Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehen saa siivoamaan enemmän?

Vierailija
27.01.2019 |

Mies on selkeästi valinnut itselleen mieluisat kotityöt eli ruokakaupassa käyminen ja ruuanlaitto n. 2-3 krt vkossa. Näitäkin se tekee vaan itselleen ja pyytämättä kun itse tarvii ruokaa, soittaa mulle kun on kaupassa ja kysyy mitä tarviin, vaikka olisin itsekin voinut käydä. Sitten voi heittäytyä marttyyriksi kun pyydän apua siivouksessa ja uhriutua miten hän käy aina vaan ruokakaupassa ja laittaa ruokaa ja sanoa että mä en tee näitä ikinä! Laitan kyllä myös itsekin ruokaa, aina en ehdi kun se aloittaa jo, tulen kyllä auttaa välillä. Muita hommiahan ei tarvitse tehdä kuin satunnaisesti.

Miehen mielestä oon liian tarkka ja siivoan liikaa. Näinkö? Siivoan 2 vkon välein. Pesen kylppärin lattiaa n. kerran kuussa ja muut lattiat hyvä kun muistan kerran 3 kuussa, oonko siis siivousfriikki? Sanoin että normaalisti ihmiset tekee viikkosiivouksen viikottain ja pesee jopa lattioita, sen mielestä se on ihan hullua. 2 vkon välein meillä siis imuroidaan ja pyyhitään pölyt. Jossain vaiheessa sovittiin että vaihdellaan näitä tehtäviä 2 vkon välein eli mä imuroin ja se pyyhkii pölyt ja sitten toistepäin. Aluksi se toimi jonkun aikaa, mutta alkoi aika pian luistaa siitäkin.

Kun olin pitkään kipeänä miehelle ei tullut mieleenkään siivota. Siivosin sitten itse kun kykenin ja se pölyn määrä oli jotain ihan kamalaa. Aika usein meille tulee siis näitä pidempiä taukoja ja pääsääntöisesti mies siis imuroi hyvä jos kerran kuussa. Vessojen siivoukset, lattian pesut, sohvan ja mattojen puhdistus yms on ihan tuntemattomat tehtävät. Toki myös terassin pesu/öljyäminen, saunan pesu on myös mun tehtäviä ja tapahtuu kuin itsestään huomaamatta. Joskus on sanonut että miksi tätäkin tarvii siivota kun näyttää siisteiltä, niin koska mä oon sen jo siivonnut.

Nyt kun kysyin että milloin ehtii siivoamaan niin tiuskaisi että enkö huomannut että sillä oli menoja koko vkl ja itse oon vaan maannut kotona (kipeänä). Ne menot oli siis eilen oma harrastus joka vei alkupäivän, oli kotona klo 15, ja tänään sen sukulaisen syntymäpäivä, meni 3h. Eli ei oo aikaa imuroida. Lupasi hoitaa sen ensi viikolla työpäivän jälkeen....Kotona se vaan pelaa tietokone/kännykkäpelejä ja katsoo sarjoja/lukee. En tiedä saako tuosta koulutettua enemmän osallistuvaa miestä, tuntuu että jos haluan elää siistissä kodissa, mun on tehtävä kaikki itse, koska se auttaa vaan satunnaisesti kun sille sopii.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikeaahan se on lähteä aikuista enää tapakouluttamaan tuosta lähtökohdasta.

Joku ahaa-elämyshän tässä varmaan tarvittaisiin, että joku miehelle tärkeä asia menee pilalle siivottomuuden takia.

Tämä. Ainoa tapa on jättää sika. Ensi kerralla sitten vaan valkkaat valmiiksi koulutetun yksilön, joka ymmärtää siisteyden päälle. Nykyisin vielä on valitettavasti näitä mieslapsesta ,joita ei ole lapsuudenkodissa opetettu ihmisten tavoille.

Mies sanoi suhteen alussa että osallistuu siivoukseen, siivosi aina ennen kun tulin hänen luokseen käymään, vaikka vähän sinne päin. Hänellä oli muutenkin enemmän pesutarvikkeita ja aineita kuin mulla, esim tekstiilipesuri jolla kuulemma pesi sohvan ja sängyn patjan. Antoi siis ihan väärän kuvan ja yhteen muuton jälkeen unohti koko pesurinsa olemassa olon :D

Miten tän asian selvittää etukäteen. Ja vaikka olisi kuinka hyvä mies niin kyllä tämmöinen osallistumattomuus kotitöihin pikku hiljaa syö suhdetta, kun tuntuu että oon ainoa aikuinen meidän kodissa joka huolehtii kaikesta. Miehelle riittää vaan että saa ruokaa ja siitä pitää kyllä huolen.

-Ap

No anna sitten miehen laittaa ruokaa ja käydä kaupassa. Niihin menee paljon aikaa. Siivoa sama aika mitä kokkaamiseen kuluu.

Miks mun pitää hoitaa kahden aikuisen sotkut ja mies pääsee helpommalla tekemällä ne mukavammat ja siistimmät hommat?! Oon yrittänyt tuota mutta aina vaan tullaan siihen että tulee katkera olo ja ihan uupunut siitä siivouskuormasta mikä mulle jää!!

-Ap

Vierailija
22/23 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäiskö palkata siivoja kerran kuussa... Mies kyllä joka siivousriidan yhteydessä syyttää mua siitä etten muka arvosta hänen ruoanlaittoa ja kaupassa käymistä, miten tämä liittyy tähän siivoamiseen, kun vaikka arvostaisin ja olisin kuinka kiitollinen siitä ruokahuollossa, koen epäreiluna että siivous on aina vaan mun vastuulla. Sanoin että voin tästä lähtien hakea ja laittaa itse omat ruuat nii ei tarvii siitä vinkua. Riidan lopuksi aina ilmoittaa että ei oo muutenkaan tyytyväinen tähän suhteeseen kun ei ikinä kuulemma tehdä mitä se haluaa (??) mutta mä vaan vaadin siltä asioita (siivoukseen osallistumista) ja ero olisi ainoa ratkaisu kun ei enää kestä tätä!! :// Myöhemmin kun ollaan sovittu sanoo ettei tarkoittanut...

- Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä