Viherjauhot ja ihmepirtelöt
Syökö joku vielä normi kotiruokaa: lasagne,perunat ja kastike,makaronilaatikko,paistetut perunat,
makkarakeitto jne vai meneekö vai onko ruoka korvattu jauhoilla?
Musta tuntuu, että olen ainoa joka tekee ruokaa.
Mahtaako jauheet olla maksalle/haimalle turvallisia?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä on mistä saa energian ja vitam.-hivenaineet? Kunhan ne vaan saa jostain. Aistin tästä ketjusta tulevan riitaisa jos kovapäisesti vain halutaan mollata toisen tapa parempana kuin itsellä.
Kysymys.
Moni kuollut haimatulehdukseen,tuskin se tyhjästä tulee.
Jees kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä on mistä saa energian ja vitam.-hivenaineet? Kunhan ne vaan saa jostain. Aistin tästä ketjusta tulevan riitaisa jos kovapäisesti vain halutaan mollata toisen tapa parempana kuin itsellä.
Kysymys.
Moni kuollut haimatulehdukseen,tuskin se tyhjästä tulee.
Moni on kuollut tässä maailmassa mihin mihinkin. :D
Viherkokaani kirjoitti:
Syökö joku vielä normi kotiruokaa: lasagne,perunat ja kastike,makaronilaatikko,paistetut perunat,
Mahtaako jauheet olla maksalle/haimalle turvallisia?
Eikö lasagne, makaroni, kastike ja makkara nimenomaan ole eniten jauhoa? Eikä sieltä terveellisemmästä päästä.
Viher/proteiinijauhoissa ravinnekoostumus on optimoitu, sun jauhoissa ei ole mitään muuta kun tyhjiä kaloreita.
Minä olen tehnyt viherjauhetta itse poimimistani ja kuivaamistani villivihanneksista ja -yrteistä (nokkonen, poimulehti, horsma, mesiangervo, voikukka, vadelma, mustaherukka jne.) Käytän ruuanlaitossa mm. lihapullataikinassa, kastikkeissa, keitoissa, laatkikko- ja pataruuissa silloin kun muistan. Kuitua, kivennäis- ja hivenaineita ja ehkä jotain vitamiinejakin, ja ihan ilmaiseksi. En ollut ajatellut, että olisi terveydelle haitallista, kun ei sitä kuitenkaan kovin isoja määriä eikä läheskään joka päivä tule.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt viherjauhetta itse poimimistani ja kuivaamistani villivihanneksista ja -yrteistä (nokkonen, poimulehti, horsma, mesiangervo, voikukka, vadelma, mustaherukka jne.) Käytän ruuanlaitossa mm. lihapullataikinassa, kastikkeissa, keitoissa, laatkikko- ja pataruuissa silloin kun muistan. Kuitua, kivennäis- ja hivenaineita ja ehkä jotain vitamiinejakin, ja ihan ilmaiseksi. En ollut ajatellut, että olisi terveydelle haitallista, kun ei sitä kuitenkaan kovin isoja määriä eikä läheskään joka päivä tule.
Monet olleet lääkkeitä muinoin mm; mesiangervossa on salisyylihappoa.
Luontaistuotteet ovat aiheuttaneet haima-maksavaurioita.
Yksi vaihdevuosiin käytetty vedettiin markkinoilta aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Viherkokaani kirjoitti:
Mahtaako jauheet olla maksalle/haimalle turvallisia?Eikö lasagne, makaroni, kastike ja makkara nimenomaan ole eniten jauhoa? Eikä sieltä terveellisemmästä päästä.
Viher/proteiinijauhoissa ravinnekoostumus on optimoitu, sun jauhoissa ei ole mitään muuta kun tyhjiä kaloreita.
Miksi suomalaiset sitten ovat maapallon sairainta kansaa??
Italialaiset terveempää 😂😂 Pasta ja pitsat niille maistuu.
Kyllä yrteissä on supervoimia, eli jos valtavia määriä käyttää, pitää osata paljon niistä. Ja tauotukset on juuri siksi suositeltavia. Eli kuureina käyttö.
TottttaA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet olleet lääkkeitä muinoin mm; mesiangervossa on salisyylihappoa.
Luontaistuotteet ovat aiheuttaneet haima-maksavaurioita.
Yksi vaihdevuosiin käytetty vedettiin markkinoilta aikoinaan.
Itse asiassa mesiangervoa käytänkin vain teenä (lehdet) harvakseltaan esim. sitruunamelissan kanssa. Noita muita sitten viherjauheessa.
Poimulehteä on vanhastaan käytetty vaihdevuosivaivoihin, mutta en muista kuulleeni, että siihen liittyisi mitään terveyshaittoja...
Naurattaa ihan, ihmiset pelkäävät yrttejä mutta vetävät sitten jotain teollisuuskoneen läpi menneitä jauhomakkaroita.
Ei sillä että itsekään mitään viherjauheita käyttäsin, mutta kyllä kaupassa on paljon hyviä juureksia, pakasteosastolta löytyy marjoja, nyt on kaikki sitrukset sesongissa jne. Rehuja pitäisi syödä vähintään puoli kiloa päivässä ja se ei kyllä jollain pitsamakaronimakkararuokavaliolla taida kovin helposti onnistua.
Kyllä ihmepillereillä tukka,perse ja tissit kasvaa,laihtuu siitä väliltä 20 kiloa.