Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatteiden hamstraus

28.01.2019 |

Musta on tullut vaateiden hamstraaja.
Vaatteita on ihan älytön määrä ja yhdestäkään en voisi mielestäni luopua.
Onneksi vaatteeni on pääsääntöisesti simppeleitä arkivaatteita ja lisää tekisi mieli.
Olen tehnyt päätöksen että vaatteita en enää hanki lisää muutakuin tarpeeseen

Kohtalotovereita?

Kommentit (4)

1/4 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!!

Vierailija
2/4 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden ostamisen lopettaminen on hyvä alku. Huolehdi jo olemassa olevista vaatteista pesemällä ne oikein. Jos näet jonkun vaatteen, joka tekisi mieli ostaa, niin mieti, että onko sinulla jo vastaavanlainen valmiiksi vaatekaapissa. Usein on.

Luovu aluksi vaan sellaisista vaatteista, joita et ole pitänyt esim. vuoteen. Usko pois, kun olet luopunut jostain vaatteesta, niin et enää muista sitä jälkeenpäin.

Kehittele sellainen ajatusmalli, että vaatteet olisi hyvä käyttää ekologisesti mahdollisimman loppuun asti ja sitten tekstiilikeräykseen. Olet luontoystävällisempi ja lisäksi sinulla on enemmän tilaa ja vähemmän pölyä asunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hamstrasin myös monta vuotta vaatteita.

Miksi: perheeni oli köyhä, enkä lapsena saanut uusia vaatteita kovinkaan usein. College puseron hihan suut olivat rikki, mutta niin sillä paidalla vain piti mennä kouluun :-(

Nyt olen lopettanut hamstrauksen, ja oikeastaan vaatteiden oston ns. kokonaan - kun niitä on, niin pitää käyttää ne ensin "loppuun" ennen kuin ostaa uusia.

Jos ostan vaikka uusia rintaliivejä, niin heitän vähintään yhtä monet pois kuin ostin. Eihän se siis vähennä vaatteiden määrää, mutta ei saa myöskään lisätä!

Tekisi kyllä mieli muutakin tavaraa heittää pois, vaikka hyllyssä pölyttyvät CD levyt - ei tule kuunneltua.

Vierailija
4/4 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hamstrata

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi