Luvaton moottorikelkkareitti pellolla
Saako ihmisten peltojen yli tehdä kelkkareitin ilman lupia,vai pitääkö ryhtyä johonkin toimenpiteisiin?
Heinäkasvustoon todennäköisesti tulee vahinkoa.
Kommentit (23)
Meillä on käyty kasaamassa lunta reitille. Jos on hyvä säkä, eivät näe sitä möykkyä ja kelkka lentää kaaressa äijä mukanaan. Poliisille on turha ilmoitella, että maanomistaja on tehnyt lumikasan mailleen. Toinen toimiva juttu on levittää reitille paaliverkkoja. Ne on valkoisia ja niiden irrottaminen kelkasta on todella työlästä. Lisäksi niitä ei edes tajua ennen kuin kelkka ei enää kulje. Ja kolmas, mutta laiton, on käydä nappaamassa kelkka parempaan talteen siinä vaiheessa, kun se on hyytynyt ja työnnetty yksityistielle tukkeeksi. Ei meillä ole mitään kelkkoja nähty!
Tuo kelkkailu on toisin paikoin ryöstäytynyt käsistä,ajellaan ihan mistä sattuu ja taatusti ei ole lupia kyselty keneltäkään.
Kelkka pitäis sallia vain sellaisille joilla on vähintään 10ha omaa maata.
Itse olen sen verran kyttäillyt että olen mennyt jutulle ja kysyny kenen luvilla ajellaan.
Jokainen on lopettanut kun oon käynyt jutulla.
Tuossa on se ongelma että helposti muutkin alkaa käyttämään reittiä ja sitten sen käytön lopetus on vaikeampaa.
Myös kyltit saattaisi auttaa.