Roaccutan ja ehkäisypillerit
Hei! Söin ehkäisypillereitä noin 3 vuotta ja lopetin ne viime vuoden heinäkuussa. Noin 4 kk tämän jälkeen minulle tuli aivan hirveä akne, jonka takia menin ihotautilääkärille. Ensiksi hän määräsi minulle tetralysal antibiootin ja käski aloittamaan ehkäisypillerit uudelleen, sillä jos tuo antibiootti ei tehoa niin täytyy aloittaa isotretinoin kuuri, johonka ehkäisy on pakollista. Söin antibioottia kuukauden, jonka jälkeen menin uudelleen lääkärille, sillä tuloksia ei ollut tullut ollenkaan. Niimpä hän määräsi tämän isotretinoin kuurin. Olen nyt aloittanut sen ja samalla syön diane nova ehkäisypillereitä.
Nyt kysyisinkin teiltä ketkä olette kyseisen kuurin syöneet ja käyttäneet samalla ehkäisypillereitä, että oletteko lopettaneet ehkäisypillereiden syönnin myös silloin samalla kuin kuuri loppunut ja onko akne pysynyt poissa? Itse haluaisin päästä ehkäisypillereistä eroon kuurin loputtua, mutta pelkään että kun lopetan tämän kuurin ja jos jätän ehkäisypilleritkin pois niin akneni palaa. Myös haaveissa olisi lapsen saanti lähi tulevaisuudessa, joka on osa syy siihen miksen pillereitä enää haluaisi syödä kuurin jälkeen.
Kertokaa myös jos pystytte samaistumaan tähän tilanteeseeni ja että mitenkä olette selvinneet, olen itse täysin rikki tämän akneni kanssa, enkä pysty enää edes katsomaan omaa peilikuvaani.
Ei ole akne pysynyt aivan poissa.
Raskausaikana iho oli kaunis ja finnitön.
Söin muutaman puolen vuoden kuurin Roaccutania.