Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette ajatelleet järjestää vanhempienne hoidon viimeisten vuosien aikana?

Vierailija
15.05.2006 |

Itse olen ajatellut ottaa heidät meille asumaan, tai ehkä he voivat ostaa ihan läheltä asunnon niin että voin käydä heitä hoitamassa monta kertaa päivässä. Mieheni äiti haluaa välttämättä yhteen tiettyyn vanhustentaloon, miehen isä varmaan menee sinne myös, tai jos ei mene, voimme häntäkin hoitaa meillä tai lähistöllä sijaitsevassa asunnossa.

Omia vanhempiani en missään tapauksessa aio mihinkään laitokseen lykätä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suunniteltu seuraavaa;

Koska tulevaisuudessa alkaa nuo vanhusten hoitopaikat yksityistymään, ja " hyvällä" tuurilla kun minun vanhemmat atrvitsevat elämiseen päivittäistäapua, ovat kaikki vanhainkodit (tms.) yksityisen sektorin hommia, niin on tällöin hoitokin niin kallista etteivät eläkkeet tule koskaan riittämään niihin. Saati sitten vielä lääkkeisiin.

Joten, kun vanhempieni on aika siirtyä vanhainkotiin/hoitoon (eli eivät enää pysty asumaan itsenäisesti omassa kodissaan), heidän talo myydään, josta saadut rahat käytetään heidän laadukkaaseen elämiseen/elintasoon vanhainkodissa. Ja sitä mukaan käytetään myös muutakin heidän varallisuutta siihen (omaisuus, säästöt jne...), jos tarve vaatii. Tärkeintä on, että he saavat nauttia elämästään täysillä loppuu asti, sillä ovathan he koko elämänsä työtä tehneet rahansa eteen. Joten miksi sitä pitäisi säästellä meille lapsille ja lapsenlapsille perinnöksi. Joten tulevat saamaan omilla varoillaan kaikki tarvittavat lääkkeet, hoidot, viriketoiminnan jne. ja jos vain kunto sallii, niin matkustelu ei olisi koskaan pahitteeksi. :) Näin meillä.

Vierailija
2/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio omia vanhempiani koskaan mihinkään laitokseen lykätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt miettinyt aivan loppuun asti kaiken? Oletko koskaan tehnyt vanhustyötä?

Vierailija
4/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tulee mieleen, että miksi auttaisin heitä ollenkaan, kun hekään eivät ole minkään hädän keskellä minua auttaneet?

Vierailija
5/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihin kykyni riittävät. Oma äitini hoiti äitinsä hautaan saakka. Äitini on hoitsu ja kykeni suorittamaan avannepussin vaihdot ja muut, tiedä sitten miten paljon itse osaisin.

Vierailija
6/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan heti ole ajankohtaista tuon miettiminen.

Vierailija
7/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen valmis jostain omassa elämässäni luopumaan heidän vuokseen. MUTTA tämä on kuitenkin minun elämäni, en uhraa sitä vanhemmilleni. Varmaan isääni avittelen enempi, hänen kanssaan tulee paremmin juttuun. Vanhempani siis ovat eronneet.

Vierailija
8/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan palvelutalot on hyviä. Moni vanhus haluaa sellaiseen kun on oma koti mutta tarvittava apu samassa rakennuksessa. Harva kuitenkaan välttämättä haluaa muuttaa lastensa koteihin. Ellei tilaa ole yllinkyllin mitä harvalla on. Silti oma itsenäisyys painaa vaakakupissa paljon.

Oletko kysynyt vanhempiesi mielipidettä vai aioitko päättää asiasta heidän puolestaan?

Vierailija
9/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni voisin jopa ottaa meille, äiti asuu toisella paikkakunnalla eikä halua edes tänne takaisin...

Vierailija
10/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos tulee sellainen aika, etteivät vanhemmat voi asua yksin kotona, ratkaisu mietitään sitten. Sehän riippuu paljolti siitä, mitä vanhemmat itse haluavat. Itse en kuitenkaan ole valmis ottamaan heitä omaan kotiini hoitoon. Minusta kenenkään ei tulisi olla riippuvainen toisesta, eikä ketään tulisi velvoittaa hoitamaan muita kuin omia lapsiaan. Itsekään en haluaisi olla lasteni taakkana, jos vanhana olisin niin sairas, etten pärjäisi yksin. Mieluummin menisin vanhainkotiin.

Vierailija
11/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ihan mitä itse keksivät, ei tule olemaan mun ongelma.

He tekivät lapsuudestani helvetin, miksi minun pitäisi heitä auttaa aikuisena yhtään millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä