Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään miesten iskeminen on joku tabu?

Vierailija
30.01.2019 |

Omassa nuoruudessani 80-luvulla kukaan ei ollut kuullutkaan sellaisesta että naisen pitää vaan hymyillä varovasti ja odottaa että mies tekee aloitteen. Silloin se iski joka oli rohkeampi ja that's it.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan tyttöjä ja poikia ei eroteltu turhan takia. Kaikki diggailivat samoja bändejä, katsoivat samoja TV-sarjoja, lukivat samoja lehtiä ja kirjoja eikä vaatteetkaan olleet kovin erilaiset. Se että leikitään erilaisilla leluilla ja tykätään eri väreistä oli juttu joka kuului lapsuuteen, mutta jäi sinne. Teini-iästä asti elettiin yhteisessä maailmassa. Nykyaikana kaikki tyttö- ja poikakulttuuri jatkuu paljon pidempään.

Vierailija
2/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikä vaatteetkaan olleet kovin erilaiset.

Hyvä pointti. Ja muuten täysin totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siitä, että mies yrittää iskeä naista, on tehty rikos. Miksi sitten nainenkaan "saisi" iskeä miehiä?

Vierailija
4/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen aikaan tyttöjä ja poikia ei eroteltu turhan takia. Kaikki diggailivat samoja bändejä, katsoivat samoja TV-sarjoja, lukivat samoja lehtiä ja kirjoja eikä vaatteetkaan olleet kovin erilaiset. Se että leikitään erilaisilla leluilla ja tykätään eri väreistä oli juttu joka kuului lapsuuteen, mutta jäi sinne. Teini-iästä asti elettiin yhteisessä maailmassa. Nykyaikana kaikki tyttö- ja poikakulttuuri jatkuu paljon pidempään.

Tuollaista se muuten oli. Lapsina oltiin tyttöjä ja poikia, nuorena oltiin sukupuoletonta nuorisoa ja sitten joskus kun oltiin äitejä ja isiä niin oltiin naisia ja miehiä.

Kun itse tulin teini-ikään niin hame vaihtui farkkuihin ja pinkit sydänsukat valkoisiin tennissukkiin (sic!). Kaikesta mahdollisesta sukupuoleen viittavasta nimenomaan haluttiin eroon silloin kun vastakkainen sukupuoli alkoi kiinnostamaan.

Vierailija
5/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

feminismi tuhoaa kaiken

Vierailija
6/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään? Ei minua ole koskaan kukaan yrittänyt iskeä, paitsi yksi mies, mutten ole miehiin päin. Totta puhuen, en edes osaisi suhtautua asiaan.

Vierailija
7/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nykyään? En minäkään tuollaisesta kuullut nuoruudessani 2000-luvulla.

Vierailija
8/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, olisin voinut tehdä sen virheen että olisin ottanut miehen. 

Vierailija
9/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiennyt tästä neljä vuotta sitten kun viimeksi olin sinkku. Näyttäisi asiat hyvin nopeasti muuttuvan.

Vierailija
10/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei meetoo-kampanjassa kukaan mainitse naisten ei-toivottua iskemistä, joiden uhrina homomies on? Minä olen homo mutten mikään tuureboelius, siksi minua luullaan heteroksi, ja saan usein vastenmielistä huomiota naisilta. Olen tullut monelta työpaikalta savustetuksi ulos kun nainen, joka ei ole saanut vastakaikua, on heittäytynyt kostonhimoiseksi ja alkanut panetella jne.

Vierailija
11/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reaalielämä tuskin on paljoa muuttunut. Ymmärrän silti ap:n pointin siinä että kasarilla ei tuollaisia "mies tekee aloitteen" -sääntöjä edes tunnettu. Nykyään monet ovat niistä kuulleet, vaikkeivat niistä välitä. Samoin tuo että seksi säästetään avioliittoon oli kasarilla täysin tuntematonta ajattelua. Ei sitä nykyaikanakaan moni harrasta, mutta kyllä nuo Tosirakkaus odottaa -jutut ainakin on kuultu.

Vierailija
12/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kyllä minun mielestäni ole sen kummempi tabu kuin ennekään. Ei tarvitse katsoa kuin pari turhapuro-elokuvaa, niin huomaa, että kasarilla kyllä naiset olivat passiivisia ja miehet sitten niitä, jotka lähestyivät. Nykyään tämä asia on ehkä tiedostettu paremmin ja siksi asiasta puhutaan enemmän kuin ennen. 

Vierailija
13/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 80-luvun kasvattina voin sanoa, että silloin oli sukupuoliroolit vielä pahemmin vinksallaan kuin nykyisin, eli ei todellakaan naiset 80-luvulla iskeneet miehiä. Eivät iske tänäkään päivänä. Jostain täysin käsittämättömästä syystä naiset haluavat pitää kiinni siitä että miehen kuuluu iskeä. 

Vierailija
14/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gay kirjoitti:

Miksei meetoo-kampanjassa kukaan mainitse naisten ei-toivottua iskemistä, joiden uhrina homomies on? Minä olen homo mutten mikään tuureboelius, siksi minua luullaan heteroksi, ja saan usein vastenmielistä huomiota naisilta. Olen tullut monelta työpaikalta savustetuksi ulos kun nainen, joka ei ole saanut vastakaikua, on heittäytynyt kostonhimoiseksi ja alkanut panetella jne.

Jos ne naiset ei ole tiennyt että olet homo? Ei tietysti heteromiehiäkään saa kohdella huonosti. Meillä ainakin suhtaudutaan homomieheen normaalisti ja hänen kumppaninsakin ohimennen tavattu.

Vierailija
15/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kúllikaruselli ei ollut vielä kehittynyt nykymuotoonsa.

Kuule, meidän nykyisten keski-ikäisten vanhemmat elivät vapaan rakkauden kulta-aikaa. Vanhojen hippien lapsena en ole koskaan elänyt siinä luulossa, että oma sukupolveni (tai Herra paratkoon, nuorempi sukupolvi) olisi jotenkin keksinyt seksin ja/tai huumeet.

Vierailija
16/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo "iskeminen" on muutenkin tabu. Totta on se että jos olisin 30 vuotta sitten esitellyt kavereille uutta poikaystävää, niin olisin voinut sanoa "iskin tässä itselleni miehen", mitä en enää ehkä sanoisi. Mutta uskon että se on miehillä vähän samanlaista.

Vierailija
17/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kähmittiin ja ahdisteltiin 80-luvulla, mutta jos siitä kertoi jollekin, leimautui huoraksi. Olin tosi ujo enkä itse hakeutunut mihinkään, mutta vedin kiusaajia puoleeni. Kasvatettu kiltiksi alistujaksi. Vanhat vanhempani eivät tiedä, mutta vihaan heitä.

Luulen että ahdisteltuja kohdellaan nykyään paremmin.

Vierailija
18/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei ollut nettikeskusteluja. Ei tuollaista ole oikeassa maailmassa vaan ainoastaan näissä keskuteluissa joissa se taas ei ole tabu.

Vierailija
19/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei ollut nettikeskusteluja. Ei tuollaista ole oikeassa maailmassa vaan ainoastaan näissä keskuteluissa joissa se taas ei ole tabu.

Olen aikalailla samaa mieltä. Nykyään on näitä instajulkkiksia sun muita jotka tuhlaa tolkuttomasti rahaa ja aikaa ripsien laittoon ja silikonirintoihin ja sitten kertovat tekevänsä sen vain itsensä vuoksi. Jos ihan tavallinen nainen meikkaa ennen baariin lähtöä ja laittaa push up-liivit, niin ei se ole mikään tabu että hän tekee sen jotta saisi paremmin miehiä.

Vierailija
20/26 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettikeskusteluista saa tosiaan sen kuvan että jos nainen menee yökerhoon niin heti on kymmenen miestä ympärillä tarjoamassa seuraa. Ja että vain kaikkein alimman tason naiset joutuvat itse hakemaan seuraa jos sellaista haluavat. Ei kannata aina uskoa kaikkea uhoamista ja mammojen pullistelua.