Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi löi luurin korvaani

Vierailija
30.01.2019 |

Taustana kerrottakoon, että anoppi on jäänyt leskeksi mieheni ollessa nuori ja mies on ollut äitinsä kanssa hyvin läheinen. Ollaan vietetty pitkiä pätkiä lomista yhdessä anopin kanssa anopin mökillä ja se on minulle joskus tosi vaikeaa. Emme juuri koskaan olekaan mökillä ilman anoppia, mikä tietysti ihan luonnollista sikäli, että on hänen paikkansa. Hassua taas sikäli, että anoppi ei pidä paikasta ja käy siellä vain meidän kanssamme, eli vain tavatakseen meitä. Tuloksena se, että mökki on käytössä nelisen viikkoa vuodessa ja muuten tyhjillään ja ränsistyy, kun kukaan ei pidä siitä huolta. (Me teemme osamme, mutta emme investoi esim. kattoremonttiin, vaikka sellainen pitäisi tehdä.)
Noh, joulun vietimme yhdessä meidän kotona ja meidän oli miehen kanssa tarkoitus lähteä mökille ja anoppi oli luvannut tulla pari päivää myöhemmin. Yhtäkkiä sitten keksikin, että lähtee meidän kanssa samaan aikaan. Mies silloin ensimmäistä kertaa (on yli 40) uskalsi sanoa, että olisi kiva jos voisimme tehdä niinkuin sovittu ja anoppi tulla pari päivää myöhemmin.
Asia eteni mutkien kautta sitten siihen, että anoppi sanoi puhelimessa miehelleni haluavansa tehdä itsemurhan eikä tullut sitten ollenkaan.
Minun mielestäni aivan törkeästi sanottu äidiltä pojalle, oli tilanne mikä hyvänsä. Olin aivan raivona, mutta en sanonut anopille mitään tai ottanut yhteyttä.
Mieheni ja anoppi puhuivat asiansa selviksi, ja nyt kävi niin että anopin äiti kuoli.
Minä soitin surunvalitteluni anopille ja seuraavana päivänä (tänään) vielä uudestaan. Sitten hän alkoi puhua tuosta selkkauksesta, johon minä en halunnut ottaa osaa. Sanoin anopille, että minun puolestani kaikki on ok, ei tarvitse pyytää anteeksi, mutta en myöskään itse pyytänyt anteeksi. Vähän myöhemmin anoppi sitten löi luurin korvaan eikä vastannut kun soitin uudestaan.
Mitä mieltä olette?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, luulin että tuohon tuli kappalejako. Kirjoitin puhelimella.

Ap

Vierailija
2/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustana kerrottakoon, että anoppi on jäänyt leskeksi mieheni ollessa nuori ja mies on ollut äitinsä kanssa hyvin läheinen. Ollaan vietetty pitkiä pätkiä lomista yhdessä anopin kanssa anopin mökillä ja se on minulle joskus tosi vaikeaa. Emme juuri koskaan olekaan mökillä ilman anoppia, mikä tietysti ihan luonnollista sikäli, että on hänen paikkansa. Hassua taas sikäli, että anoppi ei pidä paikasta ja käy siellä vain meidän kanssamme, eli vain tavatakseen meitä. Tuloksena se, että mökki on käytössä nelisen viikkoa vuodessa ja muuten tyhjillään ja ränsistyy, kun kukaan ei pidä siitä huolta. (Me teemme osamme, mutta emme investoi esim. kattoremonttiin, vaikka sellainen pitäisi tehdä.)

Noh, joulun vietimme yhdessä meidän kotona ja meidän oli miehen kanssa tarkoitus lähteä mökille ja anoppi oli luvannut tulla pari päivää myöhemmin. Yhtäkkiä sitten keksikin, että lähtee meidän kanssa samaan aikaan. Mies silloin ensimmäistä kertaa (on yli 40) uskalsi sanoa, että olisi kiva jos voisimme tehdä niinkuin sovittu ja anoppi tulla pari päivää myöhemmin.

Asia eteni mutkien kautta sitten siihen, että anoppi sanoi puhelimessa miehelleni haluavansa tehdä itsemurhan eikä tullut sitten ollenkaan.

Minun mielestäni aivan törkeästi sanottu äidiltä pojalle, oli tilanne mikä hyvänsä. Olin aivan raivona, mutta en sanonut anopille mitään tai ottanut yhteyttä.

Mieheni ja anoppi puhuivat asiansa selviksi, ja nyt kävi niin että anopin äiti kuoli.

Minä soitin surunvalitteluni anopille ja seuraavana päivänä (tänään) vielä uudestaan. Sitten hän alkoi puhua tuosta selkkauksesta, johon minä en halunnut ottaa osaa. Sanoin anopille, että minun puolestani kaikki on ok, ei tarvitse pyytää anteeksi, mutta en myöskään itse pyytänyt anteeksi. Vähän myöhemmin anoppi sitten löi luurin korvaan eikä vastannut kun soitin uudestaan.

Mitä mieltä olette?

Sinulla ihana anoppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnu tost mitää :D

Vierailija
4/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rauhoittua ihan yksikseen, ehkä tulee järkiinsä kun saa miettiä. Turha lähteä enää uudestaan veivaamaan siitä, kuka loukkaantui ja miksi, jos toinen kerta on noin toope. Kuollut äiti tai ei.

Vierailija
5/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos läheinen ilmoittaa haluavansa tehdä itsemurhan, ei se ole törkeä teko vaan avunhuuto. 

Vierailija
6/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos läheinen ilmoittaa haluavansa tehdä itsemurhan, ei se ole törkeä teko vaan avunhuuto. 

Minusta äiti ei saa sanoa lapselleen noin. Koskaan.

Ap

Vierailija
7/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eri

Ei niin. Seuraavalla kerralla soitatte hätänumeroon, että käyvät tarkistamassa tai soittavat edes.

Olisi miehellesi kamalaa jos se tampio yrittäisi toteuttaa tai toteuttaisikin uhkauksensa.

Vierailija
8/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eri

Ei niin. Seuraavalla kerralla soitatte hätänumeroon, että käyvät tarkistamassa tai soittavat edes.

Olisi miehellesi kamalaa jos se tampio yrittäisi toteuttaa tai toteuttaisikin uhkauksensa.

Kiitos, tuo oli hyvä idea. Oli aika kurja olo, kun olimme satojen kilometrien päässä. Olisi pitänyt tajuta tuo heti.

Ap

Vierailija
9/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sinua syyllisenä siihen, ettei poika suostunutkaan äitinsä ehdotukseen että lähtisi mökille samaan aikaan teidän kanssanne, jos poika on aina tanssinut äitinsä pillin mukaan niin selkeästi sinä olet takapiruna ollut vaikuttamassa, muuten poikakulta ei olisi hennonut sanoa vastaan.

Pöllit hänen poikansa prkl naikkonen!

Vierailija
10/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tietenkään anoppi ei tehnyt itsemurhaa. Miehelleni on vaan jäänyt traumoja eräästä joulusta n. 25 vuotta sitten, jolloin anoppi lukkiutuu huoneeseensa ja otti jotain pillereitä. Sitten naapurin piti tulla murtamaan ovi. Sen jälkeen anoppi on kyllä onnistunut porskutti hengissä.

Ap

Vierailija
11/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sinua syyllisenä siihen, ettei poika suostunutkaan äitinsä ehdotukseen että lähtisi mökille samaan aikaan teidän kanssanne, jos poika on aina tanssinut äitinsä pillin mukaan niin selkeästi sinä olet takapiruna ollut vaikuttamassa, muuten poikakulta ei olisi hennonut sanoa vastaan.

Pöllit hänen poikansa prkl naikkonen!

Kyllä. Ja yhdessä ollaan oltu miehen kanssa vasta 15 vuotta.

Ap

Vierailija
12/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmanlaatuisinta ja alhaisinta kiristystä tuo itsemurhalla uhkailu. Se ei ole mikään avunpyyntö, vaan valttikortti epäterveessä kiintymyssuhteessa.

Vierailija
13/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo kuulosti enemmänkin manipunoinnilta!

Vierailija
14/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea tilanne. Mutta tutkitusti ihmiset eivät yleensä huvikseen uhkaile itsemurhalla, ja jos aikuinen poika on läheisin ihminen (eikä enää lapsi), miksi tälle ei saisi itsemurhatuntemuksistaan kertoa. Eikä sitä tarvitse kenenkään pyytää ikinä anteeksi. Jonkinlaisen avun piiriin anoppi olisi hyvä saada.

Toinen asia on tuo mökki. Mökki on siis täysin anopin oma, ei teidän, ja käytte siellä vain vieraina? Mielestäni miehesi toimi mökin suhteen väärin. Ei toisen mökille voi mennä, ja pyytää, ettei omistaja tule paikalle. Kuulostaa, kuin miehesi ei olisi oikein kasvanut aikuiseksi, vaan vieläkin käyttäytyy, kuin olisi lapsi, ja äidin tehtävä olisi huolehtia hänen tarpeistaan. Kun oikeasti jossain vaiheessa roolien pitäisi muuttua.

Vierailija
15/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon drama queen sulla. Osanottoni!

Vierailija
16/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tietenkään anoppi ei tehnyt itsemurhaa. Miehelleni on vaan jäänyt traumoja eräästä joulusta n. 25 vuotta sitten, jolloin anoppi lukkiutuu huoneeseensa ja otti jotain pillereitä. Sitten naapurin piti tulla murtamaan ovi. Sen jälkeen anoppi on kyllä onnistunut porskutti hengissä.

Ap

Aika inhottavasti kuvaat toisen ihmisen kriisiä. Selvästikin tämä ihminen ei voi hyvin ja tarvitsee apua.

Vierailija
17/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainoa ratkaisu siihen, jos haluatte olla mökillä keskenänne, on ostaa oma mökki. Ei mökin omistajaa voi kieltää tulemasta omalle mökilleen.

Vierailija
18/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea tilanne. Mutta tutkitusti ihmiset eivät yleensä huvikseen uhkaile itsemurhalla, ja jos aikuinen poika on läheisin ihminen (eikä enää lapsi), miksi tälle ei saisi itsemurhatuntemuksistaan kertoa. Eikä sitä tarvitse kenenkään pyytää ikinä anteeksi. Jonkinlaisen avun piiriin anoppi olisi hyvä saada.

Toinen asia on tuo mökki. Mökki on siis täysin anopin oma, ei teidän, ja käytte siellä vain vieraina? Mielestäni miehesi toimi mökin suhteen väärin. Ei toisen mökille voi mennä, ja pyytää, ettei omistaja tule paikalle. Kuulostaa, kuin miehesi ei olisi oikein kasvanut aikuiseksi, vaan vieläkin käyttäytyy, kuin olisi lapsi, ja äidin tehtävä olisi huolehtia hänen tarpeistaan. Kun oikeasti jossain vaiheessa roolien pitäisi muuttua.

Kyllä on ihmisiä, jotka riidan aikana ennemmin tai myöhemmin uhkailee aina itsarilla.  Johan tämä anoppi oli jollain pillereillä aiemmin pelleillytkin. Ei käynyt (kai) ilmi, onko anopilla masennusta tms. sairautta, johon itsetuho liittyy. Jos on, niin hoitoon sellainen.

Oma anoppini on vähän samansorttinen. Turhia hälytyksiä vain huomion tähden.

Vierailija
19/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ainoa ratkaisu siihen, jos haluatte olla mökillä keskenänne, on ostaa oma mökki. Ei mökin omistajaa voi kieltää tulemasta omalle mökilleen.

Olen samaa mieltä, mutta jos ostamme oman mökin, anoppi myy omansa, ja miehellä on sinne vahvat siteet. Minusta paras ratkaisu olisi, että me ostaisimme anopin mökin, mutta valitettavasti minä en voi alkaa ajaa sitä asiaa.

Ap

Vierailija
20/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen monta "Taustaksi kerrottakoon, että..." alkanutta kirjallista tuotetta on tällä palstalla vastaan tullut, jotkut lennokkaampia kuin toiset. Tämä oli sellainen semilennokas. Arvosanaksi annan 1/5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme