Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syrjäytyneelle parikymppiselle jännittäjälle kesätöitä?

Vierailija
30.01.2019 |

Takana keskinkertaisesti mennyt lukio, reilu vuosi korkeakouluopintoja ja pitkä sairausloma. Sen jälkeen jätin opintoni kesken, koska alan työllisyystilanne näyttää lohduttoman huonolta. Työkokemusta mulla ei ole lainkaan. Juuri nyt olen suht tyytyväinen työttömyyteeni, koska edessä on vaikea pääsykoe ja haluan valmistautua siihen huolella. Mutta tahtoisin kovasti kesäksi töitä. Mistä niitä kannattaisi hakea tällä taustalla? Olen ujo jännittäjä enkä osaa tuoda hyviä puoliani esiin haastatteluissa. Etenkin ryhmähaastattelut on kamalia ja olen aina jäänyt niissä täydeksi tuppisuuksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa työkkärin ja oikotien sivuilta kesätyöt.  Niitä on nyt aika paljon. Mitä korkeakouluopintoja takana? Haluatko enemmän suorittavaa työtä, esim. tuotantolaitoksissa tai logistiikkakeskuksissa vai enemmän asiakaspalvelua?

Vierailija
2/4 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun alueella puutarhoja? Niissä voi olla esim tomaattien tai kurkkujen poimintaa. Ihan siivoaminen voi olla toinen hyvä ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa paikoista, joihin kaikki pääsevät. Et kerro, missä päin Suomea olet, mutta korkeakoulusta päättelen, että koko on ainakin kohtuullinen. Mene vaikkapa jakamaan mainoksia. Siitä tulee sinulle työkokemusta. Myös siivoamaan voisi päästä. Muista kuitenkin, että jos haluat tulevaisuudessa oman alasi töitä, pitää sinun pystyä puhumaan myös ihmisten edessä.

Vierailija
4/4 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aloittaa paikoista, joihin kaikki pääsevät. Et kerro, missä päin Suomea olet, mutta korkeakoulusta päättelen, että koko on ainakin kohtuullinen. Mene vaikkapa jakamaan mainoksia. Siitä tulee sinulle työkokemusta. Myös siivoamaan voisi päästä. Muista kuitenkin, että jos haluat tulevaisuudessa oman alasi töitä, pitää sinun pystyä puhumaan myös ihmisten edessä.

Joo, ja sitten jos kouluun pääsee niin oman alan töihin kannattaa heti alkaa pyrkimään tai jos ei vielä pääse niin edes yrityksiin jotka tekee jotain omaan alaasi liittyvää, vaikka omat työtehtävät eivät siihen kovin suorasti välttämättä liittyisikään.

Itse esim. opiskelen AMKssa kolmatta vuotta ja oman alan kokemusta ei vielä ole. Kuitenkin pääsin viime kesänä töihin yritykseen joka liittyy selkeästi alaan ja vaikka käytännössä ajoin pakettiautolla tavaraa koko kesän niin työtodistus kirjoitettiin siten että sen perusteella sain koulusta esim. harjoittelupisteet ja voin CVssä mainita työkokemuksen vähän totuutta muunnellen :D

Luulen että ensi kesänä saattaisin päästä jo oikeasti oman alan töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi