Kertokaas mulle! Miksi yleensä AINA erolapsilla on kauhean paljon psyykkisiä ongelmia?
Eikö kaikkien lasten kannattaisi, erotilanteen ollessa vielä päällä, käydä säännöllisesti terapiassa!? Miksi näin ei tehdä?
Kommentit (9)
Muutamat ystäväni ovat käyneet vanhempiensa eron läpi vasta kun ovat itse tulleet lähelle 30 ikävuotta.
Meidän ero oli niin vaikea että lapset kävivät terapiassa mutta siihenkin sai jonottaa liian kauan ja yksityiseen ei ollut varaa.
Ei minulla eikä minun lapsilla ole mitään ongelmia ollut!
Olen silti tosissani ja huolissani erolapsien kohtaloista. Tosi moni varsinkin nuorena ja nuorena aikuisena päätyy jopa itsemurhaan, tai ainakin itsariyritykseen.
Mieheni sekä lähestulkoon kaikki ystäväni ovat erolapsia, itseni siis mukaanlukien. Enkä ole kenenkään nähnyt kärsivän psyykkisistä ongelmista saati sitten, että olisivat kukaan edes harkinneet itsemurhaa tai muita itsetuhoisia ajatuksia!
Varmasti joillekin vanhempien ero on yksi elämän pahimmista kriiseistä mutta eiköhän silloin ole ongelmia jo taustalla, jos alkaa itsetuhoiset ajatukset heräämään asian vuoksi.
Mutta kuten jo sanottua, itse en ole näihin tapauksiin törmännyt, joten vaikea sanoa!
Mihin ap tämän väitteensä perustaa. Kuulopuheisiin? Omiin päätelmiinsä? Vai ihanko on tehty asiasta joku tutkimus. Mun ystäväpiirissä melkein kaikki ovat avioeroperheiden lapsia, mutta mt-ongelmia ei taatusti esiinny " keskivertoa" enemmän.
Jonkinlainen pakollinen ryhmäterapia pitäisi olla kaikille alle 18-v.
Täysi-ikäisille vapaaehtoinen, mutta kaikille mahdollinen ryhmäterapia. Sen kautta pääsisi yksilöterapiaan tarvittaessa.
Kannatetaan!!
t. erolapsi
suurimmat ongelmat ovat kuitenkin perheissä?
jos ei itse ero niin sitten eroon johtaneet syyt vaativat selvittelyä lapsenkin päässä. meillä vanhemmat erosivat, lapsille asiasta ei puhuttu mitään muuta kuin ilmoitettiin että ero tulee samaan tyyliin kuin olisi sanottu et tänään on hernekeittoa ruuaksi.
Terapia maksaa.