Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukka ja vuotoa

Vierailija
31.01.2019 |

Niin, mulla on kuparikierukka, ja ihmettelen, mistä tälläset vuodot johtuu...
En oo merkannu enää aikoihin ylös millon on menkat alkanu, kun en oo uskonut kierukan pettävän. Mies pitää muistamisesta huolen, ja nytkin, kun sanoin että tais menkat alkavan, niin hän sanoi että viikkoa liian aikasin.

On vaikee uskoo että olisin raskaana, ja eihän nämä oireet välttämättä sitä tarkoita?
Muistan kun mul oli ovulaatio oireet ja satuttiin niihin aikoihin touhuumaan, ja heti sen jälkeen tuli vähän verta. Muutama päivää myöhemmin tissit kipeyty. Ei oo hetkeen ollu niin kipeet kuin nyt.
Josain vaihees alko tää palelu, mutta nyt on talvi.
Yhtenä yönä iski hiiva, en tajuu mistä se yhtäkkiä sillai tuli. No ei oo sen jäljeen tullu kun hoidin pois.
Mutta nyt, ennenko ees menkkojen pitäs alkaa, tuli taas vähän verta ja ajattelin että nyt ne menkat kai alkaa. Mutta ei oo mitään sen jälkee tullu kuitenkaa.

Me ei nyt haaveilla vauvasta, ja vaikee uskoo että kierukkka pettäis kun se on toiminu aina hyvin niin kauan kun oon käyttäny.

Mutta onko nää raskauteen liittyviä juttuja?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa ehkäisy voi pettää. Jopa sterilisaatio. Myös kuparikierukka voi ihan hyvin pettää jopa oikein paikoillaan olleessaan, jos sattuu huono tuuri. Ja jos kierukka on lähtenyt liikkeelle tai jopa poistunut, on ehkäisyteho tiessään. Hiiva on ihan yleinen haitta kierukan kanssa, samoin muut emättimien tulehdukset tulevat herkemmin, että se ei kerro yhtään mistään yhtään mitään. Yleensäkin kuparikierukan kanssa kuukautiset voivat heitellä, jos oma hormonitoimintasi ei ole ihan kellontarkkaa työtä. Eli mikä tahansa stressi, eri määrä liikuntaa, painon nousu, painon lasku, "tähtien asento" saattaa aiheuttaa sen, että kuukautiset alkavat vähän tavallista aiemmin tai myöhemmin. Ihan niin kuin ilman mitään ehkäisyäkin. 

Että yhteenvetona: voit olla raskaana tai voit olla olematta. Mikään kuvailemasi ei anna näyttöä sen paremmin puolesta kuin vastaan. Käy hakemassa raskaustesti ja tee se, niin tiedät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuparikierukka liikkui pois paikoiltaan (alkoi pikkuhiljaa valua ulos kohdusta - lopulta kun huomasin asian, niin kierukan metallisen varren tunsi jo sormella kohdunsuulla.) Kierukan valuminen alemmas ja ulos kohdusta aiheutti hiivatulehduksen. Voisiko näin olla käynyt sinullekin. ei ole mitenkään tavatonta ettei se pysy. Ja jos ei ole paikoillaan, niin ehkäistehokin voi pettää.

Vierailija
4/5 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoivat että olla heti yhteydessä, jos teho tuntuu laskeneen tai on jotain muuta häikkää.

Vierailija
5/5 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sulla on ollut se? Mulla ainakin tiputteli ensimmäiset puoli vuotta ja menkat oli miten sattuu. Sittemmin tasaantui. Ja siis tiputteluvuoto on erittäin normaalia kierukan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi