Muistatteko vielä 10v sitten kun kaikki oli facebookissa?
Oman alkuperäisen profiilini olen poistanut jo vuosia sitten mutta viime vuonna tein toisen profiilin facebookkiin ja koko paikka oli ihan kuollut.Kukaan ei enää julkaissut juuri mitään.Missä vaiheessa fb on kuollut?Poistuin sieltä ehkä 2014 ja silloin vielä joka päivä oli yli 300 uutta julkaisua joka päivä.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Olen 35-vuotias. Lopetin facebook-tilini 2014. Olen siirtynyt instaan, missä minulla on yli 2000 seuraajaa. Facebook on todella hiljainen, vanhahtava ja vaivaannuttava somekanava. Instassa kuvien ja julkaisujen virta on nopeampaa. Meininki on kansainvälisempi ja ihmisiin tutustuu paremmin kuin facessa. Kynnys alkaa instassa seuraajaksi on pienempi kuin facessa kaveriksi. Monesti, jos facessa laittoi kaverikutsun puolitutulle tai tuntemattomalle niin sai itselleen oudon stalkkerin maineen. Instassa ei olla niin kaavoihin kangistuneita vaan voit alkaa seuraamaan rohkeasti muita vaikka oman paikkakuntasi ihmisiä. Samoin sinua voivat seurata instassa ihmiset, jotka eivät koskaan olisi kavereitasi facessa.
Selitäpä muorille, miksi sä haluat kaveriksi tuhansille tuntemattomille ihmisille? Mikä niissä sua niin kiinnostaa?
Kyse on seuraajista ja seurattavista. Ei kavereista. Esim. yhden australialaisen naisen kanssa seuraamme toisiamme ja kommentoimme toistemme kuvia, koska meillä on saman rotuiset koirat. Facessa emme olisi koskaan tutustuneet toisiimme.
Miksi ette olisi? Etkö Facebookissa osannut hakea omanlaisiasi tuttavia? Siitä voit syyttää vain itseäsi.
2010-2012 olin aktiivinen facebookissa. 2013 suljin tilini kokonaan. Ei ole ollut ikävä.
Varsinkaan tuon tietosuojahässäkän jälkeen.