Viranomaisen mielestä Helsingissä on liikaa päiväkoteja
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005981029.html
"Ei ole tietoa, millaisissa olosuhteissa kohteet ovat toimineet vuosia.”
Ensireaktio on sulkea ylimääräiset päiväkodit välittömästi, sen sijaan että tarkastettaisiin ne tilat ja hyväksyttäisiin ne. Ovathan ne ilmeisestikin toimineet jo vuosia ilman ongelmia, kyllä ne sen tarkastuksen ajan kestävät.
Kommentit (5)
Ainonko liikaa lapsia kun teolliduushalliin laitetaan ilman asbestisaneerausta
Sen sijaan kaupungin koulut saa olla epäterveellisiä ihan rauhassa.
Kyllä ihmettelen vanhempiakin, jotka vievät lapsensa hoitoon tuon näköiseen paikkaan kuin tuo uutisen kuvassa ollut rakennus. Itse kiertäisin kaukaa.
Onko päiväkodin perustaminen oikeasti noin valvomatonta toimintaa? Voiko kuka vaan vuokrata jonkun vanhan teollisuushallin ja laittaa päiväkodin pystyyn eikä kukaan viranomainen käy koskaan kurkistamassa sisälle?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmettelen vanhempiakin, jotka vievät lapsensa hoitoon tuon näköiseen paikkaan kuin tuo uutisen kuvassa ollut rakennus. Itse kiertäisin kaukaa.
Onko päiväkodin perustaminen oikeasti noin valvomatonta toimintaa? Voiko kuka vaan vuokrata jonkun vanhan teollisuushallin ja laittaa päiväkodin pystyyn eikä kukaan viranomainen käy koskaan kurkistamassa sisälle?
Minulle tarjottiin päivähoitopaikkaa entisestä kaupasta. Ulko-ovi aukeni suoraan kadulle ja ulkoilualue oli entinen roskiskatos. Ja tää oli kaupungin päiväkodin ns satelliittipiste. Hoitajat olivat kahden kuukauden pätkissä siellä.
Lauttasaaressa kaupungin koulu on toiminut bensa-asemalla.
Repikää siitä!
Joo onneksi sannityttö ei ole kohta enää asbestikohteessa hoidossa