittenhän mun ei tarttee enää mitään talosta maksaa eikä mistään täällä huolehtia. Et tervetuloa vaan anoppi siivoamaan. Olinkin just matkalla vessan pesuun, et siitä voit aloittaa rätti on siellä valmiina ... ja appiukko annankin tästä sitten sähkölaskut kouraan, kun ei tuolla teidän pojalla ole vara niitä maksaa vaan mulla talottomalla ja varattomalla ne maksattaa... en kyllä rupea muiden laskuja makselemaan...

Vierailija
10/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka taloa makselet ei sulla ole oikeasti esim ero tai kuolematilanteessa mitään turvaa takanasi. Äkkiä ne nimet papereihin tai naimisiin!

Vierailija
11/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puoliksi maksetaan nyt eli me itse tiedämme että molemmille meistä kuuluu puolet ja se oikeus minulle tulee avioliiton kautta.. (tähän asti olen pitänyt tarkkaan kuitit tallella mitä olen maksanut ja jos olisi ero tullut avoliiton aikana mies olisi kyllä korvannut).. Tämä raha-asia ei ole milläänlailla ongelma, koska itse me tiedämme että koti on yhteinen, sitä yhdessä maksetaan ja täällä yhdessä eletään..

Ainut ongelma on tuo appiksien asenne että kun mun veroilmoituksessa ei lue omaisuutena taloa niin talohan on silloin vain ja ainoastaan miehen.. Tämän viestiketjun jälkeen on ruvennut vielä enemmän vituttamaan nuo heidän piikittelynsä että totisesti tekisi mieli sanoa anopille seuraavan kerran että tulisitko siivoomaan POIKASI taloa kun ei hän itse ehdi ja minä en viitsisi kenenkään taloja siivoilla..

Ap

Vierailija
12/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme mies sulla jos ei ole sitä tehnyt...

Vierailija
13/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun hyväksesi, mitä vaan voi tapahtua kahdessa kuukaudessa. Appivanhemmat taitaisivat pistää sut pihalle poikansa talosta vaikka olisi suruaika tai jotain muuta ikävää.

Et omista mitään ja kulut ja kuitit ei riitä todistuksiksi omistamiseen. Olet todellakin vielä vuokralaisen asemassa kämpässäsi.

Jos miehellesi sattuu jotakin, ettekä ole aviksessa, et saa mitään.

Vierailija
14/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei appiksilla oo mitään oikeuksia taloon ja edelleenkään tuon talon omistaminen ei ole meille ongelma vaan appiksille

Ap

Vierailija
15/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sanoo vaan tyyliin " ei ne sitä tarkoita, ei kannata niin vakavasti ottaa" .. Ei se osaa kuvitella että hänen äiti ja isä voisivat olla ilkeitä vaikka sen nyt näkee kilometrin päähän kuinka heillä on koko ajan tarkoitus piikitellä minua ja osoittaa että minä en ole täysivaltinen talonomistaja ja perheenjäsen.

Ap

Vierailija
17/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talohan on miehesi.

Ei tuo minun mielestäni mitään piikittelyä ole.

Vierailija
18/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin kyllä jo naimisissa ja talo oli molempien nimissä, molemmat maksettiin lainaa yms ja silti anoppi puhu aina miehelle et millai olet lainaa saanu maksettua? jne otti aika tavalla päähän. Miehen ex eli miehen siivellä ja oletettiin mun jatkavan samalla linjalla.

Nyt ku olosuhteiden pakosta nykyinen asunto on mun nimissä ainoastaan ei lainanmaksuista puhuta mitään, eikä ole aihettakaan koska eivät tulleet takaamaan lainaa. Jos jotain kysyis vois vastaus olla aika tyly.

No tietävät että jos ero tulee (jota ovat ajatelleet aina, erosihan mies exästäkin) ovat toivottavasti valmiit majottamaan aikuisen poikansa :)

Vierailija
19/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koti on meidän yhteinen.. toinen vaihtoehto olisi että tekisimme virallisen kaupan talosta, mutta koska avio-oikeuden kautta minulla on eron tullessa yhtälainen oikeus taloon ajattelimme että talo voisi olla vain miehen nimissä..

Yhdessä kerran maksamme ja yhdessä täällä elämme... niin kyllä mun mielestä anoppikin voisi hyväksyä että myös minulla on yhtälainen oikeus päättää minkäväriseksi talomme maalamme.. Ja noi oli vaan pari esimerkkiä.. samaa piikittelyä on jatkunut jo pitkään..

Ap

Vierailija
20/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni elossa olevat isovanhemmat (2 mummua ja vaari) puhuvat aina vaan mieheni talosta kaikille, vaikka ostimme talon vuosi sitten yhdessä. Niille se vaan aina on " Antin" komea talo, mihin " Antti" tekee remonttia ja mitä " Antti" maksaa... Kai ne pitävät vaimoa jotenkin... En tiedä minä. Ajattelevat, että se on mies joka elättää perheen, hankkii talon jne...

Voi tietenkin olla, että haluavat ilkeilläkin sulle ja korostaa, miten talo on poikansa.

Ärsyttäväähän se on mutta anna sinäkin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi